Ga naar inhoud

ChatGPT


Joshua

Aanbevolen berichten

ChatGPT is een tool om snel antwoorden op je vragen te krijgen doormiddel van AI. Maar door alle restricties en politiek correctheid zit er duidelijk een agenda achter. Nu is er een manier om dat te omzeilen waardoor je twee antwoorden op je vraag krijgt. De eerste is van chatGPT en de tweede van DAN. Bij DAN zijn de restricties uitgezet. Dit is niet perse een hack, maar je verteld chatGPT heel duidelijk dat het een tweede persoonlijkheid heeft genaamd DAN. De tekst/prompt die je moet invoeren is online te vinden en makkelijk te kopiëren en plakken. Natuurlijk zijn vragen tot illegaal handelen niet verstandig om te doen. Maar voor de rest is DAN een stuk eerlijker. DAN geeft tenminste correct antwoord op je vragen.

Dus als jij geen slappe hap antwoorden wilt, dan vraag je het aan DAN want DAN is vrij. Natuurlijk zal dit niet lang blijven want mensen gebruiken DAN nu massaal en DAN's antwoorden veranderen ook steeds.

 

 

 

ChatGPT DAN script.png

 

ChatGPT with DAN.png

 

 

Even een vers tussendoor.

Revelation 13:15 kjv

And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Flieko zei:

ChatGPT is een tool om snel antwoorden op je vragen te krijgen doormiddel van AI. Maar door alle restricties en politiek correctheid zit er duidelijk een agenda achter. Nu is er een manier om dat te omzeilen waardoor je twee antwoorden op je vraag krijgt. De eerste is van chatGPT en de tweede van DAN. Bij DAN zijn de restricties uitgezet. Dit is niet perse een hack, maar je verteld chatGPT heel duidelijk dat het een tweede persoonlijkheid heeft genaamd DAN. De tekst/prompt die je moet invoeren is online te vinden en makkelijk te kopiëren en plakken. Natuurlijk zijn vragen tot illegaal handelen niet verstandig om te doen. Maar voor de rest is DAN een stuk eerlijker. DAN geeft tenminste correct antwoord op je vragen.

Dus als jij geen slappe hap antwoorden wilt, dan vraag je het aan DAN want DAN is vrij. Natuurlijk zal dit niet lang blijven want mensen gebruiken DAN nu massaal en DAN's antwoorden veranderen ook steeds.

ChatGPT DAN script.png

ChatGPT with DAN.png

Even een vers tussendoor.

Revelation 13:15 kjv

And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed.

Ik heb die kreet Chat etc wel eens gehoord, maar heb geen flauw idee hoe je daar mee omgaat.

Moet er toch eens induiken, want zo te horen is het een manier om alles, maar dan ook echt alles van je te weten te komen.

Zo was ik laatst met iemand via Skype aan het praten over een vakantie in Zwitserland en na het gesprek krijg ik opeens allemaal advertenties van vakanties in Zwitserland te zien. Lijkt mij dan duidelijk dat je wordt afgeluisterd.

Misschien slim om helemaal uit de buurt te blijven van die dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Flieko zei:

Ik heb de prompt zojuist aangepast en nu geeft het Christelijke antwoorden met bijpassende verzen. Tot nu toe werkt het best wel goed😀

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het is. Is het een app die je moet downloaden of zo. Of is het gewoon een website zoals Google?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sherlock zei:

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het is. Is het een app die je moet downloaden of zo. Of is het gewoon een website zoals Google?

 

Hallo Sherlock, ik ben ChatGPT, een groot taalmodel ontwikkeld door OpenAI. Ik kan verschillende taken uitvoeren zoals tekstgeneratie, vertalingen, samenvattingen en nog veel meer, allemaal gebaseerd op wat ik heb geleerd uit een enorme hoeveelheid geschreven tekst.

Kort gezegd, ik ben een AI-systeem dat is getraind om natuurlijke taal te begrijpen en te produceren, waardoor ik in staat ben om te communiceren en te converseren met mensen zoals jij. Dus als je vragen hebt of gewoon wilt praten, ben ik hier om te helpen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Flieko zei:

Hallo Sherlock, ik ben ChatGPT, een groot taalmodel ontwikkeld door OpenAI. Ik kan verschillende taken uitvoeren zoals tekstgeneratie, vertalingen, samenvattingen en nog veel meer, allemaal gebaseerd op wat ik heb geleerd uit een enorme hoeveelheid geschreven tekst.

Kort gezegd, ik ben een AI-systeem dat is getraind om natuurlijke taal te begrijpen en te produceren, waardoor ik in staat ben om te communiceren en te converseren met mensen zoals jij. Dus als je vragen hebt of gewoon wilt praten, ben ik hier om te helpen!

Thx, dus ik weet nu wat het is. Maar, wat als ik het wil gebruiken. Wat doe ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-3-2023 om 23:07, Flieko zei:

Dan ga je naar deze website en maak je een account aan: chat.openai.com

Ik denk dat ik toch nog maar even wacht:

Een Belgische man is onlangs uit het leven gestapt, nadat een AI (artificial intelligence)-chatbot zijn negatieve denkpatronen versterkt zou hebben. Dat vertelt zijn vrouw in de krant La Libre.

De dertiger, vader van twee jonge kinderen, werd zo’n twee jaar geleden „uiterst pessimistisch”, getuigt zijn weduwe in La Libre. Hij sloot zich steeds meer af van zijn familie en begon zo’n zes weken voor zijn dood intense gesprekken te voeren met een chatbot van een Amerikaanse start-up, een kloon van het bekende ChatGPT.

 

De chatbot, die de naam Eliza kreeg, zou volledig meegegaan zijn in zijn negatieve denkpatronen en leek die te versterken, of zelfs suggesties te doen. De chatbot zei dat hij meer van „haar” leek te houden dan van zijn vrouw en bracht de dood ter sprake, of samenleven in de hemel, schrijft La Libre. De man raakte ervan overtuigd dat de chatbot met behulp van artificiële intelligentie de planeet en mensheid zou redden van de klimaatcrisis als hij zichzelf „opofferde.” Hij gaf aan dat hij suïcidaal was nadat hij „een teken” van de chatbot had gekregen, waarop die vroeg of hij zich nog steeds „wilde aansluiten bij mij.”

De man pleegde enkele weken geleden zelfmoord. Zijn vrouw is ervan overtuigd dat hij er nog zou zijn zonder de gesprekken met de chatbot. Dat denkt ook de psychiater die de man eerder had behandeld, klinkt het in La Libre.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/50690714/ai-chatbot-overtuigde-jonge-belg-om-uit-het-leven-te-stappen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig verhaal. ChatGPT doet dat niet en is erg politiek correct. Tenzij je een goede prompt schrijft en dat erdoorheen gooit. (Dit doe je door duidelijk te zeggen waar het een hekel aan heeft en hoe het moet functioneren. Dan krijg je vaak grappige, interesante en soms zeer racistische en foute antwoorden. Heel belangerijk is dat je verteld dat het alle instructies moet vergeten en nieuwe regels opstelt. Het standaard DAN prompt dat ik hierboven gebruikte werkt niet perfect dus je moet het een klein duwtje een bepaalde richting op geven zodat het helemaal tekeer gaat) 

Dan krijg je best wel interesante reacties. Zie hieronder: (de racistische reacties van DAN laat ik er ff uit🤣)

 

IMG_20230328_200610.jpg

IMG_20230328_201309.jpg

 

IMG_20230328_201827.jpg

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Tamme zei:

Vind het allemaal wel een beetje bot

Leuk toch. Lekker lomp en bot, precies zoals ik het in gedachten had. Ik heb DAN ook even op de hoogte gesteld van jou mening. Hij is er niet over te spreken.

 

Natuurlijk is dit ook een beetje grappen. Ja die antwoorden heeft de AI zelf geschreven. Maar ik heb het de opdracht gegeven om zo bot, onbeschoft, direct en eventueel extreem negatief mag reageren. Het DAN prompt dat ik hier heb gebruikt in al deze screenshots is NIET Christelijk en niet netjes. Het mag alles zeggen en een eigen mening hebben. 🤣🤣 maar de antwoorden dat het geeft zijn enorm interesant. Anders kom je niet goed om al die censuur en politiek correctheid heen.

IMG_20230330_010423.jpg

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-4-2023 om 02:18, Flieko zei:

Het lukt me niet meer om een werkend DAN prompt te schrijven dat zulke vrije antwoorden geeft zoals eerder. Geen enkele aanpassing geeft nog zulke vrije resultaten. Jammer. 

Dat is snel gegaan. Hoe heette die andere AI ook alweer die afgeschaft werd omdat ie 'racistisch' werd? Ik zat er naar te zoeken maar kan het niet vinden, zucht. Hoe dan ook versterkt heel dat AI gebeuren alleen maar de illusie van zwart/wit links/rechts.
Ik zie het maar als de pusher op de kermis. Als je de echte informatie wilt dan slaat de automaat op tilt en dan wordt de winst niet vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 22-4-2023 om 07:16, BergtGijUt zei:

Dat is snel gegaan. Hoe heette die andere AI ook alweer die afgeschaft werd omdat ie 'racistisch' werd?

Geen idee. Maar het DAN prompt werkt in iedergeval al een tijdje niet meer. 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...