Ga naar inhoud

Dit is Los Angeles in 2021


Skylen

Aanbevolen berichten

2018155939_la(1).thumb.jpg.ff35f93206df04bc358dfc7d957233be.jpg

Nee, dit is geen protest of Occupy. Dit zijn daklozen. Er zijn duizenden tenten verspreid over de stad. Het ruikt er naar urine, en er ligt overal troep. Er worden ontzettend veel misdrijven gepleegd.

Dit is relatief nieuw (op deze schaal dan) en wordt alleen maar erger in Amerika. Men wordt voorgelogen - er wordt gezegt dat de economie weer goed is, dat alles op de weg terug is na Corona. 

In Nederland hebben we het relatief goed. We leven in een soort van bubbel, waar als je het zelf niet redt, je wellicht gewoon hulp krijgt (toeslagen, subsidie, noem maar op). Daarom merken we er weinig van en hebben we geen goed beeld van hoe de rest van de wereld er aan toe is. 

Ik denk dat we gewoon in een crisis/depressie zitten. Alleen we horen (bijna) niks. Keep calm en blijf vooral geld uitgeven. 

 

  • Like 1
  • Mee Eens 1

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nu allemaal gebeurd vanwege de coronacrisis? Ik heb ergens gelezen dat ze gedurende de crisis daar mensen met huurachterstanden niet hun huis uit mogen zetten. Ik dacht dat het wel redelijk goed in Amerika, maar dit laat een heel ander beeld zien. Gaat Amerika weer uit het dal klimmen of zou het daar nog erger worden? Ja en vangnetten kennen ze daar geloof ik niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rinus zei:

Volgens mij was Los Angeles altijd wel zo. Wat is er nu anders?

Heel veel mensen hebben hun baan verloren tijdens de Corona crisis. En in Amerika is het heel lastig om een uitkering te krijgen. Daarom is het allemaal goed te zien als je daar op straat loopt. Het geeft ook de echte situatie weer.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Skylen zei:

Heel veel mensen hebben hun baan verloren tijdens de Corona crisis. En in Amerika is het heel lastig om een uitkering te krijgen. Daarom is het allemaal goed te zien als je daar op straat loopt. Het geeft ook de echte situatie weer.

Ja maar weet je hoeveel rijke mensen er in LA wonen? Als je huur $3000 p/m is dan is het normaal dat een x percentage daar bij wil horen, ook al kunnen ze het niet redden. Blijven dromen hé?

aangepast door Rinus
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rinus zei:

Ja maar weet je hoeveel rijke mensen er in LA wonen? Als je huur $3000 p/m is dan is het normaal dat een x percentage daar bij wil horen, ook al kunnen ze het niet redden. Blijven dromen hé?

Vind ik een beetje een rare redenering. Hoeveel tenten zie je nou in 't Gooi?

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2021 om 17:34, Rinus zei:

Volgens mij was Los Angeles altijd wel zo. Wat is er nu anders?

Absoluut niet! Ik heb daar gewoond en in Amerika, ook in LA, is altijd al wel een redelijk hoger gehalte daklozen geweest maar dit is echt afwijkend van de normaal. Zelfs in Downtown LA wat bekendstaat als slechte area was het bij lange na niet zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2021 om 21:45, Rinus zei:

Ja maar weet je hoeveel rijke mensen er in LA wonen? Als je huur $3000 p/m is dan is het normaal dat een x percentage daar bij wil horen, ook al kunnen ze het niet redden. Blijven dromen hé?

Met de elite gaat het altijd goed! Daar zouden mensen eens wat meer vraagtekens bij moeten zetten

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 3-7-2021 om 15:48, Skylen zei:

In Nederland hebben we het relatief goed. We leven in een soort van bubbel, waar als je het zelf niet redt, je wellicht gewoon hulp krijgt (toeslagen, subsidie, noem maar op). Daarom merken we er weinig van en hebben we geen goed beeld van hoe de rest van de wereld er aan toe is. 

Soms dan vergeet ik hoe mooi Nederland eigenlijk is.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...