Ga naar inhoud

Geloven jullie in toeval?


AnnaB

Aanbevolen berichten

Er zijn van die dingen dat je bijna denkt dat het geen toeval kan zijn, maar misschien is het dat toch gewoon wel.

Mensen hebben het wel eens over dat iets te toevallig is, met andere woorden dat toeval kan niet echt zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen?

Waarom zouden er geen dingen toeval kunnen zijn waarvan iedereen bij voorbaat al zegt dat het geen toeval is.

Zoals in het volgende voorbeeld.

toeval.jpg

Zou dit toeval kunnen zijn, of barsten nu onmiddellijk de complottheorieën los die zeggen dat beiden tot de Rothschild familie horen en dat die dit zo gepland hebben vanwege hun achtergrond bij de vrijmetselarij?

Ik zelf denk dat dit gewoon één van de vele bijzonder toevalligheden in het leven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AnnaB zei:

Er zijn van die dingen dat je bijna denkt dat het geen toeval kan zijn, maar misschien is het dat toch gewoon wel.

Mensen hebben het wel eens over dat iets te toevallig is, met andere woorden dat toeval kan niet echt zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen?

Waarom zouden er geen dingen toeval kunnen zijn waarvan iedereen bij voorbaat al zegt dat het geen toeval is.

Zoals in het volgende voorbeeld.

toeval.jpg

Zou dit toeval kunnen zijn, of barsten nu onmiddellijk de complottheorieën los die zeggen dat beiden tot de Rothschild familie horen en dat die dit zo gepland hebben vanwege hun achtergrond bij de vrijmetselarij?

Ik zelf denk dat dit gewoon één van de vele bijzonder toevalligheden in het leven is.

Dat is wel erg toevallig is mijn eerste reactie. Alles kan, maar als het op grote gebeurtenissen in de wereldgeschiedenis aan komt geloof ik niet meer zo erg in toeval, wel in wat ze noemen The Hidden Hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 30-7-2021 om 21:47, AnnaB zei:

Er zijn van die dingen dat je bijna denkt dat het geen toeval kan zijn, maar misschien is het dat toch gewoon wel.

Mensen hebben het wel eens over dat iets te toevallig is, met andere woorden dat toeval kan niet echt zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen?

Waarom zouden er geen dingen toeval kunnen zijn waarvan iedereen bij voorbaat al zegt dat het geen toeval is.

Zoals in het volgende voorbeeld.

Het is geen van twee alles komt uit chaos, maar chaos heeft zijn wetmatigheden, is het uitdijen van het heelal toeval? Nee vanuit de Big Bang was er alleen maar chaos Was de Big Bang op zichzelf toeval, nee een onvermijdelijk feit .Dat er geen energie verloren kan gaan, binnen een gesloten systeem toeval, nee het begin was immers chaos. Alles wat kan gebeuren zal gebeuren heeft een paradox een van de dingen die kan gebeuren is dat er niets gebeurd.

Op 30-7-2021 om 23:59, Sherlock zei:

Dat is wel erg toevallig is mijn eerste reactie. Alles kan, maar als het op grote gebeurtenissen in de wereldgeschiedenis aan komt geloof ik niet meer zo erg in toeval, wel in wat ze noemen The Hidden Hand.

 

Zou dit toeval kunnen zijn, of barsten nu onmiddellijk de complottheorieën los die zeggen dat beiden tot de Rothschild familie horen en dat die dit zo gepland hebben vanwege hun achtergrond bij de vrijmetselarij?

Ik zelf denk dat dit gewoon één van de vele bijzonder toevalligheden in het leven is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was niet mijn antwoord, dit wel Alles komt uit chaos maar ook chaos heeft zijn wetmatigheden.

Je kunt de Big Bant als chaos benoemen maar is de aanleiding tot de Big Bang ook chaos geweest.

Het uitdijen van  het heelal is dat toeval het kent zijn oorsprong in chaos.

Alles wat kan gebeuren zal gebeuren in een on eindig aantal universums,  de paradox is hier dat er een is waar er werkelijk niets gebeuren kan.

Dan, toeval is dat geen chaos en chaos geen toeval, dat er iets is in plaats van niets wat veel rationeler is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2021 om 21:47, AnnaB zei:

Er zijn van die dingen dat je bijna denkt dat het geen toeval kan zijn, maar misschien is het dat toch gewoon wel.

Mensen hebben het wel eens over dat iets te toevallig is, met andere woorden dat toeval kan niet echt zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen?

Waarom zouden er geen dingen toeval kunnen zijn waarvan iedereen bij voorbaat al zegt dat het geen toeval is.

Zoals in het volgende voorbeeld.

toeval.jpg

Zou dit toeval kunnen zijn, of barsten nu onmiddellijk de complottheorieën los die zeggen dat beiden tot de Rothschild familie horen en dat die dit zo gepland hebben vanwege hun achtergrond bij de vrijmetselarij?

Ik zelf denk dat dit gewoon één van de vele bijzonder toevalligheden in het leven is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, freddieversel zei:

Dit was niet mijn antwoord, dit wel Alles komt uit chaos maar ook chaos heeft zijn wetmatigheden.

Je kunt de Big Bant als chaos benoemen maar is de aanleiding tot de Big Bang ook chaos geweest.

Het uitdijen van  het heelal is dat toeval het kent zijn oorsprong in chaos.

Alles wat kan gebeuren zal gebeuren in een on eindig aantal universums,  de paradox is hier dat er een is waar er werkelijk niets gebeuren kan.

Dan, toeval is dat geen chaos en chaos geen toeval, dat er iets is in plaats van niets wat veel rationeler is.

Dag Freddy,

Ik probeer te volgen wat je schrijft, maar het lukt mij niet zo erg.

Jij zegt dat er eerst chaos was, waaruit dan via de Big Bang onze wereld is ontstaan? Of begrijp ik dat verkeerd? Kun je het voor een simpele ziel zoals ik proberen iets duidelijker uit te leggen?

Vooral wat dan het verband is tussen toeval en chaos.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...