Ga naar inhoud

Ben jij religieus opgegroeid?


Rinus

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Rinus zei:

Ik ken veel mensen die religieus zijn opgegroeid maar daar niks meer mee doen (vooral in het zuiden van het land). Dat is denk ik wel een trend. Mijn familie heeft eigenlijk nooit iets met religie gehad. 

Stel je de vraag omdat je geïnteresseerd bent in een bepaald geloof of uit nieuwsgierigheid?

Ik ben opgegroeid met twee keer naar de kerk op zondag. Ik kom uit een gezin dat men christelijk-gereformeerd noemde. Dat was weer wat anders dan hervormd hoewel beiden protestants waren. 

De zondagen waren een ramp, want wij mochten helemaal niets. Wij mochten niet voetballen, niet fietsen, geen leuke dingen doen dan was je altijd weer blij dat het maandag was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sherlock zei:

Stel je de vraag omdat je geïnteresseerd bent in een bepaald geloof of uit nieuwsgierigheid?

Ik ben opgegroeid met twee keer naar de kerk op zondag. Ik kom uit een gezin dat men christelijk-gereformeerd noemde. Dat was weer wat anders dan hervormd hoewel beiden protestants waren. 

De zondagen waren een ramp, want wij mochten helemaal niets. Wij mochten niet voetballen, niet fietsen, geen leuke dingen doen dan was je altijd weer blij dat het maandag was. 

Ik ben gelukkig niet zo fanatiek opgevoed. Wij waren thuis niet gelovig, maar mijn ouders hebben mij wel het nodige bijgebracht over de verschillende religies. Het resultaat van dat alles is dat ik wel geloof, maar niet in een bepaalde religie. En dat geeft een heel ontspannend gevoel, want ik hou niet zo van regels en voorschriften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...
Op 11-7-2021 om 18:33, Sherlock zei:

Stel je de vraag omdat je geïnteresseerd bent in een bepaald geloof of uit nieuwsgierigheid?

Ik ben opgegroeid met twee keer naar de kerk op zondag. Ik kom uit een gezin dat men christelijk-gereformeerd noemde. Dat was weer wat anders dan hervormd hoewel beiden protestants waren. 

De zondagen waren een ramp, want wij mochten helemaal niets. Wij mochten niet voetballen, niet fietsen, geen leuke dingen doen dan was je altijd weer blij dat het maandag was. 

Het is jammer dat protestanten van de  richting van Calvijn de vreugde van het Geloof niet kennen het is allemaal  zo bedrukt in tegenstelling van Anglicanen en Lutheranen ook protestanten.Katholieken hebben de vreugde van het Geloof en de Zondag is juist een feestdag elke Zondag wordt er klein Pasen gevierd een  ook een dag van rust en ontspanning.

Er is niet voor niets zoveel secularisatie in NL  mede door wat@Sherlock hier verteld.Maar goed hen die nu tot de Kerk toe treden zijn overtuigde jongen goed op geleide mensen die ook al die belasting niet hebben van dit en dat mag niet.

 

Uit gerekend het Christelijk Geloof het Christendom zet mensen in de vrijheid.

  • Mee Eens 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...