Ga naar inhoud

Magnetron eten


Skylen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, Skylen zei:

Wat is dat meestal goor, zeg. Ik krijg dat bijna niet op. Wat vind jij ervan? Heb je nog trucs of ideeën om het wat smakelijker te maken?

Ik vind het al een heel verschil als je het opwarmt in een gewone oven in plaats van een magnetron. Ik heb ook ooit gelezen dat een magnetron heel erg ongezond is, omdat het werkt met straling. Een normale oven neemt misschien wat meer tijd, maar ik denk dat het een verschil maakt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, AnnaB zei:

Ik vind het al een heel verschil als je het opwarmt in een gewone oven in plaats van een magnetron. Ik heb ook ooit gelezen dat een magnetron heel erg ongezond is, omdat het werkt met straling. Een normale oven neemt misschien wat meer tijd, maar ik denk dat het een verschil maakt.

Ja, zeker. Ik denk trouwens wel dat een magnetron een flink aantal instellingen heeft waardoor bepaalde eten beter wordt opgewarmd. Alleen heb ik er nooit echt de tijd genomen om het allemaal goed uit te zoeken.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Skylen zei:

Ja, zeker. Ik denk trouwens wel dat een magnetron een flink aantal instellingen heeft waardoor bepaalde eten beter wordt opgewarmd. Alleen heb ik er nooit echt de tijd genomen om het allemaal goed uit te zoeken.

Als je dan toch de tijd neemt. Als je zelf dingen kookt, dan smaakt het nog veel beter. Ik ken iemand die nooit kookte en het toen toch een keer ging proberen en het is nu zijn grootste hobby.😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 30-7-2021 om 19:28, Skylen zei:

Wat is dat meestal goor, zeg. Ik krijg dat bijna niet op. Wat vind jij ervan? Heb je nog trucs of ideeën om het wat smakelijker te maken?

Klopt het is ook niets;  de oorsprong van de  magnetron is om iets snel op  te warmen,gewoon vers koken is het allerbeste en gezond en lekker.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Klopt het is ook niets;  de oorsprong van de  magnetron is om iets snel op  te warmen,gewoon vers koken is het allerbeste en gezond en lekker.

Blij dat ik niet zo'n ding heb. Heb ook wel eens ergens gelezen dat het heel erg slecht is voor je, maar weet niet meer waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je niets te doen hebt vanmiddag, ga een middagje informatie vergaren op het net.

Lees de rapporten van Dr. Hans Ulrich Hertel of van Dr. Magda Havas om er maar 2 van de honderden op te noemen.

Laat de verkoop & marketing sites van de fact checkers links liggen, die worden veel al gefinancierd door Blackrock of Vanguard.

 

Dan staat vanavond je Microwave nog bij het grof-vuil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De magnetron is er op iets op te warmen en niet om hele maaltijden klaar te maken die je zo kant en klaar kan kopen,over het algemeen niet lekker en te zout.

 

Zelf koken alles lekker vers en smaakvol is het beste.Binnen een half uur heeft men een gezonde maaltijd op tafel het zij aardappel groenten en vlees zoniet rijst groeten vlees zoniet een heerlijk pasta maaltijd.🍳

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

De magnetron is er op iets op te warmen en niet om hele maaltijden klaar te maken die je zo kant en klaar kan kopen,over het algemeen niet lekker en te zout.

Zelf koken alles lekker vers en smaakvol is het beste.Binnen een half uur heeft men een gezonde maaltijd op tafel het zij aardappel groenten en vlees zoniet rijst groeten vlees zoniet een heerlijk pasta maaltijd.🍳

Ja, je hebt gelijk, maar ik zou de magnetron ook niet gebruiken voor opwarming.

Ik vind dit uit een artikel van bijna 10 jaar geleden:

 

De uitvinding en toenemende populariteit van de magnetron valt samen met de geweldige gewichtstoename van mensen in de ontwikkelde landen van de wereld. Dit kwam niet alleen door het gemak van de magnetron, maar vooral omdat men veel calorieën binnenkrijgt, maar niet genoeg voedingsstoffen. En het resultaat is wat we vandaag de dag zien: Epidemische toestanden met betrekking tot diabetes, hartziektes, depressies, lever falen, leverziektes en nog veel meer.

Al deze ziektes worden veroorzaakt door een combinatie van ondervoeding (wel calorieën, geen voedingswaarde), het blootstaan aan vergiftigde chemische stoffen en daarnaast ook nog andere factoren zoals emotionele trauma’s en gebrek aan lichaamsbeweging. Wanneer je voedsel uit de magnetron eet dan is ondervoeding bijna zeker een gegeven.

In een recent onderzoek bleek dat wanneer broccoli wordt klaargemaakt in een magnetron het bijna alle (waardevolle en gezonde) antioxidanten verliest (ongeveer 97%), vergeleken met 11% wanneer de broccoli wordt gestoomd. Als je dan beseft dat antioxidanten in broccoli en vergelijkbare groenten bekendstaan om hun anti-kanker eigenschappen dan is dit inderdaad een serieus verlies.

Het bevestigt ook eerdere door de Russen uitgevoerde onderzoeken waarin zij concludeerden dat voedsel bereid in een magnetron tussen de 60 en 90% van haar voedingswaarde verliest. Alhoewel dit slecht nieuws is natuurlijk, verbleekt dit bij de andere problemen die zich voordoen bij het gebruik van de magnetron.

In een Zwitsers onderzoek uit 1992, uitgevoerd door Dr. Hans Hertel, kwam naar voren dat het aantal rode bloedcellen aanzienlijk was verminderd. Dit onderzoek kreeg trouwens de nodige tegenwerking van de machtige elektronicaindustrie en het duurde dan ook jaren voordat de resultaten bekend gemaakt konden worden.

Het meest verontrustende nieuws uit dit onderzoek is echter dat werd aangetoond dat na het eten van voedsel uit de magnetron het lichaam extra witte bloedlichamen aanmaakt. De witte bloedcellen worden door het lichaam aangemaakt als er sprake is van een infectie of iets dergelijks. Met andere woorden, het lichaam beschouwt voedsel uit de magnetron als vergif/infectie in plaats van als voedsel.

https://niburu.co/gezondheid/6658-de-dodelijke-magnetron-update-30-12-2013

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sherlock zei:

Ja, je hebt gelijk, maar ik zou de magnetron ook niet gebruiken voor opwarming.

Ik vind dit uit een artikel van bijna 10 jaar geleden:

De uitvinding en toenemende populariteit van de magnetron valt samen met de geweldige gewichtstoename van mensen in de ontwikkelde landen van de wereld. Dit kwam niet alleen door het gemak van de magnetron, maar vooral omdat men veel calorieën binnenkrijgt, maar niet genoeg voedingsstoffen. En het resultaat is wat we vandaag de dag zien: Epidemische toestanden met betrekking tot diabetes, hartziektes, depressies, lever falen, leverziektes en nog veel meer.

Al deze ziektes worden veroorzaakt door een combinatie van ondervoeding (wel calorieën, geen voedingswaarde), het blootstaan aan vergiftigde chemische stoffen en daarnaast ook nog andere factoren zoals emotionele trauma’s en gebrek aan lichaamsbeweging. Wanneer je voedsel uit de magnetron eet dan is ondervoeding bijna zeker een gegeven.

In een recent onderzoek bleek dat wanneer broccoli wordt klaargemaakt in een magnetron het bijna alle (waardevolle en gezonde) antioxidanten verliest (ongeveer 97%), vergeleken met 11% wanneer de broccoli wordt gestoomd. Als je dan beseft dat antioxidanten in broccoli en vergelijkbare groenten bekendstaan om hun anti-kanker eigenschappen dan is dit inderdaad een serieus verlies.

Het bevestigt ook eerdere door de Russen uitgevoerde onderzoeken waarin zij concludeerden dat voedsel bereid in een magnetron tussen de 60 en 90% van haar voedingswaarde verliest. Alhoewel dit slecht nieuws is natuurlijk, verbleekt dit bij de andere problemen die zich voordoen bij het gebruik van de magnetron.

In een Zwitsers onderzoek uit 1992, uitgevoerd door Dr. Hans Hertel, kwam naar voren dat het aantal rode bloedcellen aanzienlijk was verminderd. Dit onderzoek kreeg trouwens de nodige tegenwerking van de machtige elektronicaindustrie en het duurde dan ook jaren voordat de resultaten bekend gemaakt konden worden.

Het meest verontrustende nieuws uit dit onderzoek is echter dat werd aangetoond dat na het eten van voedsel uit de magnetron het lichaam extra witte bloedlichamen aanmaakt. De witte bloedcellen worden door het lichaam aangemaakt als er sprake is van een infectie of iets dergelijks. Met andere woorden, het lichaam beschouwt voedsel uit de magnetron als vergif/infectie in plaats van als voedsel.

https://niburu.co/gezondheid/6658-de-dodelijke-magnetron-update-30-12-2013

Nou @Sherlock dat artikel liegt er niet om;zelf gebruik ik nooit de magnetron,wil ik iets opwarmen heb ik een mooie hapjespan,pas een nieuwe gekocht .........perfekt.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 30-7-2021 om 19:28, Skylen zei:

Wat is dat meestal goor, zeg. Ik krijg dat bijna niet op. Wat vind jij ervan? Heb je nog trucs of ideeën om het wat smakelijker te maken?

Ja ik weet een goeie truc: niet in de magnetron doen. Gewoon elke dag vers koken en eventuele restjes van de vorige dag lauw opeten😁 vlees kan altijd nog wel weer in de pan. Soms is het dan nog lekkerder als je de juiste kruiden erbij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Magnetron gebruik ik zelf zo min mogelijk. Ik warm gewoon het eten opnieuw in de pan.

Nog veel lekkerder ook.

De kant en klare magnetron maaltijden zijn wel beter geworden ten opzichte van jaren geleden (gezonder is een ander verhaal), echter zijn ze in mijn ogen veel te zout. Daarom eet ik ze al heel lang niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...