Ga naar inhoud

Gemeentes willen straks bepalen wat mensen eten


Pieter65

Aanbevolen berichten

Haha, net als je denkt dat we al een totaal dieptepunt hebben bereikt als maatschappij komt er nog wat bij.

Ik dacht altijd dat één van de dingen waar ze tenminste niet aan kunnen komen is bepalen wat ik eet.

Maar, zelfs daar moet weer een of andere autoriteit gaan bepalen wat mensen wel en niet gaan eten.

Mag de gemeente voor jou bepalen wat jij wel of niet kunt eten? De vier grote gemeentes én Ede vinden dat ze te weinig kunnen doen in de strijd tegen overgewicht. De gemeentes pleiten daarom voor een nieuw wapen in de strijd tegen overgewicht: ze willen juridische mogelijkheden om aanbieders van ongezond eten te kunnen weren.

 

Loop door een gemiddelde winkelstraat en dikke kans dat je daar door talrijke opties wordt verleid tot het maken van een ongezonde voedingskeuze. Een hamburger hier, een donut daar. Het aantal fastfoodrestaurants en cafetaria's neemt toe in ons land (zie kader hieronder).

Als het aan de gemeentes Amsterdam, Den Haag, Ede, Rotterdam en Utrecht ligt, is dat binnenkort verleden tijd. Om voor een gezondere leefomgeving te zorgen, willen de gemeentes mogelijkheden hebben om ongezond voedselaanbod te weren. Nu is die mogelijkheid er nog niet.

Dat wordt zo eng voor mij dat ik af en toe het gevoel krijg te stikken.

Flikker toch een eind op met je bemoeizucht. Laat mensen met rust. Bemoei je met je eigen zaken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5251527/alles-tegen-overgewicht-gemeente-bepaalt-je-naar-de-mcdonalds-kan

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dat veel mensen ongezond eten en te veel ten en overgewicht hebben moge bekend zijn alleen gemeentelijk overheden hebben daar niets mee te maken en bepalen niet wat mensen eten en niet eten.Als mensen  een keer per dag zouden eten en dan gezond eten en zich matigen met vlees en drank en snoep zouden de ziekenhuizen voor de helft minder vol liggen.Voorts bewegen bewegen en nog is beweging, een stevige wandeling van een uur volstaat.

 

En wie houd er niet van lekker eten.............................. maar eet wat gezond is,we zijn een land van overvloed dus daar ligt het niet aan.

Maar goed heel af en toe een lekker zal friet met pindasaus tja................................. heerlijk toch.

 

 

 

Quote

patat-met-pindasaus-from-bram-ladage.jpg

 

 

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 1 jaar later...
14 uur geleden, Gunnar zei:

Kijk op Geenstijl wat sommige allemaal willen verbieden !!

Noord Korea is er niks bij.

Wat denk je van de overheid die nu alle sportclubs kapot wil maken door het verbod om daar nog een biertje te kunnen drinken.

We gaan inderdaad richting Noord Korea.

kim-ong-un-meme-6.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Joshua zei:

Een verbod op alcohol bij sportclubs? Het wordt steeds gekker.

Dat is het einde van heel veel clubs. Die kunnen niet overleven zonder de omzet van de kantine. Ik weet dat, ben ooit jarenlang penningmeester geweest van een voetbalclub.

Bovendien is dan de hele gezelligheid weg. 

Kapot maken zijn ze goed in bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 19-7-2023 om 19:46, AME zei:

@JoshuaAls je in het systeem wilt blijven wel.

Mensen zoals wij zullen denk ik meer in gemeenschappen moeten gaan leven, ver van de maatschappij.

Die gemeenschappen bestaan al wel in Nederland. K weet alleen niet of het stand gaat houden. De overheid zal op stiekeme wijze toch proberen om dit soort gemeenschappen te laten mislukken. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Jazeker. Ik heb dat ergens gelezen of gehoord. Als ik het me goed herinner bestaat in Zeeland zo'n gemeenschap. Als de overheid straks echt totalitair gaat worden dan wordt zo'n gemeenschap ook opgeruimd natuurlijk. Zelf denk ik dat je je alleen geestelijk kunt wapenen tegen de duivelse machten en dat je fysiek volledig zult worden onderworpen. In mijn ogen heeft het ook weinig zin om je energie te steken in een aparte samenleving. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...