Ga naar inhoud

Energiedranken - ja of nee?


Skylen

Aanbevolen berichten

Ik snap niet waarom energiedranken zo populair zijn. Die geur alleen al. Dat soort zoetigheid kan ik normaal gesproken niet hebben.

Heel af en toe neem ik een vodka/Red Bull, maar dan moet ik al aardig dronken zijn en kan het me niet meer schelen.

2047888648_30042021energiedrankjes1.jpeg.df4255ed09fec6ba8b77edba73202a83.jpeg

 

  • Like 1

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Wild Carrot zei:

Energiedrankjes zijn niet alleen smakeloos maar ook bijzonder ongezond. Veel te veel suiker en andere troep. Combinatie met alcohol zou zelfs gevaarlijk kunnen zijn..

Ja, je hebt gelijk. Ik heb gelezen dat energiedrankjes zelfs hartaanvallen kunnen veroorzaken.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Skylen zei:

Ja, je hebt gelijk. Ik heb gelezen dat de energiedrankjes zelf haartaanvallen kunnen veroorzaken.

Klopt, dus niet zo verstandig.

Heel lang geleden heb ik ook energie-vodka genuttigd, maar toen had ik weinig kennis van wat er allemaal in zit en welke gevolgen het kan hebben 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 1 jaar later...
Op 28-6-2021 om 20:21, Wild Carrot zei:

Energiedrankjes zijn niet alleen smakeloos maar ook bijzonder ongezond. Veel te veel suiker en andere troep. Combinatie met alcohol zou zelfs gevaarlijk kunnen zijn..

Op 28-6-2021 om 20:51, Skylen zei:

Ja, je hebt gelijk. Ik heb gelezen dat energiedrankjes zelfs hartaanvallen kunnen veroorzaken.

Energiedranken zijn sterk verzurend voor het lichaam.
Teveel verzuring in het lichaam resulteert in:
• Ontstekingen,
• Ziekten,
• Veroudering.

Rumble 🔗 Must watch! 👀 Energy Drinks are a Pure Poison ☠️

SxwPh.GHcb.jpg


Rumble 🔗 Energy Drinks and Your Heart

wrsnh.qR4e.jpg


Rumble 🔗 Energy Drinks and Your Heart

upsnh.qR4e.jpg

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Energiedranken zijn sterk verzurend voor het lichaam.
Teveel verzuring in het lichaam resulteert in:
• Ontstekingen,
• Ziekten,
• Veroudering.

Rumble 🔗 Must watch! 👀 Energy Drinks are a Pure Poison ☠️

SxwPh.GHcb.jpg


Rumble 🔗 Energy Drinks and Your Heart

wrsnh.qR4e.jpg


Rumble 🔗 Energy Drinks and Your Heart

upsnh.qR4e.jpg

Ik heb dat spul nog nooit aangeraakt. Van die verzuring vind ik wel interessant.

Dat schijnt dus niet zo goed te zijn. Maar hoe merk je dat je lichaam is verzuurt en wat kan je dan doen behalve die drankjes mijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik heb dat spul nog nooit aangeraakt. Van die verzuring vind ik wel interessant.

Dat schijnt dus niet zo goed te zijn. Maar hoe merk je dat je lichaam is verzuurt en wat kan je dan doen behalve die drankjes mijden?

Verzuring kan op een makkelijke manier worden gemeten via de urine, d.m.v. pH-Teststrips. 
Alka.nl 🔗 Alka pH Test strips: 100 stuks

alka-phstrips-nl-01-base-416x462.jpg

Vitaminstore.nl 🔗 pH Test strips, 100 stuks
Productbeschrijving
Met deze pH-strips kunt u eenvoudig de zuurgraad van vloeistoffen meten. Een vloeistof is zuur als de pH lager is dan 7 en een vloeistof is basisch als de pH hoger is dan 7. Even het pH stripje in de vloeistof dippen, kleuren van het stripje vergelijken met het kleurenkaartje, en u weet de zuurgraad!

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Verzuring kan op een makkelijke manier worden gemeten via de urine, d.m.v. pH-Teststrips. 
Alka.nl 🔗 Alka pH Test strips: 100 stuks

alka-phstrips-nl-01-base-416x462.jpg

Vitaminstore.nl 🔗 pH Test strips, 100 stuks
Productbeschrijving
Met deze pH-strips kunt u eenvoudig de zuurgraad van vloeistoffen meten. Een vloeistof is zuur als de pH lager is dan 7 en een vloeistof is basisch als de pH hoger is dan 7. Even het pH stripje in de vloeistof dippen, kleuren van het stripje vergelijken met het kleurenkaartje, en u weet de zuurgraad!

Thx, dus als je het niet test, zal je het nooit weten.

Het is niet zo dat er bepaalde symptomen zijn die je kunt herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Sherlock zei:

..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten.

Hallo @Sherlock,

Je bovengenoemde suggestie van "..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten." is een subjectieve drogreden en is bovendien ongenuanceerd, alsof een handeling in het heden, dat je test of niet, voor eens en voor altijd zou bepalen of je het weet of niet.

Ik heb er zo een hekel aan als mensen negatieve ongenuanceerde suggesties vanuit hun eigen optiek definiëren in de tweede persoon, alsof ze het voor de ander kunnen invullen terwijl het om hunzelf gaat.
I.v.m. CPTSS zijn ongenuanceerde belasterende suggesties die persoonlijk op de man worden gespeeld zoals "..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten." voor mij niet uitnodigend om verder deel te nemen aan discussies; op welk forum of platform dan ook. 

Aangezien ik bekend ben met het alkaline dieet én ik mij een goede voedingsbalans eigen heb gemaakt voor een gezonde PH balans, hoef ik niet persé te testen om te weten of mijn lichaam een goede PH balans heeft.

Er zijn namelijk principes dat producten die worden geconsumeerd alkalisch of verzurend zijn voor het lichaam, of ergens ertussenin tussen alkalisch en verzurend. Zo heeft plantaardig voedsel een spectrum van alkalisch tot licht verzurend voor het lichaam. Daar tegenover zijn zuivel, dierlijke producten, geraffineerde producten en industrial geproduceerde producten matig tot sterk verzurend voor het lichaam. 

b51ba311df9733dcf8fc326754a88ee4.jpg

🔗 Bing Afbeeldingen over alkalische en verzurende producten
 

 

8 uur geleden, Sherlock zei:

Het is niet zo dat er bepaalde symptomen zijn die je kunt herkennen.

Chronische klachten en chronische ontstekingen kunnen een signaal zijn van een verzuurd lichaam.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie van "..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten." is een subjectieve drogreden en is bovendien ongenuanceerd, alsof een handeling in het heden, dat je test of niet, voor eens en voor altijd zou bepalen of je het weet of niet.

 

4 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

I.v.m. CPTSS zijn ongenuanceerde belasterende suggesties die persoonlijk op de man worden gespeeld zoals "..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten." voor mij niet uitnodigend om verder deel te nemen aan discussies; op welk forum of platform dan ook. 

Ervaringen vormen ons, ook de negatieve. Natuurlijk weet ik niet wat je hebt meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat vanaf een bepaalde kant je sherlocks antwoord mischien als negatief ervaart. Van mijn kant ervaar ik zijn comment als een positive interesse in het geen waar jij achter staat. Alleen heeft hij wat dit onderwerp betreft mischien minder kennis dan jou. Maar mischien zie jij het van de juiste kant. Alleen @Sherlock heeft het antwoord van hoe hij het bedoelde. Mischien dat hij dat kan toelichten?

 

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie van "..., dus als je het niet test, zal je het nooit weten." is een subjectieve drogreden en is bovendien ongenuanceerd, alsof een handeling in het heden, dat je test of niet, voor eens en voor altijd zou bepalen of je het weet of niet.

Ik heb er zo een hekel aan als mensen negatieve ongenuanceerde suggesties vanuit hun eigen optiek definiëren in de tweede persoon, alsof ze het voor de ander kunnen invullen terwijl het om hunzelf gaat.

Ik weet niet precies wat jouw probleem is.

Ik stel dat als je het niet test door middel van die stripjes die jij aanbeveelt je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is omdat er klaarblijkelijk niet bepaalde symptomen zijn.

Ik heb dan ook geen idee waar bovenstaand antwoord op slaat. Misschien kan je dat uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Ik stel dat als je het niet test door middel van die stripjes die jij aanbeveelt je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is omdat er klaarblijkelijk niet bepaalde symptomen zijn.

Je bovengenoemde suggestie dat je stelt "als je het niet test door middel van die stripjes die jij aanbeveelt je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is" is een ongenuanceerde subjectieve leugen, alsof het nalaten van het testen d.m.v. PH stripjes ervoor zou zorgen dat je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is, terwijl er ook andere manieren zijn om je zuurgraad na te gaan zoals via een medische bloedgasanalyse of bloedonderzoek.
Waarom moet je suggestie persé in de tweede persoon, terwijl het je eigen optiek is en je het niet voor een ander kan invullen? Kun je je suggestie ook in de eerste persoon aangeven, aangezien het je eigen optiek is?

De PH teststrippen die ik in een voorgaand bericht aangaf zijn een voorbeeld en geen aanbeveling. De omschrijving van "Verzuring kan op een makkelijke manier worden gemeten via de urine, d.m.v. pH-Teststrips."  is afkomstig van Alka.nl, die graag PH teststrippen wil verkopen; helaas is die omschrijving te rooskleurig en wekt het een verkeerd beeld.
Bovendien zijn de meningen verdeeld over het meten van verzuring d.m.v. PH teststrippen.


Het meten is ook helemaal niet nodig wanneer je gewoon een gezonde leefstijl hebt en gezonde keuzes maakt qua voeding. 
Bron 🔗 Supersnelgezond.nl » Alkaline (zuur-base) dieet

353750332_Supersnelgezondnl_HetAlkalineeetpatroonvoorkomtverzuring_HL.thumb.png.629c790f282f12e91db0d021875c6d0c.png

Voeding heeft een effect op de PH waarde van je urine maar niet op die van je bloed.
Bron 🔗 Leefbewust » De feiten over het alkaline dieet

sj1lUWrW_o.jpg

Het mag duidelijk zijn dat je suggestie dat je stelt "als je het niet test door middel van die stripjes die jij aanbeveelt je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is" een ongenuanceerde subjectieve leugen is; hiermee lijk je voorbarig in je conclusies.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie dat je stelt "als je het niet test door middel van die stripjes die jij aanbeveelt je nooit zult weten of je zuurgraad te hoog of te laag is" is een ongenuanceerde subjectieve leugen,

Adios en tot nooit meer ziens wat mij betreft. Wat een onsamenhangend gewauwel.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flieko zei:

Ik ben blij dat het dieet voor jou werkt. Voor mij is het nog ff puzzelen met de gezondheid.

Het Genesis Dieet, Gordon S. Tessler
Het bijbels fundament voor een optimale voeding
Bol.com 🔗 https://www.bol.com/nl/nl/p/het-genesis-dieet/1001004000019601/

 

780x1200.jpg

Wie weet beter wat we moeten eten om gezond te blijven dan de Schepper die ons gemaakt heeft? In Het Genesis Dieet worden Bijbelse adviezen aan het licht gebracht, waardoor onze gezondheid en vitaliteit hersteld kan worden. 

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 maanden later...
Op 25-6-2023 om 13:49, Gunnar zei:

Blij van die rotzooi af !

Heb kinderen door een ruit zien springen van die zooi.

Geldt ook voor de nog smerigere Winegums , goedkope chocolade en Pringle chps.

Groetjes van een Natuurgeneeskundge  ir.(sinds 40 jaar )

Maar wat als je als basis alles binnen krijgt, is snacken dan echt zo slecht? Ik eet heel gezond maar eet wel dagelijks een zak chips voor het slapen gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...