Ga naar inhoud

Een indicatie


Antoon

Aanbevolen berichten

 

Stel je weet niet wie je moet geloven, de overheid met hun geleerden, media en adviseurs of de alternatieve media die haaks staat daar tegen over, een indicatie of graadmeter is  de persoon, media vertegenwoordiger of discussie platvorm.

Bij het laatste is er een indicator, stel een van ons komt op een forum waar overwegend het overheidsbeleid  geloofd of nagevolgd wordt, grote kans dat je genegeerd of gedemoniseerd wordt, andersom als een van hen hier zou komen, dan denk ik dat hij als persoon wel meer gerespecteerd en te woord gestaan wordt.

Als iemand een narratief volgt en  ziet dat er veel niet klopt maar het toch aan wil houden is de eerste reactie vaak halsstarrigheid en een kort lontje, dat zie je op fora bij veel onderwerpen 

 

aangepast door Antoon
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Antoon zei:

Stel je weet niet wie je moet geloven, de overheid met hun geleerden, media en adviseurs of de alternatieve media die haaks staat daar tegen over, een indicatie of graadmeter is  de persoon, media vertegenwoordiger of discussie platvorm.

Bij het laatste is er een indicator, stel een van ons komt op een forum waar overwegend het overheidsbeleid  geloofd of nagevolgd wordt, grote kans dat je genegeerd of gedemoniseerd wordt, andersom als een van hen hier zou komen, dan denk ik dat hij als persoon wel meer gerespecteerd en te woord gestaan wordt.

Als iemand een narratief volgt en  ziet dat er veel niet klopt maar het toch aan wil houden is de eerste reactie vaak halsstarrigheid en een kort lontje, dat zie je op fora bij veel onderwerpen 

Ik geloof helemaal niemand. Ik geloof geen mainstream media en ik geloof geen alternatieve media.

Ik geloof in de waarheid en zoek net zolang totdat ik die vindt. Dat is het probleem met heel veel mensen, ze zijn niet bereid om zelf ook maar een klein beetje onderzoek te doen. Daarom zijn ze ook vatbaar voor mensen met mooie verhalen en trappen zo ongeveer overal in.

Een ander heel groot probleem waar je vaak tegen aan loopt is het probleem van het ego. Vaak zeggen mensen dat ze geen groot ego hebben, maar als puntje bij paaltje komt hebben ze wel degelijk een enorm ego en raken ze verwikkeld in een strijd om gelijk te krijgen.

Het maakt mij niet uit of ik gelijk heb of niet, wat mij wel uitmaakt is dat mensen vaak stomweg weigeren om de waarheid onder ogen zien.

lies.jpg

We zijn hier allemaal op aarde om te leren en als je iets van een ander kunt leren, dan is dat mooi. En dan maakt het niet uit of jij gelijk had of een ander, als je uiteindelijk gezamenlijk tot een grotere wijsheid komt heb je alleen maar winnaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...