Ga naar inhoud

Uit eten gaan


Skylen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Skylen zei:

Wat is dat duur tegenwoordig zeg. Vind jij dat ook? Ik eet graag in restaurants en zo, maar op deze manier is dat niet echt leuk meer. 

Ik kom niet zo gek vaak in een restaurant. Ik heb wel gelezen dat een kopje koffie drinken op een terras een klein fortuin kost tegenwoordig. 

Dit betekent dan dat gewone mensen bijna niet meer in restaurants zullen komen. Zeker niet als we hier dezelfde corona toestanden krijgen als in Italië en Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 19-8-2021 om 01:04, Rinus zei:

Ja, dat vind ik ook. Maar eten in de supermarkt is ook duurder geworden. Ik probeer al een tijdje echt voordelig te shoppen maar vaak lukt dat niet. Pasta en rijst enzo is natuurlijk goedkoop, maar vlees is soms echt wel prijzig.

En dan staan we nog maar pas aan het begin als je sommige berichten moet geloven.

Als ik weer uit ga, dan zal ik op zoek gaan naar zo'n lekker ouderwetse Nederlandse Chinees:

Misc-Interieur-tafelsstoelenetc.jpg?itok

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
1 uur terug, AnnaB zei:

Dat ziet er lekker uit. Om te watertanden. Maar ja, die pas bederft het behoorlijk

Inderdaad,maar het is niet anders; er zijn zaken die niet mee doen aan deze uitsluiting van het regime van Den Haag.Is te vinden op internet........prikvrije horeca.

 

Of daar ook Indische restaurant bij zijn weet ik niet; vindt je er een laat het je smaken,of ander lekker thuis rijsttafel maken

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
46 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Tot 14 -1-2022  alles op slot en het op slot gaat nog wel langer duren,dus uit eten gaan is nu uit in eigen huis aan eigen  tafel en uit eigen keuken. Ook met het uit eten gaan is het wachten op betere tijden.🥘

Misschien kan jij zo'n lekkere rijstafel maken en ons allemaal uitnodigen. Is dat wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Pieter65 zei:

Misschien kan jij zo'n lekkere rijstafel maken en ons allemaal uitnodigen. Is dat wat?

Dat zou gezellig zijn,maar zo maar prive iemand in huis halen................. tja moet je voorzichtig mee zijn tegenwoordig,het is wat anders bij forumontmoetingen ,dan ken je elkaar al en dan is het wat anders,maar op zich geen slecht plan.

En een heerlijk rijstschotel nooit weg.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Prijzen gaan nergens over.

Ik bestel altijd in bulk omdat dat veel geld bespaard.

In Duitsland bestel ik altijd:
100kg rijst voor €35 a €40 is nu €290

100kg suiker normaal €15 a €25 is nu €75

100kg Mais normaal €16 a €18 is nu €80

100kg Bonen normaal €50 a €65 is nu €200

enz. enz.

En dit zijn de groothandels prijzen, ik wil niet weten wat het zo meteen in de 10x over de kop supermarkt gaat kosten.

En voor vlees moet je gewoon een sligro/makro pas regelen en dan de "Voordeeltjes" er tussen uit zoeken, soms heb je 10 kilo kippen-dijen (die ik veel lekkerder vind dan filet, maar das persoonlijk natuurlijk) voor 20 euro ed.

En vlees is bij de halal turk altijd al een stuk beter en goedkoper dan bij bijvoorbeeld een water-zout oplossing volgespoten supermarkt vlees aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, NivKing zei:

Prijzen gaan nergens over.

Ik bestel altijd in bulk omdat dat veel geld bespaard.

In Duitsland bestel ik altijd:
100kg rijst voor €35 a €40 is nu €290

100kg suiker normaal €15 a €25 is nu €75

100kg Mais normaal €16 a €18 is nu €80

100kg Bonen normaal €50 a €65 is nu €200

enz. enz.

En dit zijn de groothandels prijzen, ik wil niet weten wat het zo meteen in de 10x over de kop supermarkt gaat kosten.

En voor vlees moet je gewoon een sligro/makro pas regelen en dan de "Voordeeltjes" er tussen uit zoeken, soms heb je 10 kilo kippen-dijen (die ik veel lekkerder vind dan filet, maar das persoonlijk natuurlijk) voor 20 euro ed.

En vlees is bij de halal turk altijd al een stuk beter en goedkoper dan bij bijvoorbeeld een water-zout oplossing volgespoten supermarkt vlees aanbieding.

Holy moly, dat zijn gigantische prijsverhogingen. Maar, hoe kan het dat wij dit soort verhogingen dan nog niet zien in de supermarkten?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sherlock zei:

Holy moly, dat zijn gigantische prijsverhogingen. Maar, hoe kan het dat wij dit soort verhogingen dan nog niet zien in de supermarkten?

Geen idee, ik weet wel dat supermarkten vaak wurg contracten afsluiten met de leveranciers en in sommige gevallen is het voor een leverancier beter om met verlies te verkopen dan om de boete te betalen die er op staat als ze aan contract-breuk zouden doen.

Maar lang zal het niet duren denk ik voordat of de supermarkten steeds legeren schappen krijgen of de prijs drastisch verhogen.

Ook bestellen supermarkten veel grotere aantallen waarbij ze waarschijnlijk 5ct de kilo voor suiker en zo betalen. Mooi verpakkinkie eromheen en zomaar een hele euro in het schap.

aangepast door NivKing
Link naar reactie
Delen op andere sites

De winst zit altijd in de "Branding"

Zeg, "uncle piets rijst" besteld per jaar 10.000.000 kilo rijst a 5ct de kilo, deze verpakken ze in mooie kartonnen doosjes met wat verkopende text als "Snelkook rijst",  en "Natuurlijk product", en "Volgens Oma's recept" en die doosjes gaan vervolgens voor de hoofd prijs over de toonbank.

Uncle Piet pakt de winst.

Huismerk, Zelfde rijst, zelfde doosje, geen text. zomaar de helft van de prijs. Maar je moet wel even bukken omdat deze onder in het schap staan.

Met de supermarkt merken werkt dat net zo.

Als jij een supermarkt wil beginnen dan zal je al snel een contract aangaan met een van de "Bekende" ketens.

Er zijn nou eenmaal niet zoveel ondernemers die even 5 miljoen euro uit hun mouw schudden om de schappen vol te zetten.

Je moet wel het logo op je gevel zetten en je mag alleen je schappen vullen contract gebonden.

De contracten die je dan aangeboden krijgt zijn ook wurg contacten. vaak van je koopt bij ons "uncle piets" en betaald 95ct per kilo en je max prijs die jij mag rekenen aan je klanten is 1,25. o.i.d.

Vervolgens koopt de supermarkt keten deze producten wel voor groothandels prijzen en waarschijnlijk een kilo "Uncle Piets" kost de supermarkt keten maar 20ct per kilo o.i.d.

Bij AH bijvoorbeeld zit de winst in Zaandam, en niet zo zeer bij de ondernemer op de hoek.

Hier een mooi doc'je van de wereld handels prijzen

https://thedocs.worldbank.org/en/doc/5d903e848db1d1b83e0ec8f744e55570-0350012021/related/CMO-Pink-Sheet-March-2022.pdf

 

Zoals je ziet zijn veel prijzen al het dubbele of zelfs nog meer, de echte prijs-stijging moet nog beginnen bij de oogst van dit aankomende jaar.

vooral in het stuk "Fertilizers" zit de prijsstijging, zonder kunstmest, geen oogst.

Aangezien zo een beetje alle kunstmest fabrieken vorige maand zijn stil gezet zal deze prijs binnen nu en een half jaar proporties aannemen dat er totaal geen handel meer in is. niemand zal 250€ voor een enkele tomaat gaan betalen.

aangepast door NivKing
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, NivKing zei:

Prijzen gaan nergens over.

Ik bestel altijd in bulk omdat dat veel geld bespaard.

In Duitsland bestel ik altijd:
100kg rijst voor €35 a €40 is nu €290

100kg suiker normaal €15 a €25 is nu €75

100kg Mais normaal €16 a €18 is nu €80

100kg Bonen normaal €50 a €65 is nu €200

enz. enz.

En dit zijn de groothandels prijzen, ik wil niet weten wat het zo meteen in de 10x over de kop supermarkt gaat kosten.

En voor vlees moet je gewoon een sligro/makro pas regelen en dan de "Voordeeltjes" er tussen uit zoeken, soms heb je 10 kilo kippen-dijen (die ik veel lekkerder vind dan filet, maar das persoonlijk natuurlijk) voor 20 euro ed.

En vlees is bij de halal turk altijd al een stuk beter en goedkoper dan bij bijvoorbeeld een water-zout oplossing volgespoten supermarkt vlees aanbieding.

Quote

 

Ga nou gewoon lekker eten bij NasiBrutal, lekker goed koop en je kom nog is ergens dan op je zolderkamertje achter het scherm en hier op het forum rondhangen,zeg het niet voor niets tegen je ,het is voor j eigen bestwil.

  • Bedankt 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tering dat is pas info over die giga rijst en suiker prijzen,arme landen die rijst importeren gaan het slecht krijgen,en in europa zit bijna overal suiker in,denk dat ik sterke drank ga inslaan,want de prijs van sterke drank moet nu wel gaan stijgen met zulke suiker prijzen,bij de dirk nu whisky in de aanbieding nog geen 15 euro de liter en de fles is plat dus goed te stapelen,zelfs blikbier inslaan zou slim kunnen zijn ,binnenkort per blikje 15 cent verwijderbijdrage erop en zit ook veel duur spul in🤣die dirk zooi was met beetje cola nog te zuipen ook,wacht effe daar zit ook veel suiker in

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Tamme zei:

Tering dat is pas info over die giga rijst en suiker prijzen,arme landen die rijst importeren gaan het slecht krijgen,en in europa zit bijna overal suiker in,denk dat ik sterke drank ga inslaan,want de prijs van sterke drank moet nu wel gaan stijgen met zulke suiker prijzen,bij de dirk nu whisky in de aanbieding nog geen 15 euro de liter en de fles is plat dus goed te stapelen,zelfs blikbier inslaan zou slim kunnen zijn ,binnenkort per blikje 15 cent verwijderbijdrage erop en zit ook veel duur spul in🤣die dirk zooi was met beetje cola nog te zuipen ook,wacht effe daar zit ook veel suiker in

Dan zien we jou binnenkort waarschijnlijk in de Jellinek kliniek. 

Als je nu stopt met suiker, dan bespaar en je en geld en je wordt opeens veel gezonder. Suiker is volgens mij één van de grote oorzaken dat er zoveel mensen ziek zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Tamme zei:

Tering dat is pas info over die giga rijst en suiker prijzen,arme landen die rijst importeren gaan het slecht krijgen,en in europa zit bijna overal suiker in,denk dat ik sterke drank ga inslaan,want de prijs van sterke drank moet nu wel gaan stijgen met zulke suiker prijzen,bij de dirk nu whisky in de aanbieding nog geen 15 euro de liter en de fles is plat dus goed te stapelen,zelfs blikbier inslaan zou slim kunnen zijn ,binnenkort per blikje 15 cent verwijderbijdrage erop en zit ook veel duur spul in🤣die dirk zooi was met beetje cola nog te zuipen ook,wacht effe daar zit ook veel suiker in

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...