Ga naar inhoud

Gaan we ooit een nieuwe regering krijgen of komen er nieuwe verkiezingen?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik kijk met verbazing naar het circus dat kabinetsformatie heet.

Het lijkt wel een dating programma: die wil niet met die, maar wel met een ander, wat die ene dan weer niet wil.

Het lijkt mij één en al gekonkel en uiteindelijk krijg je waarschijnlijk een regering die op geen enkele manier het stemresultaat weergeeft.

Maar goed, dat heet nu eenmaal democratie.

Zouden na de laatste aanval van Kaag op Rutte nu wel of niet een nieuw kabinet krijgen? Of stevenen ze af op nieuwe verkiezingen en wie zou daar beter van worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Skylen zei:

Dat duurt echt zo lang, ongelofelijk. Het begint een beetje op de Poetin-regering te lijken.

Rutte mocht willen dat hij net zo slim was als Poetin.

Ik denk dat het allemaal ligt aan het fenomeen "politieke partij". 

Een grote groep mensen die allemaal geacht worden hetzelfde te denken, want anders volgen ze niet langer de richtlijn van de partij. Dit telt zeker voor de kamerleden van een partij, want die mogen helemaal geen eigen mening hebben. Die moeten stemmen wat de partijleiding hen opdraagt.

Dan gaan al die partijen onderling ook nog eens van alles bekonkelen, zoals het consequent buitensluiten van partijen zoals het PVV en FvD. Hiermee worden dan ook direct miljoenen mensen buiten spel gezet, maar dat kan allemaal.

Een echte democratie zou volgens mij heel anders moeten werken.

De eerste stap is een verkiezing waarbij het volk bepaalt wie de nieuwe leider van de regering wordt. Het volk kiest dan een persoon, niet een partij. Die man of vrouw mag best bij een partij horen, maar de persoon wordt gekozen.

Deze nieuwe leider stelt dan een aantal kandidaten voor als minister. En uit deze lijst kan het volk kiezen wie ze als minister wil op een bepaalde plek.

Een tweede kamer hebben we niet nodig, want die doet alleen wat de partijleiding wil, dus levensgevaarlijk. 

Eens in de week gaat het volk stemmen over bepaalde voorstellen van de regering zoals nieuwe wetten of aanpassingen. Dit kan heel gemakkelijk elektronisch en dan weet je ook direct of het volk een wet heeft aangenomen of verworpen.

En wat wordt er dan een enorme tijdswinst geboekt door al dat gewauwel in de Tweede Kamer af te schaffen. Dat dient helemaal nergens toe en al die lui zullen vast wel ergens kunnen aanschuiven bij één van de miljoenen talk shows die ons land rijk is.

Afijn, zo zou ik het doen. Maar, helaas, ik heb het niet voor het zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
56 minuten geleden, Madeliefje zei:

Jetten op vakantie naar het homovriendelijke Iran!!

3E878474-B344-4C41-89FE-C51F7FFCD9A3.jpeg

Dit bewijst ook maar weer eens dat iedere koekenbakker minister kan worden als je maar in het goede clubje zit. Wat een aanfluiting. Vroeger had ik nog een soort respect voor ministers ook al was ik het er niet mee eens wat ze deden, maar nu.

Een lesbische minister van defensie die echt helemaal niets van defensie weet tegenover de Russen is ook zo'n slimme zet. Die nemen ze daar echt serieus. Ik heb niets tegen lesbische ministers, maar zet ze dan op een plek waar ze daadwerkelijk iets kunnen betekenen en niet tegenover Poetin die dit als een regelrechte belediging zal ervaren. Ik ken de Russen een beetje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2021 om 09:48, Sherlock zei:

Rutte mocht willen dat hij net zo slim was als Poetin.

Ik denk dat het allemaal ligt aan het fenomeen "politieke partij". 

Een grote groep mensen die allemaal geacht worden hetzelfde te denken, want anders volgen ze niet langer de richtlijn van de partij. Dit telt zeker voor de kamerleden van een partij, want die mogen helemaal geen eigen mening hebben. Die moeten stemmen wat de partijleiding hen opdraagt.

Dan gaan al die partijen onderling ook nog eens van alles bekonkelen, zoals het consequent buitensluiten van partijen zoals het PVV en FvD. Hiermee worden dan ook direct miljoenen mensen buiten spel gezet, maar dat kan allemaal.

Een echte democratie zou volgens mij heel anders moeten werken.

De eerste stap is een verkiezing waarbij het volk bepaalt wie de nieuwe leider van de regering wordt. Het volk kiest dan een persoon, niet een partij. Die man of vrouw mag best bij een partij horen, maar de persoon wordt gekozen.

Deze nieuwe leider stelt dan een aantal kandidaten voor als minister. En uit deze lijst kan het volk kiezen wie ze als minister wil op een bepaalde plek.

Een tweede kamer hebben we niet nodig, want die doet alleen wat de partijleiding wil, dus levensgevaarlijk. 

Eens in de week gaat het volk stemmen over bepaalde voorstellen van de regering zoals nieuwe wetten of aanpassingen. Dit kan heel gemakkelijk elektronisch en dan weet je ook direct of het volk een wet heeft aangenomen of verworpen.

En wat wordt er dan een enorme tijdswinst geboekt door al dat gewauwel in de Tweede Kamer af te schaffen. Dat dient helemaal nergens toe en al die lui zullen vast wel ergens kunnen aanschuiven bij één van de miljoenen talk shows die ons land rijk is.

Afijn, zo zou ik het doen. Maar, helaas, ik heb het niet voor het zeggen.

Wat een ramp dat stelletje viespeuken die zogenaamd de nieuwe regering  vormen, de meeste horen achter de tralies thuis.arm land.Te hopen dat dit niet lang gaat duren en nieuwe verkiezingen komen.

  • Bedankt 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lichtzwaard zei:

Wat een ramp dat stelletje viespeuken die zogenaamd de nieuwe regering  vormen, de meeste horen achter de tralies thuis.arm land.Te hopen dat dit niet lang gaat duren en nieuwe verkiezingen komen.

We gaan langzaam maar zeker vooruit in de wereld. Eén van de grootste Deense kranten heeft excuus aangeboden aan haar lezers voor het niet zelf onderzoeken van dingen betreffende de coronapandemie, maar alles voor zoete koek aan te nemen.

BIJNA  twee jaar zijn wij - de pers en de bevolking - bijna hypnotiserend in beslag genomen door het dagelijkse coronagetallen van de autoriteiten.

WIJ HEBBEN GESTAAARD  naar de schommelingen van de getallen als het ging om besmettingen, gehospitaliseerd en overleden met corona. En we hebben de betekenis van de kleinste bewegingen van de getallen uitgelegd gekregen door experts, politici en autoriteiten, die ons constant hebben gewaarschuwd voor het slapende corona-monster onder onze bedden. Een monster dat wacht tot we in slaap vallen, zodat het kan toeslaan in de duisternis en duisternis van de nacht.

DE CONSTANTE  mentale alertheid is enorm op ons allemaal afgesleten. Daarom moeten ook wij - de pers - onze eigen inspanningen inventariseren. En we hebben gefaald.

WIJ ZIJN NIET  waakzaam genoeg geweest bij het tuinhek toen de autoriteiten moesten antwoorden wat het eigenlijk betekende dat mensen met corona in het ziekenhuis liggen en niet vanwege corona. Omdat het een verschil maakt. Een groot verschil. Precies, de officiële opnamecijfers blijken 27 procent hoger te zijn dan het werkelijke aantal dat er in het ziekenhuis liggen, simpelweg omdat ze corona hebben. Dat weten we nu pas.

NATUURLIJK zijn het in de  eerste plaats de autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het correct, accuraat en eerlijk informeren van de bevolking. De cijfers over hoeveel zieken en stierven aan corona, hadden om voor de hand liggende redenen al lang geleden gepubliceerd moeten worden, dus we kregen het duidelijkste beeld van het monster onder het bed.

ALLEMAAL laten  de berichten van de autoriteiten en politici aan de mensen in deze historische crisis veel te wensen over. En daarom liegen ze zoals ze hebben gereden wanneer delen van de bevolking het vertrouwen in hen verliezen.

Wanneer zullen de grote kranten bij ons hetzelfde doen?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vi-fejlede/9072013

 

 

 

aangepast door Pieter65
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pieter65 zei:

We gaan langzaam maar zeker vooruit in de wereld. Eén van de grootste Deense kranten heeft excuus aangeboden aan haar lezers voor het niet zelf onderzoeken van dingen betreffende de coronapandemie, maar alles voor zoete koek aan te nemen.

BIJNA  twee jaar zijn wij - de pers en de bevolking - bijna hypnotiserend in beslag genomen door het dagelijkse coronagetallen van de autoriteiten.

WIJ HEBBEN GESTAAARD  naar de schommelingen van de getallen als het ging om besmettingen, gehospitaliseerd en overleden met corona. En we hebben de betekenis van de kleinste bewegingen van de getallen uitgelegd gekregen door experts, politici en autoriteiten, die ons constant hebben gewaarschuwd voor het slapende corona-monster onder onze bedden. Een monster dat wacht tot we in slaap vallen, zodat het kan toeslaan in de duisternis en duisternis van de nacht.

DE CONSTANTE  mentale alertheid is enorm op ons allemaal afgesleten. Daarom moeten ook wij - de pers - onze eigen inspanningen inventariseren. En we hebben gefaald.

WIJ ZIJN NIET  waakzaam genoeg geweest bij het tuinhek toen de autoriteiten moesten antwoorden wat het eigenlijk betekende dat mensen met corona in het ziekenhuis liggen en niet vanwege corona. Omdat het een verschil maakt. Een groot verschil. Precies, de officiële opnamecijfers blijken 27 procent hoger te zijn dan het werkelijke aantal dat er in het ziekenhuis liggen, simpelweg omdat ze corona hebben. Dat weten we nu pas.

NATUURLIJK zijn het in de  eerste plaats de autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het correct, accuraat en eerlijk informeren van de bevolking. De cijfers over hoeveel zieken en stierven aan corona, hadden om voor de hand liggende redenen al lang geleden gepubliceerd moeten worden, dus we kregen het duidelijkste beeld van het monster onder het bed.

ALLEMAAL laten  de berichten van de autoriteiten en politici aan de mensen in deze historische crisis veel te wensen over. En daarom liegen ze zoals ze hebben gereden wanneer delen van de bevolking het vertrouwen in hen verliezen.

Wanneer zullen de grote kranten bij ons hetzelfde doen?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vi-fejlede/9072013

Om de zwaarte van dit nieuwsbericht te kunnen bepalen is het handig om te weten hoe groot dit mediabedrijf daadwerkelijk is:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_newspapers_in_Denmark

Ik vind het nogal magertjes. Hoe dan ook is dit wel een mooi signaal! Hopelijk volgen er meer mediabedrijven.
Dank voor het delen @Pieter65

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, nirual zei:

Om de zwaarte van dit nieuwsbericht te kunnen bepalen is het handig om te weten hoe groot dit mediabedrijf daadwerkelijk is:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_newspapers_in_Denmark

Ik vind het nogal magertjes. Hoe dan ook is dit wel een mooi signaal! Hopelijk volgen er meer mediabedrijven.
Dank voor het delen @Pieter65

Het mooie van dit bericht is dat het toch een Deense krant is die al meer dan 100 jaar bestaat en bij de gevestigde orde hoort van mainstreambladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...