Ga naar inhoud

Blijf jij veel binnen?


Skylen

Aanbevolen berichten

Ik merk over het algemeen dat mensen vaak thuis blijven tegenwoordig. Ik weet niet eens of het zo veel met Corona te maken heeft, ik heb gewoon het gevoel dat men niet meer zo vaak buiten is als vroeger. Internet, Netflix, apps en spelletjes zijn kennelijk ontzettend verslavend.

  • Like 1

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Skylen zei:

Ik merk over het algemeen dat mensen vaak thuis blijven tegenwoordig. Ik weet niet eens of het zo veel met Corona te maken heeft, ik heb gewoon het gevoel dat men niet meer zo vaak buiten is als vroeger. Internet, Netflix, apps en spelletjes zijn kennelijk ontzettend verslavend.

Goed punt, ik merk ook dat ik veel minder naar buiten ga naar vroeger. 

Ik kom tegenwoordig nog zelden in restaurants en andere gelegenheden waar veel mensen komen. Onbewust ben ik mij aan het voorbereiden op de tijd waar ik als niet gevaccineerde nergens meer welkom ben.

Het voetbalseizoen begint dit weekend en tot voor kort zou het ondenkbaar zijn geweest als ik de eerste wedstrijd van het seizoen niet op de tribune zou zitten. En toch is dat nu een keiharde realiteit. Het zal in het begin vreemd zijn en ergens roept het ook een grote woede op. 

Het simpele feit dat ik moet bewijzen dat ik gezond ben, omdat ik anders een gevaar zou zijn voor anderen. Ik las van de week dat ze in de Tweede Oorlog hetzelfde deden met de Joden door mensen te waarschuwen dat deze gevaarlijk zijn omdat ze typhus zouden verspreiden.

En zo krijgen wij opnieuw Ueber en Untermenschen. Welkom in 2021.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kwam zomer vorig juist extra veel buiten door Corona, dit om weerstand op te doen en gezond te blijven, als je dan merkt dat je bijna geen mensen van mijn leeftijd tegenkomt, en als je ze wel ontmoet dat zij van angst blijk geven dan ik alleen maar walgen om de media die mensen bang maken, ik had een gezonde bruine kleur en mensen zeggen weleens "wat zie jij er goed uit" deze zomer was inderdaad een flutzomer, kwam niet veel buiten, te weinig gewoon, speelt wel mee dat ik ouder ben  en mijn benen willen niet zo meewerken, ik merk aan mijn gestel dat ik iets ongezonder ben als vorig jaar, ik moet naar buiten gewoon maar het lukt mij minder.

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Antoon zei:

Ik kwam zomer vorig juist extra veel buiten door Corona, dit om weerstand op te doen en gezond te blijven, als je dan merkt dat je bijna geen mensen van mijn leeftijd tegenkomt, en als je ze wel ontmoet dat zij van angst blijk geven dan ik alleen maar walgen om de media die mensen bang maken, ik had een gezonde bruine kleur en mensen zeggen weleens "wat zie jij er goed uit" deze zomer was inderdaad een flutzomer, kwam niet veel buiten, te weinig gewoon, speelt wel mee dat ik ouder ben  en mijn benen willen niet zo meewerken, ik merk aan mijn gestel dat ik iets ongezonder ben als vorig jaar, ik moet naar buiten gewoon maar het lukt mij minder.

Heel herkenbaar. Ik neem mij ook iedere dag voor om meer naar buiten te gaan. Maar dan gebeurt er weer iets waardoor ik het uitstel en dan hoeft het niet meer want de dag is weer voorbij. 

Het is inderdaad wel de manier om gezond te blijven en ik zag een uur geleden dat mijn moeder, die deze week 93 wordt als alles goed gaat, druk in de tuin aan het werk is. Daar moet ik maar een voorbeeld aan nemen, Zij staat iedere dag vroeg op en dan gewoon aan het werk met van alles en nog wat.

Ze heeft geen coronavaccinatie gehad, ze komt nooit bij een dokter en de pillen die ze in het verleden wel eens kreeg gingen regelrecht door de WC.

Misschien is dat wel het geheim om oud te worden.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ben altijd veel op reis de afgelopen twee jaar thuis door de corona pandemie.Wel elke dag naar buiten voor  een stevige wandeling,maar mijdt wel plaatsen waar het druk is......................... ach ja het is geen leuke tijd voor jong en oud niet nu is het wachten op het normale normaal.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...