Ga naar inhoud

Misschien hoog tijd om te gaan preppen terwijl het nog kan


Sherlock

Aanbevolen berichten

Als het te laat is, dan hebben heel veel mensen spijt als ze bepaalde dingen niet hebben gedaan.

Je weet dat ze je van te voren waarschuwen voor de dingen die gaan komen. Het gebeurt dan wel onverwacht, maar je had het kunnen weten.

Een bekend kenmerk van gebeurtenissen die de wereld voorgoed hebben veranderd zijn oefeningen. Voorafgaand aan bijna alle grote rampen waren er oefeningen.

Er waren oefeningen voor  en tijdens 9/11, er was de Event 201 oefening van Bill Gates met het World Economic Forum een maand voordat het echte virus verscheen en nu is er weer een oefening.

17.jpg

Ik denk dat je serieus rekening moet houden met (grote) verstoringen op het internet, misschien de stroomvoorziening en zeker de distributie van goederen naar de winkels, waaronder voedsel.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en misschien helemaal niet zo'n gek idee om wat elementaire zaken in huis te halen zodat je enkele weken kunt overleven wanneer de oefening opeens werkelijkheid wordt, hetgeen het tot nu altijd heeft gedaan.

Zorg daarnaast voor cash geld of zilver of goud, zodat je niet volledig hulpeloos bent als de pinautomaten niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons speelt preppen denk ik niet echt en als er hier wat gaat gebeuren, dan zal alles en iedereen volkomen verrast zijn.

In Amerika is het heel gewoon en heel veel mensen doen het daar.

Die hebben voorraadkamers die er zo uit zien.

GettyImages-1207398363-600x400.jpg

Lijkt mij toch wel een prettig gevoel als je voldoende voorraad in huis hebt om het een aantal weken uit te zingen.

We leven in vreemde tijden waarin vreemde dingen gebeuren.

https://www.theepochtimes.com/mkt_morningbrief/preppers-quietly-stock-up-for-the-perfect-storm_3935935.html

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2021 om 13:46, Sherlock zei:

Haha, goed gezien en wat zit er in jouw voorraadkast?

Een mals kippetje of een goede Chinese maaltijd. en iedere keer als ik het op gegeten heb denk ik wat er ook in de toekomst besloten is, ik heb nu in ieder geval even genoten

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Antoon zei:

Een mals kippetje of een goede Chinese maaltijd. en iedere keer als ik het op gegeten heb denk ik wat er ook in de toekomst besloten is, ik heb nu in ieder geval even genoten

Haha, dat is een leuke. Dat kunnen ze je dan in ieder geval niet meer afpakken.

Maar, zonder gekheid, zou het echt verstandig zijn om een noodvoorraad aan te leggen? Of zijn het weer gewoon van die verhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dit topic is inmiddels enkele maanden oud.

Heeft iemand daadwerkelijk iets gedaan met betrekking tot het aanleggen van een noodvoorraad?

Ik wel maar dat is meer geluk dan wijsheid omdat iemand emigreerde en ik de noodvoorraad van die persoon kreeg. 

Maar, misschien is het toch wel verstandig om iets te gaan doen om dit gebied, want de Chinese overheid heeft nu haar bevolking geadviseerd een noodvoorraad aan voedsel aan te leggen die groot genoeg is om het vol te houden tot volgend voorjaar.

Waarom zou de Chinese overheid dat doen als ze niet iets weten?

https://niburu.co/buitenland/16842-wat-weten-de-chinezen-dat-wij-niet-weten

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Sherlock zei:

Dit topic is inmiddels enkele maanden oud.

Heeft iemand daadwerkelijk iets gedaan met betrekking tot het aanleggen van een noodvoorraad?

Ik wel maar dat is meer geluk dan wijsheid omdat iemand emigreerde en ik de noodvoorraad van die persoon kreeg. 

Maar, misschien is het toch wel verstandig om iets te gaan doen om dit gebied, want de Chinese overheid heeft nu haar bevolking geadviseerd een noodvoorraad aan voedsel aan te leggen die groot genoeg is om het vol te houden tot volgend voorjaar.

Waarom zou de Chinese overheid dat doen als ze niet iets weten?

https://niburu.co/buitenland/16842-wat-weten-de-chinezen-dat-wij-niet-weten

Ze spreken van een voorraad voor een jaar … dat lijkt me toch wel moeilijk aan om aan te leggen. En ik denk dat weinig mensen plaats hebben voor zo een grote voorraad. Als daarbij ook nog eens de elektriciteit uitvalt, dan sta je daar mooi met al je rijst en pasta als je geen houtkachel hebt. 
Ik maak me geen zorgen voor mezelf, met wat creativiteit lukt moet het overleven wel lukken, vooral heb ik zorgen voor het gebrek aan eten voor mijn huisdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Maya zei:

Ze spreken van een voorraad voor een jaar … dat lijkt me toch wel moeilijk aan om aan te leggen. En ik denk dat weinig mensen plaats hebben voor zo een grote voorraad. Als daarbij ook nog eens de elektriciteit uitvalt, dan sta je daar mooi met al je rijst en pasta als je geen houtkachel hebt. 
Ik maak me geen zorgen voor mezelf, met wat creativiteit lukt moet het overleven wel lukken, vooral heb ik zorgen voor het gebrek aan eten voor mijn huisdieren.

Ik denk niet dat je een voorraad voor een jaar nodig hebt, maar het zou wel handig zijn denk ik om genoeg te hebben voor een paar weken. 

Goed punt trouwens, huisdieren. Ik heb alleen een kat maar ik ga maar een voorraadje kattenvoer inslaan. Gewoon iedere week wat extra kopen, dan moet het goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2021 om 20:51, Sherlock zei:

Ik denk niet dat je een voorraad voor een jaar nodig hebt, maar het zou wel handig zijn denk ik om genoeg te hebben voor een paar weken. 

Goed punt trouwens, huisdieren. Ik heb alleen een kat maar ik ga maar een voorraadje kattenvoer inslaan. Gewoon iedere week wat extra kopen, dan moet het goed komen

Op 11-11-2021 om 19:54, Maya zei:

Ze spreken van een voorraad voor een jaar … dat lijkt me toch wel moeilijk aan om aan te leggen. En ik denk dat weinig mensen plaats hebben voor zo een grote voorraad. Als daarbij ook nog eens de elektriciteit uitvalt, dan sta je daar mooi met al je rijst en pasta als je geen houtkachel hebt. 
Ik maak me geen zorgen voor mezelf, met wat creativiteit lukt moet het overleven wel lukken, vooral heb ik zorgen voor het gebrek aan eten voor mijn huisdieren.

Koop een aggregaat en brandstof,een gasstel en gasflessen,elektrischs venntilatorkacheltje,

dan kun je koken. En verwarmen,en natuurlijk droog,-en blikvoeding,aardappelen en kool kun je vers lang koel beware.

ik heb het allemaal al ingeslagen en. Ik had al een pelletkachel ,kan stoken met. behulp van aggregaat .

Kijk ook eens op de site preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Lege schappen dreigen als supermarkten er door hoge prijzen met fabrikanten niet uitkomen,
stelt supermarktexpert Sebastiaan Schreijen van de Rabobank.

Als supermarkten niet meer gaan betalen aan fabrikanten, zullen producten mogelijk niet meer in de schappen liggen. Dat stelt supermarktexpert Sebastiaan Schreijen van de Rabobank.

Voedselfabrikanten willen met supermarkten opnieuw om tafel om te onderhandelen over de prijzen van hun goederen. Sebastiaan Schreijen verwacht dat als de supermarkten weigeren meer te betalen vanwege de kostenstijgingen, dat voedselfabrikanten hun producten niet meer zullen leveren. "Het kan zo zijn dat straks bepaalde producten niet meer in de schappen liggen. De huidige kostenstijgingen zijn niet meegenomen in de afspraken die de supermarkten en leveranciers de afgelopen maanden hebben gemaakt", aldus Sebastiaan Schreijen.

Extreme prijsstijging van zonnebloemolie
Het heet hangijzer is volgens Schreijen de extreme prijsstijging van zonnebloemolie, waarvan Oekraïne de belangrijkste leverancier is. In veel producten, van koek en chips tot margarine, is dit verwerkt. Velen hebben het over Oekraïne als de graanschuur van Europa, maar ze vergeten dat andere dingen minstens zo belangrijk zijn. Neem zonnebloemolie of veevoer en kunstmest. Het idee dat alleen brood duurder wordt, doet afbreuk aan wat er werkelijk speelt. De prijzen zullen breed stijgen.”

Volgens Henk Hofstede, retailexpert van ABN Amro, is het de vraag of supermarkten helemaal meegaan in de eisen van de leveranciers. Door stevige concurrentie zijn supermarkten minder geneigd om prijsstijgingen door te voeren. Dat komt mede doordat consumenten alert zijn op prijsverhogingen en de supermarkten willen niet dat hun klanten weglopen naar de concurrent.”

Volgens Hofstede is er geen reden voor paniek, omdat alles vooralsnog voorradig is, maar moeten we er wel rekening mee houden dat de voedselprijzen verder zullen stijgen, indien voedselproducenten hun stijgende kosten gaan doorberekenen.

https://www.destentor.nl/economie/lege-schappen-dreigen-als-supermarkten-er-door-hoge-prijzen-met-fabrikanten-niet-uitkomen-zegt-expert~a4827530/

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Lege schappen dreigen als supermarkten er door hoge prijzen met fabrikanten niet uitkomen,
stelt supermarktexpert Sebastiaan Schreijen van de Rabobank.

Als supermarkten niet meer gaan betalen aan fabrikanten, zullen producten mogelijk niet meer in de schappen liggen. Dat stelt supermarktexpert Sebastiaan Schreijen van de Rabobank.

Voedselfabrikanten willen met supermarkten opnieuw om tafel om te onderhandelen over de prijzen van hun goederen. Sebastiaan Schreijen verwacht dat als de supermarkten weigeren meer te betalen vanwege de kostenstijgingen, dat voedselfabrikanten hun producten niet meer zullen leveren. "Het kan zo zijn dat straks bepaalde producten niet meer in de schappen liggen. De huidige kostenstijgingen zijn niet meegenomen in de afspraken die de supermarkten en leveranciers de afgelopen maanden hebben gemaakt", aldus Sebastiaan Schreijen.

Extreme prijsstijging van zonnebloemolie
Het heet hangijzer is volgens Schreijen de extreme prijsstijging van zonnebloemolie, waarvan Oekraïne de belangrijkste leverancier is. In veel producten, van koek en chips tot margarine, is dit verwerkt. Velen hebben het over Oekraïne als de graanschuur van Europa, maar ze vergeten dat andere dingen minstens zo belangrijk zijn. Neem zonnebloemolie of veevoer en kunstmest. Het idee dat alleen brood duurder wordt, doet afbreuk aan wat er werkelijk speelt. De prijzen zullen breed stijgen.”

Volgens Henk Hofstede, retailexpert van ABN Amro, is het de vraag of supermarkten helemaal meegaan in de eisen van de leveranciers. Door stevige concurrentie zijn supermarkten minder geneigd om prijsstijgingen door te voeren. Dat komt mede doordat consumenten alert zijn op prijsverhogingen en de supermarkten willen niet dat hun klanten weglopen naar de concurrent.”

Volgens Hofstede is er geen reden voor paniek, omdat alles vooralsnog voorradig is, maar moeten we er wel rekening mee houden dat de voedselprijzen verder zullen stijgen, indien voedselproducenten hun stijgende kosten gaan doorberekenen.

https://www.destentor.nl/economie/lege-schappen-dreigen-als-supermarkten-er-door-hoge-prijzen-met-fabrikanten-niet-uitkomen-zegt-expert~a4827530/

Wij mogen dan beperkte problemen krijgen in de nabije toekomst. Het is vele malen erger voor landen die bijna volledig afhankelijk zijn van graanexport door Oekraïne en Rusland.

Landen zoals Egypye, Libanon om nog maar te zwijgen van Jemen. Dat wordt een regelrechte huminataire ramp van ongekende omvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach de meeste mensen zijn vol gevreten en eten te veel veel wat in de schappen ligt is nog ongezond ook,dus als door de ze toestand die er nu is alle ongezonde producten verdwijnen geen enkel bezwaar tegen.En met de supermarkten hoef je geen mee lijden te hebben die maken gouden tijden mee ,zeer zeker de afgelopen twee jaar. En lege schappen zijn al zo niet nodig is allemaal kunstmatig,voedsel in overvloed.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...