Ga naar inhoud

Niemand van de aanwezigen op het verjaardagsfeestje was gevaccineerd


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik heb eigenlijk een te druk leven en daardoor zijn mijn sociale contacten nogal beperkt.

Maar, gisteren was het dan zover en ging ik naar een verjaardagsfeestje. Niet een grootschalig iets, maar een groepje van in totaal 9 mensen.

De jongste was ongeveer midden 20 en de oudst in de 90. Dus met recht een representatief groepje van mensen van alle leeftijden.

Toen ik vroeg wie van het gezelschap was gevaccineerd, bleef het stil en niemand stak de hand op. Van de 9 waren er 9 niet gevaccineerd en zo te horen ook niet van plan om binnenkort een vaccin te halen.

Niet alleen is dat heel goed nieuws, maar als dit groepje gewone mensen een soort doorsnee vormt van de bevolking, dan weet ik niet hoe ze erbij komen dat de vaccinatiebereidheid in ons land zo ontzettend hoog is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van de zgn. Pandemie was er zeer lage bereidwilligheid voor het vaccin, zeker ook onder verplegenden daarom begrijp ik de cijfers van nu ook niet, wel in gedachten nemend dat mensen indirect gedwongen worden en onder groeps en media druk staan, als je het aan mij vraagt weet ik het ook niet, welk merk ik dat mensen die ik spreek  steeds gevaccineerd blijken, toch kan ik het moeilijk geloven die 90 procent, ik denk weleens dat het overtrokken is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Antoon zei:

In het begin van de zgn. Pandemie was er zeer lage bereidwilligheid voor het vaccin, zeker ook onder verplegenden daarom begrijp ik de cijfers van nu ook niet, wel in gedachten nemend dat mensen indirect gedwongen worden en onder groeps en media druk staan, als je het aan mij vraagt weet ik het ook niet, welk merk ik dat mensen die ik spreek  steeds gevaccineerd blijken, toch kan ik het moeilijk geloven die 90 procent, ik denk weleens dat het overtrokken is.

Ik las vanmorgen in de krant dat mensen die een tweede prik willen niet langer hoeven te wachten, maar onmiddellijk een afspraak maken, omdat er genoeg "prikcapaciteit" beschikbaar is. Een teken dat ze een beetje uitgeprikt zijn lijkt, en dan zijn de officiële cijfers inderdaad erg overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...