Ga naar inhoud

Partijcongres CU is tegen 2G, zal fractie volgen of toch voor stemmen?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Er gloort een klein beetje hoop voor ons ongevaccineerden.

Het partijcongres van de Christen Unie wil niet dat 2G ingevoerd gaat worden.

ChristenUnie-congres roept fractie op: Stem niet in met uitbreiding QR-code of extra regels ongevaccineerden
Het congres van de ChristenUnie keert zich tegen een uitbreiding van het coronatoegangsbewijs of andere regels voor ongevaccineerden en roept de Tweede Kamerfractie op hier niet mee in te stemmen. Zonder steun van de ChristenUnie is er in de coalitie geen meerderheid  voor een uitbreiding van de QR-codes in winkels en op het werk. De fractie zegt het ‘heldere signaal’ mee te nemen ‘bij de afwegingen’. 

Dit brengt de fractie van de CU wel in een lastig parket, want ze kunnen het partijcongres niet negeren, maar ze maken wel deel uit van de coalitie,

Wat zal de fractie uiteindelijk doen?

Voor of tegen 2G stemmen?

https://www.ad.nl/politiek/christenunie-congres-roept-fractie-op-stem-niet-in-met-uitbreiding-qr-code-of-extra-regels-ongevaccineerden~aa49062e/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de CU in een heel erg lastig parket zit en ben heel benieuwd hoe ze hier uit zullen komen.

Ze zitten niet alleen in de huidige coalitie, maar als ik me goed herinner doen ze ook volop mee met de gesprekken voor een nieuw kabinet.

Wat zal daarmee gebeuren als zij nu tegen 2G stemmen. Ik denk dat die andere partijen dan niet meer met de CU willen regeren, maar ze kunnen ook niet zonder hen.

Het zal wel weer het oude liedje worden, waarbij de CU laat weten dat ze tegen zijn, maar toch water bij de wijn doen in het belang van de volksgezondheid enzovoort en dat de andere formatie partijen de CU iets zullen geven wat ze graag willen, waardoor iedereen weer blij is.

Behalve de CU achterban dan want die zullen zich verraden voelen, temeer omdat het congres duidelijk heeft aangegeven dat het niet wil dat 2G er gaat komen.

Een heel lastig vraagstuk.  ☹️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...