Ga naar inhoud

Postzegels verzamelen


Rinus

Aanbevolen berichten

Jaren geleden had ik postzegels verzamelen als hobby. Dat was vroeger heel leuk, en ook een stuk populairder dan nu het geval is.

Je had soms van die kavels waar je niet wist wat je ging vinden. Je kon echt juwelen ontdekken als mensen geen tijd hadden om de postzegels zelf te sorteren. 

Ik had een aantal Stanley Gibbons boeken waar je de waardes kon opzoeken. Ik nam daar vaak flink de tijd voor. Ook had ik van die lege albums die ik zelf opvulde met postzegels van verschillende landen, allemaal keurig georganiseerd.

Echt waardevolle exemplaren zijn natuurlijk altijd zeldzaam. De conditie is echt alles als het gaat om waardevolle postzegels.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rinus zei:

Jaren geleden had ik postzegels verzamelen als hobby. Dat was vroeger heel leuk, en ook een stuk populairder dan nu het geval is.

Je had soms van die kavels waar je niet wist wat je ging vinden. Je kon echt juwelen ontdekken als mensen geen tijd hadden om de postzegels zelf te sorteren. 

Ik had een aantal Stanley Gibbons boeken waar je de waardes kon opzoeken. Ik nam daar vaak flink de tijd voor. Ook had ik van die lege albums die ik zelf opvulde met postzegels van verschillende landen, allemaal keurig georganiseerd.

Echt waardevolle exemplaren zijn natuurlijk altijd zeldzaam. De conditie is echt alles als het gaat om waardevolle postzegels.

Ja leuk, was ook ooit mijn grote hobby. Op zoek naar een Penny Black met vier mooie randen er omheen en je dag was goed. Jammer eigenlijk dat dat soort dingen een beetje naar de achtergrond verdwijnen. Als je postzegels spaart leer je ook automatisch heel veel over geschiedenis.

Ze maken tegenwoordig ook spuuglelijke zegels. Ik heb er laats wat gekocht, maar vind ze niet om aan te zien. De zegels van vroeger waren soms prachtige kunstwerken. 

Ik heb ooit nog een tijd in Londen gewerkt en dan ging ik de lunchpauze wel eens bij Stanley Gibbons langs.

84cbdcd5-6971-4b6f-88ad-82ee15d90b3d_ima

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 9-9-2021 om 04:14, Skylen zei:

Zijn er websites waar je postzegelverzamelingen kunt veilen enzo? Lijkt me wel leuk als je uiteindelijk kan cashen. 

Voor mij is dat Ebay; heb er in het verleden honderden postzegels verkocht. Ik zette ze altijd op de Amerikaanse Ebay en kreeg bestellingen van over de hele wereld.

Het is een leuke manier ook om wat geld bij te verdienen als je wat tijd om handen hebt om wat dingen uit te zoeken. Kopen in bulk en dan verkopen als losse zegels of als series.

Als ik meer tijd had zou ik het weer doen, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...