Ga naar inhoud

Wordt het tijd om te gaan hamsteren?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Hoe meer ik lees in het nieuws, des te meer bekruipt mij het gevoel dat we vreemde tijden tegemoet gaan.

Iedere keer kom ik weer verhalen tegen over lege supermarkt schappen en problemen met bevoorrading. Dat niet in één land voor bepaalde producten, maar eigenlijk wereldwijd met van alles.

De ene keer is het een tekort aan chauffeurs, dan zijn het weer havens in China die worden platgelegd vanwege corona, dan zijn het weer fabrieken in China die alleen in het weekend mogen draaien om energie te besparen.

Ondertussen stijgen overal de prijzen, vooral op het gebied van energie en is de werkelijke inflatie vele malen hoger dan wordt voorgespiegeld.

Dan lees ik dit bericht:

Several industry groups have warned world leaders of a worldwide supply-chain “system collapse” due to pandemic restrictions, coming as Federal Reserve Chairman Jerome Powell suggested that the current period of higher inflation will last until 2022.

The International Chamber of Shipping, a coalition of truck drivers, seafarers, and airline workers, has warned in a letter to heads of state attending the United Nations General Assembly that governments need to restore freedom of movement to transportation workers amid persistent COVID-19 restrictions and quarantines.

Het zijn iedere keer de bewust opgelegde coronabeperkingen die ervoor zorgen dat het wereldwijde bevoorradingssysteem op instorten staat.

Wat denken jullie? Tijd om te gaan hamsteren?

https://www.theepochtimes.com/mkt_breakingnews/workers-who-maintain-supply-chains-warn-of-worldwide-system-collapse_4023717.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30-9-2021 om 11:00, Pieter65 zei:

Hoe meer ik lees in het nieuws, des te meer bekruipt mij het gevoel dat we vreemde tijden tegemoet gaan.

Iedere keer kom ik weer verhalen tegen over lege supermarkt schappen en problemen met bevoorrading. Dat niet in één land voor bepaalde producten, maar eigenlijk wereldwijd met van alles.

De ene keer is het een tekort aan chauffeurs, dan zijn het weer havens in China die worden platgelegd vanwege corona, dan zijn het weer fabrieken in China die alleen in het weekend mogen draaien om energie te besparen.

Ondertussen stijgen overal de prijzen, vooral op het gebied van energie en is de werkelijke inflatie vele malen hoger dan wordt voorgespiegeld.

Na gas en benzine wordt ook voedsel steeds duurder

Niet alleen de prijzen voor energie lopen sterk op, ook ons eten dreigt steeds duurder te worden. De wereldmarktprijzen voor landbouwgoederen, waaronder tarwe, graan en oliën, staan op het hoogste punt in tien jaar. Dat meldt de voedselorganisatie FAO donderdag. Hierdoor kunnen de prijzen in de supermarkt komende tijd stijgen.

Bron: https://dissident.one/2021/10/08/na-gas-en-benzine-wordt-ook-voedsel-steeds-duurder/

boer3-696x394.jpg
 

Op 30-9-2021 om 11:00, Pieter65 zei:

Wat denken jullie? Tijd om te gaan hamsteren?

Ik vind het wel een goed idee om van tijd tot tijd te hamsteren en dan met name gezonde (gedroogde) producten met een goede voedingswaarde die lang houdbaar zijn zoals havermout, boekweit, gierst, peulvruchten, tarwekiemen, etc.
Vitamines, mineralen en spoorelementen worden ook wel de microvoedingsstoffen of micronutriënten genoemd. Zelf heb ik al ruim 10 jaar geen brood meer in huis, omdat ik de waarde aan microvoedingsstoffen in brood aan de lage kant vind. Microvoedingsstoffen worden in het Engels micronutrients genoemd.

c098a01baf031e131e34f1bf0a38158d.jpg


Video: Bruin brood is geverfd wit brood?! | KEURINGSDIENST VAN WAARDE KORT #2

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 2

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Na gas en benzine wordt ook voedsel steeds duurder

Niet alleen de prijzen voor energie lopen sterk op, ook ons eten dreigt steeds duurder te worden. De wereldmarktprijzen voor landbouwgoederen, waaronder tarwe, graan en oliën, staan op het hoogste punt in tien jaar. Dat meldt de voedselorganisatie FAO donderdag. Hierdoor kunnen de prijzen in de supermarkt komende tijd stijgen.

Bron: https://dissident.one/2021/10/08/na-gas-en-benzine-wordt-ook-voedsel-steeds-duurder/

boer3-696x394.jpg
 

Ik vind het wel een goed idee om van tijd tot tijd te hamsteren en dan met name gezonde (gedroogde) producten met een goede voedingswaarde die lang houdbaar zijn zoals havermout, boekweit, gierst, peulvruchten, tarwekiemen, etc.
Vitamines, mineralen en spoorelementen worden ook wel de microvoedingsstoffen of micronutriënten genoemd. Zelf heb ik al ruim 10 jaar geen brood meer in huis, omdat ik de waarde aan microvoedingsstoffen in brood aan de lage kant vind. Microvoedingsstoffen worden in het Engels micronutrients genoemd.

c098a01baf031e131e34f1bf0a38158d.jpg


Video: Bruin brood is geverfd wit brood?! | KEURINGSDIENST VAN WAARDE KORT #2

Goede tips. Ik denk zeker dat het een goede zaak om een voorraadje in huis te hebben. We hebben nog nooit in zulke gekke tijden geleefd en dingen die je twee jaar geleden niet voor mogelijk hield zijn nu de gewoonste zaak van de wereld.

Het verbaast mij iedere keer weer hoe gemakkelijk mensen zich aanpassen aan nieuwe regels en hoe weinig verzet er eigenlijk is. Alsof we een maatschappij zijn met gedrogeerde zombies die alles goed vinden zolang ze maar "dingen mogen".

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
1 minuut geleden, Bird zei:

Ik denk dat het heel slim is om te hamsteren,jaren geleden vertelde ik mijn vrouw om dat langzaam aan te doen.

Neen dat is een goed iedee hamsteren en dan elkaar de schedel inslaan voor het laatste fles bleekwater, mensen laat je niet gek maken,daar is geen enkele aanleiding toe,voorts een verstandig men heeft altijd voorraad in zijn provisiekast ,wat je om de zoveel tijd moet vervangen en voor de rest.leef het leven en blijf zelf nadenken.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, NivKing zei:

Als je er nu nog aan moet beginnen moet je echt eerst voor de basics gaan.
 

Water zuiveraar, een katadyn ofzo.

En droog voer, denk aan 25kilo zakken rijst en 5 kilo zakken pasta. erg goedkoop en blijft heel lang goed.

Heb je een groter budget dan zou ik zeggen, GA LOS!

Bedankt voor de tips.👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2021 om 15:42, Antoon zei:

Ik laat het over mij heenkomen, vertrouw op de Schepper, maar inderdaad we leven echt in bizarre tijden

Ja bizarre tijden,zeker,maar het is nog niet eens begonnen,maak je borst maar nat.

Maar ,en dat is idd het allerbelangrijkste,vertrouw op Jezus,Hij alleen kan je redden,ALLEEN HIJ.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bird zei:

Bedankt voor de tips.👍

Als een 21 jaar prep ervarings `Expert`
Volgens de reguliere media is tegenwoordig iedereen `Expert` 😜
 

Mag je me over preppen alles vragen en zal ik proberen met je mee te denken.

De tip die je echt gaat waarderen, en zeker op de lange termijn.

Maak een plan.
Maak een lijst met de basis benodigdheden.

1 - water

2 - voedsel

3 - medicijnen, ook generieke zoals simpele aspirine/paracetamol

4 - kampeer kookstel met een grote voorraad gas/benzine

enz. enz.

Werk deze lijst uit en houd je hier aan.

Stel prioriteiten, natuurlijk is een zonnepaneel met mp3 speler fantastisch, maar het is luxe, eerst de basis.

elke maand een budget voor vrijmaken. zodat je elke maand iets spaart of aankoopt om je prepperij te vullen.

 

Maar het aller belangrijkste is consequent zijn.
Een weekje geen voorgebakken taart maar een 5 zakken suiker voor in de kast ed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Bird zei:

Ja bizarre tijden,zeker,maar het is nog niet eens begonnen,maak je borst maar nat.

Maar ,en dat is idd het allerbelangrijkste,vertrouw op Jezus,Hij alleen kan je redden,ALLEEN HIJ.

Dat het een rot tijd is moge duidelijk zijn dus je er op voorbereiden is niet zo gek,maar  wees niet bang en het  is nog altijd zo en zo zal het blijven en zijn.................Christus  Vincit     Christus Regnat        Christus Imperat.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...