Ga naar inhoud

Als geld binnenkort niets meer waard is, wat zouden jullie dan nu nog kopen?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Je hoort naar mijn mening een beetje te veel verhalen over Great Reset en dat niemand straks nog iets bezit. Daarnaast kan iedereen met eigen ogen zien hoe de inflatie gierend uit de hand loopt. Ik reed gisteren op de snelweg en daar vragen ze maar liefst 1,99 voor een litertje benzine. Als dit zo doorgaat in combinatie met al die andere enge ontwikkelingen in de achtergrond, dan vrees ik dat we er straks zo bijzitten.

74e01a7d135ebc6b.jpeg

Wel handig natuurlijk als je probeert warm te blijven, maar het is niet waar je misschien al heel lang voor gespaard hebt. Mijn vraag is dan ook, zouden we nu het geld wat we nog hebben snel moeten uitgeven en dingen kopen voordat het straks helemaal niets meer waard is en zo ja wat?

Iemand slimme ideeën?

aangepast door Pieter65
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kan me echt niet voorstellen dat het zover komt, maar goed, je weet het nooit. Het was maar iets van 90 jaar geleden dat men in Duitsland met flinke inflatie te maken had, maar op de een of andere manier voelt het gewoon alsof dat niet weer zou kunnen gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Rinus zei:

Ik kan me echt niet voorstellen dat het zover komt, maar goed, je weet het nooit. Het was maar iets van 90 jaar geleden dat men in Duitsland met flinke inflatie te maken had, maar op de een of andere manier voelt het gewoon alsof dat niet weer zou kunnen gebeuren.

Dat is een beetje naïef. Dat kan weer heel makkelijk gebeuren. Kijk maar naar Zimbabwe of Venezuela. 

  • Like 1

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Skylen zei:

Dat is een beetje naïef. Dat kan weer heel makkelijk gebeuren. Kijk maar naar Zimbabwe of Venezuela. 

Dat ben ik met je eens, maar dan is de volgende vraag: Gebeurt zoiets dan natuurlijk, of is het gevolg van wat men doet bij centrale banken. Met andere woorden, kunnen die dit sturen en zo ja tot hoever gaat zo iets.

Want, als bankiers dit proces beheersen, dan kunnen ze naar believen een tijd van voorspoed tevoorschijn toveren of een grote depressie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Overgang naar een nieuw financieel systeem en instorting van de dollar 🔗
Er is een verschuiving aan het plaatsvinden naar de cryptovaluta. Het blijkt dat regulier geld steeds minder waard te wordt, terwijl cryptovaluta zoals Bitcoin als maar in waarde blijft stijgen. 

maxresdefault.jpg

Citaat

Het is iets te kort door de bocht om te roepen ‘crypto is de oplossing wie het niet snapt valt buiten de boot’ al is dat 100% waar. De vraag ‘Hoe dan?’ is wel op z’n plaats, want je kunt ook flink verlies lijden als je het verkeerd aanpakt.

De Bitcoin bijvoorbeeld is op dit moment als een razende in waarde aan het stijgen en staat op het moment van schrijven rond de 39.500,- euro voor 1 bitcoin.
Als je beseft dat dit enkele weken geleden nog rond de 20.000,- euro voor 1 bitcoin was, begrijp je ook dat als je toen voor 20.000,- 1 bitcoin had gekocht, je nu de beschikking ha dover 39.500,- euro. Dat is 19500,- euro pure winst met ‘een paar weken geduld’.

Bron: https://www.weesdeweerstand.nl/terwijl-je-met-je-hoofd-in-de-media-zat/


“Crypto’s maken Machthebbers nerveus” legt expert uit in een fascinerende crypto-crash-course... | BLCKBX  🔗
Patrick Savalle te gast in de BLCKBX studio.

DCc7b.OvCc-small-Cryptos-maken-Machthebbers-.jpg

Citaat

“Het grote verschil is wel dat overheden en banken aansturen op FIAT-crypto-currencies. Dit lijkt op crypto maar is feitelijk een door de overheid gereguleerde digitale munt die wederom gekoppeld is aan de dollar of een andere dominantie munt. Hierdoor verdampt het voordeel van non-FIAT-crypto geld want dat is nou juist niet gekoppeld aan een dollar en daarmee waardevaster en vrij van censuur” legt crypto-expert Patrick Savalle uit.

Waar eerst cryptocurrencies werd bestempeld als iets onveiligs en crimineels heeft de cryptomarkt in januari 2021 een gezamenlijk marktwaarde overstegen van 1 biljoen dollar. Niet lang daarna oversteeg het in mei 2021 al de 2 biljoen dollar marktwaarde.

Maar wat is überhaupt een Bitcoin of cryptocurrency? Wat zouden we met de blockchain technologie kunnen doen? Waarom heeft het iets van waarde? En hoe zit het met het verbruik van energie? Dit en meer bespreekt programmamaker Flavio Pasquino met onderzoeksjournalist Patrick Savalle. Savalle is een man met vele talenten want naast zijn indrukwekkende dossierkennis over onder andere SARS-Cov-2 en PCR-testen is Patrick van beroep een IT-architect. In deze hoedanigheid is hij met zijn brede interesse ook een early-adapter van blockchaintechnologie. Zo begon Savalle in 2011 de start-up Mobbr, Nederlands eerste betaalplatform dat Bitcoin accepteerde.Ook is Patrick een graag geziene gast voor keynote presentaties over blockchain.

In deze uitzending wordt Flavio Pasquino door blockchain-expert Patrick Savalle in minder dan een uur via een crash-course op de hoogte gebracht van de mogelijke revolutionaire toepassingen van diverse cryptocurrencies.

Bron: https://rumble.com/vj7b4t-cryptos-maken-machthebbers-nerveus-legt-expert-uit-in-een-fascinerende-cryp.html

 

 

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Overgang naar een nieuw financieel systeem en instorting van de dollar 🔗
Er is een verschuiving aan het plaatsvinden naar de cryptovaluta. Het blijkt dat regulier geld steeds minder waard te wordt, terwijl cryptovaluta zoals Bitcoin als maar in waarde blijft stijgen. 

maxresdefault.jpg


“Crypto’s maken Machthebbers nerveus” legt expert uit in een fascinerende crypto-crash-course... | BLCKBX  🔗
Patrick Savalle te gast in de BLCKBX studio.

DCc7b.OvCc-small-Cryptos-maken-Machthebbers-.jpg

Ik ben nog steeds een beetje huiverig voor cryptovaluta. Ik begrijp de logica erachter en ik begrijp ook dat dit een systeem is dat volledig buiten de controle van de normale banken opereert, maar het is en blijft iets ongrijpbaars.

Als ik een briefje van 50 in mijn zak heb, dan kan ik dat pakken, ernaar kijken, uitgeven of sparen, maar ik heb iets concreets. Ik weet ook dat fiat geld is gebaseerd op gebakken lucht en alleen iets waard is zolang de mensen er vertrouwen in hebben, maar toch.

Het idee, dat ik mijn geld laat verdwijnen in een digitale wallet met wat codes is en blijft een vreemd gevoel. Misschien moet ik mij daar toch een keer overheen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2021 om 21:48, Pieter65 zei:

Ik zie dat ze op GeenStijl ieder dag dit platform promoten:

Bitvavo.com | Trade the Future

Ik heb geen idee of het was is, heb er nog nooit van gehoord.

Iemand hier ervaring mee?

Met je bovengenoemde suggesties ga je offtopic.

Als je een discussie wilt voeren over dit platform, lijkt het me beter dat je er een aparte topic voor aanmaakt, in het subforum "Algemene Discussie".

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2021 om 21:47, Watchman_Ricky zei:

Overgang naar een nieuw financieel systeem en instorting van de dollar 🔗
Er is een verschuiving aan het plaatsvinden naar de cryptovaluta. Het blijkt dat regulier geld steeds minder waard te wordt, terwijl cryptovaluta zoals Bitcoin als maar in waarde blijft stijgen. 

maxresdefault.jpg


“Crypto’s maken Machthebbers nerveus” legt expert uit in een fascinerende crypto-crash-course... | BLCKBX  🔗
Patrick Savalle te gast in de BLCKBX studio.

DCc7b.OvCc-small-Cryptos-maken-Machthebbers-.jpg

Ik las van de week dit stuk in de krant. Handelaren die zeggen dat de cryptomarkt binnen een jaar in elkaar zal zakken.

Hebben zij gelijk met wat ze zeggen?

crypto.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Godenzoon zei:

Ik las van de week dit stuk in de krant. Handelaren die zeggen dat de cryptomarkt binnen een jaar in elkaar zal zakken.

Hebben zij gelijk met wat ze zeggen?

Het krantenartikel waar je naar verwijst, is afkomstig van de Telegraaf; of ze gelijk hebben en in hoeverre gelijk hebben, dat is een kwestie van afwachten. 

De cryptomarkt kent verschillende cryptovaluta's, zoals bitcoin, litecoin, ripple en ethereum. Als de cryptomarkt in elkaar gaat zakken, dan hoeft bitcoin niet persé in waarde te dalen, maar zouden het juist de andere cryptovaluta's kunnen zijn. 

vXql0S2w_o.jpg

 

Als de grote spelers die miljarden in bitcoin hebben belegd, bitcoin massaal gaan dumpen, dan is het instorten van de bitcoin koers (ofwel het barsten van de bubbel) een logisch gevolg.

Het zo genoemde geld, dat financieel rond circuleert en waarmee we onze betalingen doen, wordt beheerd door de centrale banken; het algemene geld is gecentraliseerd. 
Overheden hebben vaak begrotingstekorten en de centrale banken houden zich bezig met het bijdrukken van geld, dat er uit het niets geld wordt geschept, waar tegenover er weer nieuwe leningen staan voor de begrotingstekorten van overheden. Het bijdrukken van geld voor overheden ofwel het scheppen van geld in de vorm van leningen voor overheden zijn een belangrijke factor voor de inflatie, waardoor geld minder waard wordt.

Tegenover het algemene gecentraliseerde geld, hebben we bitcoin dat gedecentraliseerd is.

Het verschil tussen het gecentraliseerde geld en bitcoin, is dat het als cryptovaluta niet wordt beheerd door de centrale banken en ook niet kan worden bijgedrukt om de begrotingstekorten van overheden op te lossen.

El Salvador voert als eerste land bitcoin als wettig betaalmiddel in. Vanaf 7 september aanvaarden ze bitcoin in El Salvador ook als een wettig betaalmiddel. Aangezien Bitcoin per 7 september een wettig betaalmiddel is in El Salvador, verwacht ik dat de vraag naar Bitcoin juist zal toenemen, wat weer een positieve factor is, dat de kans verkleint dat bitcoin op de cryptomarkt instort.

 

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Het krantenartikel waar je naar verwijst, is afkomstig van de Telegraaf; of ze gelijk hebben en in hoeverre gelijk hebben, dat is een kwestie van afwachten. 

De cryptomarkt kent verschillende cryptovaluta's, zoals bitcoin, litecoin, ripple en ethereum. Als de cryptomarkt in elkaar gaat zakken, dan hoeft bitcoin niet persé in waarde te dalen, maar zouden het juist de andere cryptovaluta's kunnen zijn. 

vXql0S2w_o.jpg

Als de grote spelers die miljarden in bitcoin hebben belegd, bitcoin massaal gaan dumpen, dan is het instorten van de bitcoin koers (ofwel het barsten van de bubbel) een logisch gevolg.

Het zo genoemde geld, dat financieel rond circuleert en waarmee we onze betalingen doen, wordt beheerd door de centrale banken; het algemene geld is gecentraliseerd. 
Overheden hebben vaak begrotingstekorten en de centrale banken houden zich bezig met het bijdrukken van geld, dat er uit het niets geld wordt geschept, waar tegenover er weer nieuwe leningen staan voor de begrotingstekorten van overheden. Het bijdrukken van geld voor overheden ofwel het scheppen van geld in de vorm van leningen voor overheden zijn een belangrijke factor voor de inflatie, waardoor geld minder waard wordt.

Tegenover het algemene gecentraliseerde geld, hebben we bitcoin dat gedecentraliseerd is.

Het verschil tussen het gecentraliseerde geld en bitcoin, is dat het als cryptovaluta niet wordt beheerd door de centrale banken en ook niet kan worden bijgedrukt om de begrotingstekorten van overheden op te lossen.

El Salvador voert als eerste land bitcoin als wettig betaalmiddel in. Vanaf 7 september aanvaarden ze bitcoin in El Salvador ook als een wettig betaalmiddel. Aangezien Bitcoin per 7 september een wettig betaalmiddel is in El Salvador, verwacht ik dat de vraag naar Bitcoin juist zal toenemen, wat weer een positieve factor is, dat de kans verkleint dat bitcoin op de cryptomarkt instort.

 

Eeuwenlang hebben ze (TBTB, The Powers That Be) erover gedaan om hun geldmonopolie op te bouwen en te verstevigen.

Ze hebben daarmee de wereld in hun greep.

Als ze nu Bitcoin toelaten, dan gebeurt dat met een reden.

Die reden zal niet zijn dat de bevolking onafhankelijk gaat worden.

Dus, wat is de volgende stap?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Met je bovengenoemde suggesties ga je offtopic.

Als je een discussie wilt voeren over dit platform, lijkt het me beter dat je er een aparte topic voor aanmaakt, in het subforum "Algemene Discussie".

Pardon? 

Hoe kom je daar bij?

Ik weet niets van cryptovaluta, jij wel want je loopt het volop te promoten.

Dan kijk ik wat rond om te kijken of het wat voor mij is en dan kom ik dat handelsplatform tegen dat ik niet ken, maar door GeenStijl wordt gepromoot.

Vervolgens vraag ik of het was is, omdat ik aanneem dat jij er wel verstand van hebt en dan kom je met zo'n opmerking.

En daarnaast is het niet aan jou om te bepalen waar mensen wel of niet dingen plaatsen. Zo, dat moest ik even kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pieter65 zei:
Op 22-8-2021 om 21:48, Pieter65 zei:

Ik zie dat ze op GeenStijl ieder dag dit platform promoten:

Bitvavo.com | Trade the Future

Ik heb geen idee of het was is, heb er nog nooit van gehoord.

Iemand hier ervaring mee?

22 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Met je bovengenoemde suggesties ga je offtopic.

Als je een discussie wilt voeren over dit platform, lijkt het me beter dat je er een aparte topic voor aanmaakt, in het subforum "Algemene Discussie".

Pardon? 

Hoe kom je daar bij?

Ik weet niets van cryptovaluta, jij wel want je loopt het volop te promoten.

Dan kijk ik wat rond om te kijken of het wat voor mij is en dan kom ik dat handelsplatform tegen dat ik niet ken, maar door GeenStijl wordt gepromoot.

Vervolgens vraag ik of het was is, omdat ik aanneem dat jij er wel verstand van hebt en dan kom je met zo'n opmerking.

En daarnaast is het niet aan jou om te bepalen waar mensen wel of niet dingen plaatsen. Zo, dat moest ik even kwijt.

Sorry, er was spraken van wat miscommunicatie i.v.m. je aanduiding over "dit platform", waardoor ik eerst dacht dat je NetForum als discussieplatform bedoelde, over websites die NetForum promoten. Toen ik het bericht had geplaatst en ik me na verloop van tijd bedacht dat je wellicht het bitcoin platform zou kunnen bedoelen, kon ik dat bericht niet meer wijzigen; de wijzingstijd was toen verstreken.

In je bovengenoemde laatste bericht heb je het nu met "cryptovaluta" wel duidelijk aangegeven.

Ik ben er niet op uit om bitcoin te promoten. Zoals de titel van deze topic al spreekt, zou het zou gewoon jammer zijn als je geld (waar je lang voor gespaard hebt) binnenkort haast niets meer waard is. Bitcoin kan grote voordelen hebben bij hyperinflatie, omdat het ook direct als een betaalmiddel kan worden gebruikt.

Met bitcoin is het mogelijk om wereldwijd betalingen te verrichten zonder tussenkomst van een centrale autoriteit of tussenpersoon. Transacties in het bitcoinnetwerk gebeuren realtime en zijn volledig openbaar. Iedereen kan inzien wanneer een bepaalde transactie heeft plaatsgevonden en hoeveel bitcoins er verstuurd zijn.
Bron: https://coinspot.nl/kennisgids/bitcoin-betalen/

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Sorry, maar er was spraken van wat miscommunicatie i.v.m. je aanduiding over "dit platform", waardoor ik eerst dacht dat je NetForum als platform bedoelde, over websites die NetForum promoten. Toen ik het bericht had geplaatst en ik me na verloop van tijd bedacht dat je wellicht het bitcoin platform zou kunnen bedoelen, kon ik dat bericht niet meer wijzigen; de wijzingstijd was toen verstreken.

In je bovengenoemde laatste bericht heb je het nu met "cryptovaluta" wel duidelijk aangegeven.

Ik ben er niet op uit om bitcoin te promoten. Zoals de titel van deze topic al spreekt, zou het zou gewoon jammer zijn als je geld (waar je lang voor gespaard hebt) binnenkort haast niets meer waard is. Bitcoin kan grote voordelen hebben bij hyperinflatie, omdat het ook direct als een betaalmiddel kan worden gebruikt.

Met bitcoin is het mogelijk om wereldwijd betalingen te verrichten zonder tussenkomst van een centrale autoriteit of tussenpersoon. Transacties in het bitcoinnetwerk gebeuren realtime en zijn volledig openbaar. Iedereen kan inzien wanneer een bepaalde transactie heeft plaatsgevonden en hoeveel bitcoins er verstuurd zijn.
Bron: https://coinspot.nl/kennisgids/bitcoin-betalen/

Daar ben ik blij om, want ik ben echt wel geïnteresseerd om er misschien iets mee te gaan doen. Aan de andere kant ben ik ook een beetje huivering want ik vind het geen prettig idee als ik niets tastbaars heb. Dat zal wel psychologisch zijn,  maar dan denk ik: Wat gebeurt er als de stroom langere tijd weg valt? Ik vertrouw dat WEF voor geen meter en volgens mij zijn ze best in staat om ervoor te zorgen dat we bijvoorbeeld (een tijd) geen internet hebben.

Maar ja, dan houdt alles een beetje op, dus misschien toch maar die drempel nemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zes dingen die je moet weten over crypto en de Belastingdienst: 'Een fout kan je duur komen te staan' – Radar
Als cryptobelegger is het goed om te weten hoe de Belastingdienst te werk gaat als het gaat om investeren in bitcoin en altcoins (alternatieve munten/tokens). De cryptomarkt is een relatief jonge en ongereguleerde beleggingscategorie, maar vergis je niet. 'Een fout kan je duur komen te staan', meldt Business Insider.
Bron: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/zes-dingen-die-je-moet-weten-over-crypto-en-de-belastingdienst-een-fout-kan-je-duur-komen-te-staan/

13092021%20Belastingdienst.jpg

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er aan de hand met Bitcoin?

De koers van cryptomunt bitcoin is gezakt naar het laagste niveau sinds begin augustus. De digitale munteenheid lijkt net als aandelenbeurzen over de hele wereld te reageren op het dreigende omvallen van de Chinese vastgoedreus Evergrande.

Dat zou op zich toch geen gevolgen moeten hebben voor Bitcoin. Je zou juist denken dat die munt daardoor groeit.

https://www.ad.nl/tech/bitcoin-zakt-naar-laagste-niveau-in-ruim-een-maand~a2b831942/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hehe, idd, het komt steeds dichterbij hè. Enerzijds spaar ik op de bank, anderzijds koop ik wat ik wil (geen Lambo natuurlijk, lol). Een beetje in crypto en wat geld in de sok, een aangevulde kelder, zaadjes om te planten, … Laatst wat lectuur aangeschaft zodat ik weet welk onkruid er te eten valt en welke kracht ze bezitten. En aangezien ik nu toch wat aan het afwijken ben, Naked and afraid op Discovery is een goede leerschool om te weten hoe je zou kunnen overleven als ze ons alles afpakken. Voor de rest ben ik geen doemdenker hoor …

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Maya zei:

Hehe, idd, het komt steeds dichterbij hè. Enerzijds spaar ik op de bank, anderzijds koop ik wat ik wil (geen Lambo natuurlijk, lol). Een beetje in crypto en wat geld in de sok, een aangevulde kelder, zaadjes om te planten, … Laatst wat lectuur aangeschaft zodat ik weet welk onkruid er te eten valt en welke kracht ze bezitten. En aangezien ik nu toch wat aan het afwijken ben, Naked and afraid op Discovery is een goede leerschool om te weten hoe je zou kunnen overleven als ze ons alles afpakken. Voor de rest ben ik geen doemdenker hoor …

Ik denk dat je goed bezig bent. Niemand weet precies wat er gaat gebeuren, maar er gaat geen dag voorbij of je ziet wel ergens een bericht over tekorten of verstoorde supply lijnen. De ene keer is het een chauffeurstekort, dan is het weer omdat er teveel mensen in quarantaine moeten, dan weer is het klimaat de boosdoener of een hackaanval zoals we de laatste tijd ook vaak hebben gezien.

En aangezien we in vreemde tijden leven en er duidelijk dingen spelen die wijzen op een Great Reset is het denk ik heel verstandig om wat voorzorgsmaatregelen te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 18-7-2021 om 16:27, Pieter65 zei:

Je hoort naar mijn mening een beetje te veel verhalen over Great Reset en dat niemand straks nog iets bezit. Daarnaast kan iedereen met eigen ogen zien hoe de inflatie gierend uit de hand loopt. Ik reed gisteren op de snelweg en daar vragen ze maar liefst 1,99 voor een litertje benzine. Als dit zo doorgaat in combinatie met al die andere enge ontwikkelingen in de achtergrond, dan vrees ik dat we er straks zo bijzitten.

74e01a7d135ebc6b.jpeg

Wel handig natuurlijk als je probeert warm te blijven, maar het is niet waar je misschien al heel lang voor gespaard hebt. Mijn vraag is dan ook, zouden we nu het geld wat we nog hebben snel moeten uitgeven en dingen kopen voordat het straks helemaal niets meer waard is en zo ja wat?

Iemand slimme ideeën?

Programmeerbaar geld: China's digitale Yuan modelleert historische technocratie door een vervaldatum in te sluiten
https://nl.technocracy.news/programmeerbare-geldchinas-digitale-yuan-modelleert-historische-technocratie-door-een-vervaldatum-in-te-bedden/

Screen-Shot-2021-04-12-at-8.08.49-AM-777

China's nieuwe digitale Yuan ondersteunt de bloeiende technocratie door een vervaldatum op te nemen. Technocratie stelde in de jaren dertig geld voor dat bestond uit een energiescript dat automatisch zou aflopen aan het einde van de toewijzingsperiode.

De deur staat dus open om spaargeld, erfenis en alle rijkdom uit te bannen, behalve de oligarchen die het systeem beheersen. Alle transacties, samen met alle andere identificeerbare informatie over de burger, worden opgeslagen op een centrale computer bij de Centrale Bank. Het zou de burgers permanente slaven van de staat maken. 


De programmeerbare centraal beheerde crypto valuta's (CBDC), die komen er ook aan in Nederland
Wanneer de tijd aanbreekt dat de mensen het nadeel van programmeerbaar geld met een vervaldatum gaan beseffen, dan kan de prijs van Bitcoin door het dak gaan.


Inflatie is lang niet zo erg als het programmeerbaar geld met een vervaldatum
Mijn conclusie is dat inflatie lang niet zo erg is als het programmeerbaar geld, dat bij de gevestigde orde op de agenda staat om wereldwijd uitgerold te worden. Als het programmeerbaar geld eenmaal de norm is, dan gaat de deur voor de gevestigde orde wagenwijd open om bij burgers hun spaargeld, erfenis en alle rijkdom uit te bannen. Als programmeerbaar geld niet vóór de vervaldatum wordt uitgegeven, dan kan dat geld ook als verloren beschouwd worden en dan heeft men er helemaal niets aan; dat is nog veel erger dan inflatie van het oude vertrouwde geld zonder vervaldatum.

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 2

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 18-7-2021 om 16:27, Pieter65 zei:

Je hoort naar mijn mening een beetje te veel verhalen over Great Reset en dat niemand straks nog iets bezit.

Mijn vraag is dan ook, zouden we nu het geld wat we nog hebben snel moeten uitgeven en dingen kopen voordat het straks helemaal niets meer waard is en zo ja wat?

Iemand slimme ideeën?

Interview Business Class: Pim van Rijswijk van de VRB Adviesgroep

Beschrijving op de Videopagina:
Pim van Rijswijk vertelt over ondernemen in deze bijzondere tijd. “Het aantal faillissementen is nu nog relatief laag te noemen maar door nieuwe beperkingen, het wegvallen van steunmaatregelen en het terugbetalen van belastingschulden, zal vanaf 2022 het aantal faillissementen fors hoger komen te liggen. Vooral bepaalde branches hebben het erg moeilijk en veel bedrijven zullen het niet gaan redden.” Daarom melden veel ondernemers zich bij VRB voor meer informatie over het omzetten van hun eenmanszaak naar een BV als een 'Beschermende Vennootschap’. Van Rijswijk: “Vanuit VRB willen we ondernemers graag een platform bieden om met elkaar van gedachten te wisselen over de risico's die in deze tijd op ons afkomen, maar ook kijken naar de kansen en mogelijkheden die er voor iedere ondernemer in deze tijd zijn. Dat is ook de reden dat we zijn gestart met het VRB Forum 2030.” Aan Harry legt hij uit hoe je je kunt aanmelden voor dit forum.

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit is een heel lastige casus.

Iets wat door de eeuwen heen altijd goed heeft gewerkt, en wat de waarde altijd goed heeft vast gehouden zijn edel metalen, je moet edel metalen ook niet zien als belegging. de kans dat je over 10 jaar meer geld minus de inflatie terug krijgt voor je edel metalen is miniem. maar even kort door de bocht, Betaalde je 100 jaar geleden 1 gram zilver voor een brood, kan je vandaag de dag nog steeds voor een gram zilver een brood kopen.

Wat je wel wil is de edel metalen in eigen beheer. edel metalen kopen die in een bank kluis blijven liggen worden zomenteen gewoon geconfisqueerd zoals dat al eeuwen gebeurt.
Kijk naar Heineken, die had fysiek zilver en na de 2e wereld oorlog kon hij met zijn zilver veel meer investeren om zijn bedrijf groot te maken dan de rest van Nederland die maar 10 gulden kregen.

Crypto munten is weer een hele andere tak van sport.

Zie dit als een belegging, een totaal gemanipuleerd systeem, waar je heel snel heel rijk mee kan worden en net zo snel zo arm als een kerk rat.

Heb je geld teveel dan absoluut iets in crypto stoppen maar alleen het geld dat je kan missen als het mis gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...