Ga naar inhoud

Ik zit in de clinch met een vriend van mij


Aanbevolen berichten

Door al dit Corona gedoe. Ik vind het eigenlijk alleen maar bullshit/gelul maar hij wil dat iedereen gevaccineerd wordt bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal veel te overdreven. Dit alles zorgt voor frictie tussen ons. 

Heb jij ook zoiets met iemand in jouw leven? Hoe ga jij ermee om? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Master87 zei:

Door al dit Corona gedoe. Ik vind het eigenlijk alleen maar bullshit/gelul maar hij wil dat iedereen gevaccineerd wordt bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal veel te overdreven. Dit alles zorgt voor frictie tussen ons. 

Heb jij ook zoiets met iemand in jouw leven? Hoe ga jij ermee om? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ja, dit is een heel herkenbaar probleem. Mensen die jarenlang vrienden waren willen opeens niets meer met elkaar te maken hebben. En dan te bedenken dat we pas aan het begin van dit alles staan. 

De tegenstellingen zullen nog veel groter worden en naarmate er meer gevaccineerde mensen ziek zullen worden, zullen ze proberen de niet gevaccineerde mensen daarvan de schuld te geven.

Het enige wat je kunt doen is bij je eigen standpunten blijven en kunnen anderen daar niet mee leven, dan is dat hun probleem. Maar, gemakkelijk wordt het allemaal niet.

Kijk naar deze vrouw. Een verpleegster uit Engeland. Ook zij stond voor moeilijke keuzes, maar heeft toch voor haar eigen geweten gekozen.

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een lastige. Als iemand er heel anders over denkt, dan moet je er eigenlijk niet over praten. Jullie gaan het toch niet eens worden. En wil je ook echt gelijk hebben als het misschien het einde van een vriendschap betekent? Gewoon over andere dingen praten als het kan.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
3 uur geleden, Master87 zei:

Misschien wel interessant om te weten - dit is allemaal goed gekomen. Hij is nu tegen het vaccineren. Dat gebeurt wel vaker, dat mensen van gedachten veranderen mbt Corona/vaccinatie.

Dat is goed nieuws. Ik heb dat ook wel een paar keer gezien. Mensen beginnen toch een beetje wantrouwig te worden. Dit omdat er zo wordt gedramd. Ik denk dat als ze dat niet zouden doen, misschien wel meer mensen zich toch zouden laten vaccineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...
Op 12-7-2021 om 01:46, Master87 zei:

Door al dit Corona gedoe. Ik vind het eigenlijk alleen maar bullshit/gelul maar hij wil dat iedereen gevaccineerd wordt bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal veel te overdreven. Dit alles zorgt voor frictie tussen ons. 

Heb jij ook zoiets met iemand in jouw leven? Hoe ga jij ermee om? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Dit is al een oud topic maar dit herken ik met collega's. Het beste is het onderwerp helemaal vermijden en mochten ze jou er toch mischien proberen in te trekken zeg dan: ik wil het er niet over hebben, ik hoor het al genoeg op tv. Of je zorgt dat je iets anders doet zodra familie met elkaar gaat discuseren over corona

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Flieko zei:

Dit is al een oud topic maar dit herken ik met collega's. Het beste is het onderwerp helemaal vermijden en mochten ze jou er toch mischien proberen in te trekken zeg dan: ik wil het er niet over hebben, ik hoor het al genoeg op tv. Of je zorgt dat je iets anders doet zodra familie met elkaar gaat discuseren over corona

Dat is een goed advies, maar ik ben bang dat dit alles in de herfst weer helemaal terug gaat komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...