Ga naar inhoud

De hoge energierekening is voor veel mensen de nekslag


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik heb toevallig zelf net te maken gehad met een enorme energieverhoging. Nu heb ik het geluk dat ik dat nog enigszins heb kunnen compenseren door de aanschaf van zonnepanelen, maar heel veel mensen hebben die optie niet.

Zo hoor ik vanmorgen van mijn nichtje dat ze in plaats van de 129 euro per maand die ze nu betalen in een flatje, omhoog gaan naar 358 euro. Die mensen kunnen dat absoluut niet betalen want die moeten nu al iedere stuiver omdraaien.

En toch hebben ze weinig keus, want je hebt energie nodig. Ik weet niet hoe ze dit gaan oplossen, maar ik weet wel dat dit een ramp gaat worden voor veel gezinnen.

Hoeveel gezinnen kunnen zomaar even een paar honderd euro extra tevoorschijn toveren?

Ik zie hier nog een voorbeeld voorbij komen.

Wat zouden jullie mensen zoals mijn nichtje adviseren? Mensen die met de handen in het haar zitten en geen uitweg zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou nichtje tja als ik zo iets lees denk ik dan wat een drama wat walgelijk.mensen die gewoon willen leven en eigenlijk wordt ze dat onmogelijk gemaakt.

Een ding kan ze al doen de cv  wat lager zetten en in de nacht helemaal uit en overdag als ze niet thuis is ook uit,ten minste als ze alleen is met een gezin wordt dat wat moeilijker,dit gaat nog een heel probleem worden en dat is het al;helaas van uit Den Haag is  er weinig te verwachten,het bovengenoemde is de enige optie tot nu toe en maar hopen dat het weer steeds zachter wordt.

Wel is te hopen al verwacht ik daar ook weinig van de de 2e kamer er mensen zullen opstaan die zeggen zo kan dat niet en wat gaan regelen,maar ja,het had nooit zo ver mogen komen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt abnormaal geworden. 

Gewoon de pure basis wordt steeds duurder zodat politiekers hun levensstijl kunnen behouden en de begroting op kap van burgers blijven behalen. 

Vaak denk ik alles achter te laten en als zwerver door te gaan, een dagverblijf wordt goedkoper dan een zuinig westers leven. Wat me ook opvalt, hoe minder de burger elektriciteit verbruikt, hoe meer ze moeten betalen. Waar ligt de logica?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Jou nichtje tja als ik zo iets lees denk ik dan wat een drama wat walgelijk.mensen die gewoon willen leven en eigenlijk wordt ze dat onmogelijk gemaakt.

Een ding kan ze al doen de cv  wat lager zetten en in de nacht helemaal uit en overdag als ze niet thuis is ook uit,ten minste als ze alleen is met een gezin wordt dat wat moeilijker,dit gaat nog een heel probleem worden en dat is het al;helaas van uit Den Haag is  er weinig te verwachten,het bovengenoemde is de enige optie tot nu toe en maar hopen dat het weer steeds zachter wordt.

Wel is te hopen al verwacht ik daar ook weinig van de de 2e kamer er mensen zullen opstaan die zeggen zo kan dat niet en wat gaan regelen,maar ja,het had nooit zo ver mogen komen.

Ja, dat is ook wat ze onmiddellijk doen, maar daarmee gaat het nieuwe maandbedrag het komende jaar niet omlaag. Het zal wel een kwestie worden van de familie moet bijspringen. 

7 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Het is echt abnormaal geworden. 

Gewoon de pure basis wordt steeds duurder zodat politiekers hun levensstijl kunnen behouden en de begroting op kap van burgers blijven behalen. 

Vaak denk ik alles achter te laten en als zwerver door te gaan, een dagverblijf wordt goedkoper dan een zuinig westers leven. Wat me ook opvalt, hoe minder de burger elektriciteit verbruikt, hoe meer ze moeten betalen. Waar ligt de logica?

De vraag is dan ook in hoeverre dit alles bewust in elkaar is gedraaid om die klimaatagenda er verder door te kunnen drammen. Ik las laatst ergens dat de prijs van een vat ruwe olie een aantal jaren geleden hoger was nu en toen was de benzineprijs een fractie van wat we nu betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert Wilders is boos:

 

Terwijl de Nederlandse energierekening alsmaar hoger en hoger wordt, gebruikt men in Italië een deel van het coronafonds juist om de energieprijzen voor burgers te verlagen. Met Nederlands geld gaan de prijzen daar omlaag, terwijl ze hier door het dak schieten. Volgens PVV-leider Geert Wilders komt dit door een gift van D66-minister Sigrid Kaag. Een gift die Nederlanders niet hebben gekregen. 

In Italië maken ze gretig gebruik van het coronafonds. Een deel van het geld wordt besteed aan het zogeheten ‘Superbonus110’ een speciale bonus voor Italianen om hun huis op te knappen. De overheid probeert op deze manier meer banen te creëeren, daarnaast wordt er ook geld gebruikt om de alsmaar duurder wordende energierekening naar beneden te krijgen. Met nota bene Nederlands geld.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2022/02/geert-wilders-woedend-op-sigrid-kaag-ze-haat-nederlanders/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Ja, dat is ook wat ze onmiddellijk doen, maar daarmee gaat het nieuwe maandbedrag het komende jaar niet omlaag. Het zal wel een kwestie worden van de familie moet bijspringen. 

De vraag is dan ook in hoeverre dit alles bewust in elkaar is gedraaid om die klimaatagenda er verder door te kunnen drammen. Ik las laatst ergens dat de prijs van een vat ruwe olie een aantal jaren geleden hoger was nu en toen was de benzineprijs een fractie van wat we nu betalen.

Wat jou nichtje ook nog kan doen en dat doen ze als je het vraagt het maand bedrag lager zetten,en dat ziet men wel om men bij moet betalen of niet en als dat veel is kan het in termijnen,maar goed,de prijzen zouden zo moeten zijn dat iedereen het kan betalen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tamme zei:

Kachel op 15 graden in je huis,elekrisch dekbed,de kamer waar je het meest verblijft,verwarmen met een lazerkachel op petroleum c.en sloffen aan.nieuw lazerkachels zijn niet te vergelijken met de oude met een lont ,echt super dingen

Misschien wel een goed idee, zeker voor mensen die niet dagelijks het hele huis gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen alle vaste internet en televisie abonnementen de deur uit doet dan bespaart dat ook alweer wat geld en frustratie en kan er ook weer aan een gezonder geestelijk klimaat gewerkt worden. Weg met al die electronica.  Een goed boek lezen uit de bibliotheek, een potje ganzenborden met de familie en op tijd onder de wol. De kinderen weer lekker buiten laten spelen in plaats van met de neuzen op schermen. En de overheid en andere instanties zullen dan weer per gewone post moeten communiceren met de mensen.  Daar zou ik mee beginnen als er financiële problemen ontstaan. Alles weg doen wat niet werkelijk nodig is.  Inclusief tv-en internetaansluiting.

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Divine_will zei:

Als iedereen alle vaste internet en televisie abonnementen de deur uit doet dan bespaart dat ook alweer wat geld en frustratie en kan er ook weer aan een gezonder geestelijk klimaat gewerkt worden. Weg met al die electronica.  Een goed boek lezen uit de bibliotheek, een potje ganzenborden met de familie en op tijd onder de wol. De kinderen weer lekker buiten laten spelen in plaats van met de neuzen op schermen. En de overheid en andere instanties zullen dan weer per gewone post moeten communiceren met de mensen.  Daar zou ik mee beginnen als er financiële problemen ontstaan. Alles weg doen wat niet werkelijk nodig is.  Inclusief tv-en internetaansluiting.

Ik ben wel met een aantal dingen eens, maar ik zou toch wel graag mijn internet aansluiting willen houden. De rest kan van mij de deur uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blick.ch – Zwitsers bedrijf Nord Stream 2 is failliet

Het Zwitsers bedrijf Nord Stream 2, dat belast is met het gaspijpleidingsproject tussen Rusland en Duitsland, is failliet, aldus het kanton Zug. Het bedrijf heeft massaal ontslag genomen na de aankondiging van internationale sancties tegen Rusland.

17281575-v0-20220301120052111.jpg?imdens

 

Nord Stream 2 is failliet, zei Silvia Thalmann-Gut, hoofd van de afdeling economie van het kanton Zug, op dinsdag. Het faillissement en de ontslagen bij de dochteronderneming van het Russische Gazprom zijn blijkbaar een gevolg van het besluit van de Duitse regering om het Nord Stream 2-project in de ijskast te zetten.

Ze hebben vernomen dat al het personeel van Nord Stream in Zug, met meer dan 140 mensen te ontslaan, vertelde de minister van Economie maandagavond in het programma Forum aan RTS. De herstructurering volgt op de opschorting door Duitsland van het project voor de Nord Stream 2-gaspijpleiding, die is voltooid maar nog niet operationeel is. Het bedrijf in Zug, waarvan de moedermaatschappij de Russische reus Gazprom is, heeft niet onmiddellijk gereageerd op verzoeken van AWP.


Volgens de website van het bedrijf telt het ongeveer 200 werknemers. Het bedrijf wordt geleid door Matthias Warnig, een voormalig lid van het DDR-kabinet. Voormalig Duits bondskanselier Gerhard Schröder is de voorzitter van de raad van bestuur.

 

Een week geleden kondigde de Duitse bondskanselier Olaf Scholz de opschorting aan van de vergunning voor de omstreden Nord Stream 2-gaspijpleiding die Rusland met Duitsland verbindt, nadat Moskou de onafhankelijkheid van pro-Russische Oekraïense provincies had erkend, en dreigde hij met "verdere sancties". Afgelopen woensdag volgde de Amerikaanse president Joe Biden zijn voorbeeld en verklaarde hij ook sancties tegen het bedrijf in Zug.

De onderzeese pijpleiding van 1.230 kilometer en 11 miljard dollar werd eind 2021 voltooid, maar was nog niet in gebruik genomen, in afwachting van de certificering door Duitsland.

Als onderdeel van het project heeft Nord Stream 2 financieringscontracten ondertekend met het Franse Engie, het Oostenrijkse OMV, het Brits-Nederlandse Shell en de Duitse Uniper en Wintershall Dea.

 

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...