Ga naar inhoud

Is half Amerika straks dakloos?


Pieter65

Aanbevolen berichten

De situatie in Amerika is voor veel mensen een stuk minder rooskleurig dan bij ons heb ik begrepen uit gesprekken met mensen en dingen die ik heb gelezen. Zo heb je daar sowieso minder bescherming met alles dan bij ons, maar met covid-19 waren er speciale maatregelen van kracht en mochten verhuurders van woningen mensen met een huurachterstand niet op straat zetten.

Nu lees ik net dat die bescherming per eind juli weg valt en als dat waar is dan zal het ongetwijfeld daklozen regenen in Amerika want ik denk dat er met de coronacrisis heel wat mensen die een huurachterstand hebben opgelopen die ze niet meer kunnen inhalen.

Dit staat er bij Bloomberg:

 A federal ban on evictions is set to expire at the end of July, and this time it’s unlikely to be extended, putting millions of renters at risk.

Ze hebben het dan over miljoenen mensen. Zullen ze die echt op straat zetten en zo ja, hoe moet het dan verder? 

‘Unprecedented Spike’ in U.S. Evictions Looming as Ban Expires - BNN Bloomberg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Skylen zei:

Ja, dat klopt. Hetzelfde geldt voor hypotheken. Die moeten nu betaald worden, en als er een achterstand is zal dat allemaal in één klap terugbetaald moeten worden.

Ik denk dat dit echt een probleem wordt.

Wat vreselijk voor al die mensen. Staan ze echt op straat met al hun spullen en kinderen? Doet een gemeente dan helemaal niets? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ook regelmatig dat je misschien straks weer een echte burgeroorlog gaat krijgen. De Democratische staten tegen de Republikeinse. De voorstanders van vaccinatie tegen de tegenstanders. De voorstanders van ontwapening tegen hen die liever sterven dan dat ze hun wapens opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2021 om 12:31, Pieter65 zei:

Ik lees ook regelmatig dat je misschien straks weer een echte burgeroorlog gaat krijgen. De Democratische staten tegen de Republikeinse. De voorstanders van vaccinatie tegen de tegenstanders. De voorstanders van ontwapening tegen hen die liever sterven dan dat ze hun wapens opgeven.

Dat denk ik ook. Amerika is het tegenovergestelde van verenigd. Wapens, vaccinatie, BLM, links tegen rechts, inflatie, torenhoge schulden, het land heeft ontzettend veel problemen. Op financieel en sociaal vlak.

  • Like 1

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lees ik net de gouverneur van Texas, Greg Abbott een Executive Order heeft getekend, waarbij mondkapjes en verplichte coronavaccinaties worden verboden. Dit, omdat de vrijheid van de mens boven alles gaat.

Hij kwam hiermee  enkele uren nadat Biden er juist alles aan had gedaan om vaccinaties te promoten en een groot voorstander is van dwang waar mogelijk.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9842317/Texas-Gov-Greg-Abbott-signs-executive-order-preventing-mask-COVID-19-vaccination-mandates.html

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...