Ga naar inhoud

Ik moet helaas afscheid nemen van mijn voetbalclub


Sherlock

Aanbevolen berichten

Voor zolang ik mij kan herinneren is voetbal een vast onderdeel van mijn leven geweest. Ongeacht wat er door de weeks ook allemaal gebeurde, in het weekend kon je even lekker je hoofd leegmaken op de tribune.

Jaren en jarenlang ben ik gegaan, in weer en wind, koud of niet koud. En dan in rust een warme bak koffie met wat lekkers erbij, met zijn allen kankeren over hoe slecht de eerste helft wel niet was en dat er soms wonderen gebeuren en we misschien alsnog zouden winnen.

Nu kan ik niet meer naar voetbal, want zelfs voor de meest simpele oefenwedstrijden zie ik nu dit soort berichten:

elke bezoeker vanaf 13 jaar is verplicht een negatief testbewijs (maximaal 24 uur voor start wedstrijd) of vaccinatiebewijs te laten zien via de CoronaCheck-app

Aangezien ik niet wens mee te werken aan de medische apartheidsstaat, sta ik buiten het hek. 

Niet alleen voor de komende wedstrijd, maar misschien wel voor de rest van mijn leven.

Bedankt Klaus Schwab, je hebt mij nu pas echt boos gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Bij ons moet ik toekijken omdat ik mij niet wil laten vaccineren en ook niet testen, maar in België hoeft dat niet. Daar zijn ze een stuk verstandiger dan bij ons:

 

Diverse Belgische clubs openen tribunevakken voor seizoenskaarthouders die niet of nog niet volledig gevaccineerd zijn tegen COVID-19. Ook supporters die niet kunnen aantonen dat ze het coronavirus hebben gehad of niet tijdig een test hebben ondergaan, kunnen plaatsnemen in het vak.

Iedereen in het 'coronavak' moet op weg naar zijn stoeltje een mondkapje dragen, afstand houden en de sanitaire maatregelen in acht nemen. Het gaat komend weekend om de clubs Cercle Brugge, Charleroi en Zulte Waregem. Volgende week volgen Oostende en Kortrijk, omdat die clubs dan pas thuis spelen.

Ook nog niet ideaal, maar er is dan in ieder geval de mogelijkheid om een wedstrijd van je favoriete club te bezoeken.

https://www.nu.nl/voetbal/6150936/belgische-clubs-openen-tribunevakken-voor-nog-ongevaccineerde-fans.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Dafke zei:

Ik vind het allemaal overdreven hoor.

Wij mogen terug veel doen maar toch nemen ze veel af. Ze weten het gewoon zelf niet meer denk ik.

De logica is inderdaad ver te zoeken. Zo mogen mensen nu wel naar voetbalstadions, waar ze allemaal boven op elkaar zitten, maar andere evenmenten mogen weer niet. Er is niemand die er nog iets van begrijpt.

E80-5VlXEAQsBpY?format=jpg&name=small

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 17-8-2021 om 11:46, Sherlock zei:

Ja, of een bewijs van vaccinatie, anders komen ze echt het stadion niet binnen.

Drie dingen: Of een negatieve PCR test, of een bewijs van vaccinatie of een bewijs dat je corona hebt gehad.

Thierry Baudet over PCR-tests die helemaal niets zeggen over besmettelijkheid. Hij spreekt van een circus wat al anderhalf jaar onze samenleving kapot maakt.

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Video: Jaap van Dissel, test werkt niet 🔗
Een positieve PCR-test houdt in dat je genetisch materiaal aantoont, maar niet per definitie dat je een levend virus aantoont en dus ook niet per definitie dat je een levend virus aantoont waar iemand ziek van wordt.

GILrLLD6eu0.jpg?size=320x240&quality=96&keep_aspect_ratio=1&background=000000&sign=a42ae9657fdc65d1efab6c8fdcc8f21e

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Watchman_Ricky zei:

Video: Jaap van Dissel, test werkt niet 🔗
Een positieve PCR-test houdt in dat je genetisch materiaal aantoont, maar niet per definitie dat je een levend virus aantoont en dus ook niet per definitie dat je een levend virus aantoont waar iemand ziek van wordt.

GILrLLD6eu0.jpg?size=320x240&quality=96&keep_aspect_ratio=1&background=000000&sign=a42ae9657fdc65d1efab6c8fdcc8f21e

En heel toevallig sterft Kary Mullis, de uitvinder van de PCR test enkele maanden voordat het virus opduikt in Wuhan.

Mullis die altijd heeft gezegd dat de PCR test nooit gebruikt kan en mag worden om een bepaalde infectie op te sporen omdat de test daar niet voor bedoeld was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 12-7-2021 om 13:48, Sherlock zei:

Voor zolang ik mij kan herinneren is voetbal een vast onderdeel van mijn leven geweest.

Nu kan ik niet meer naar voetbal, want zelfs voor de meest simpele oefenwedstrijden zie ik nu dit soort berichten:
Elke bezoeker vanaf 13 jaar is verplicht een negatief testbewijs (maximaal 24 uur voor start wedstrijd) of vaccinatiebewijs te laten zien via de CoronaCheck-app.

 

Johan Rensen mocht de kantine en kleedkamer niet in, omdat hij geen QR Code heeft.

Hij deelt zijn eigen ervaring over wat hij meemaakte met voetballen, bij een uitwedstrijd en voor het eerst met de nieuwe regel dat hij een uitwedstrijd speelde. Aan de poort van de voetbalclub werd hem al gevraagd of hij een QR Code had. Hij mocht wel het terrein op, maar hij mocht niet naar de kleedkamer of kantine. Hij heeft in de kou gestaan. Het kabinet heeft hem hiermee nog strijdbaarder gemaakt. Hij weet waar hij voor staat en daar is hij trots op.

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2021 om 22:49, Watchman_Ricky zei:

Johan Rensen mocht de kantine en kleedkamer niet in, omdat hij geen QR Code heeft.

Hij deelt zijn eigen ervaring over wat hij meemaakte met voetballen, bij een uitwedstrijd en voor het eerst met de nieuwe regel dat hij een uitwedstrijd speelde. Aan de poort van de voetbalclub werd hem al gevraagd of hij een QR Code had. Hij mocht wel het terrein op, maar hij mocht niet naar de kleedkamer of kantine. Hij heeft in de kou gestaan. Het kabinet heeft hem hiermee nog strijdbaarder gemaakt. Hij weet waar hij voor staat en daar is hij trots op.

Dit is wat er van ons land is geworden. Te triest voor woorden.

Doodgewone normale mensen die worden weggezet alsof het melaatsen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...