Ga naar inhoud

Drink jij alcohol?


Rinus

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Wild Carrot zei:

Al iets meer dan twee jaar helemaal niet. Plezier is mogelijk ook zonder, en ik vind het nog steeds een van mijn beste keuzes allertijden 🙂

Dat vind ik heel knap. Ben je net als Rinus ook gestopt vanwege je dieet of omdat je het niet meer lekker vond of omdat je het te lekker vond?

Ik vind het altijd heel knap hoe mensen één of twee glazen kunnen drinken en dan stoppen. Ik begin het dan pas lekker te vinden en dat is vaak het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Skylen zei:

Af en toe, misschien twee keer per maand. Maar ik vind het niet zo leuk als toen ik jonger was. Tegenwoordig als ik een slechte bui heb maakt alcohol het alleen maar erger. 

Ja dat merk ik ook. Ik krijg er nu ook een aardige kater van. Vooral hoofpijn. Maar een goede tip: drink een glas water en neem een Nurofen voor je gaat slapen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2021 om 23:07, Sherlock zei:

Dat vind ik heel knap. Ben je net als Rinus ook gestopt vanwege je dieet of omdat je het niet meer lekker vond of omdat je het te lekker vond?

Ik vind het altijd heel knap hoe mensen één of twee glazen kunnen drinken en dan stoppen. Ik begin het dan pas lekker te vinden en dat is vaak het probleem.

Ik wilde een helder Leven en dat was ook de Tijd wanneer ik bewust begon te worden over de impact van alles op de Gezondheid. Sindsdien voel ik me veel beter, ook bijna nooit last van hoofdpijn en andere ochtendkwalen 🤭 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Wild Carrot zei:

Ik wilde een helder Leven en dat was ook de Tijd wanneer ik bewust begon te worden over de impact van alles op de Gezondheid. Sindsdien voel ik me veel beter, ook bijna nooit last van hoofdpijn en andere ochtendkwalen 🤭 

Groot gelijk, er is niets ergers dan 's morgens wakker worden met een enorme kater. En dan vervolgens de schrik van: Wat heb ik gisteren allemaal gedaan en/of gezegd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...

Ik drink eigenlijk bijna nooit. Maar soms heb ik wel zin in een fris biertje of wijntje met Pesach. Die neem ik dan ook met mate. Alcohol kan zeer smakelijk zijn, maar een dronken man/vrouw is me te onsmakelijk.

Al mijn vrouwen waren en zijn niet rokers, niet drinkers en clean van alle andere drugs. Ik vape zelf ongeveer 5g wiet per week, maar kan het niet verdragen van andere mensen. Of toch zeer weinig.

Verantwoord gebruik is een zeldzaamheid, ik betreur dat.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Van gewoontedrinker ben ik gelegenheidsdrinker geworden. Ik was niet verslaafd aan de alcohol, maar aan de gewoonte. Deze gewoonte heb ik al weer lange tijd geleden onderbroken. Zonder problemen trouwens. Overigens ben je volgens mij ergens pas aan verslaafd, als je ontwenningsverschijnelen krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 1-5-2022 om 10:18, Fundamenteel zei:

Ik drink eigenlijk bijna nooit. Maar soms heb ik wel zin in een fris biertje of wijntje met Pesach. Die neem ik dan ook met mate. Alcohol kan zeer smakelijk zijn, maar een dronken man/vrouw is me te onsmakelijk.

Al mijn vrouwen waren en zijn niet rokers, niet drinkers en clean van alle andere drugs. Ik vape zelf ongeveer 5g wiet per week, maar kan het niet verdragen van andere mensen. Of toch zeer weinig.

Verantwoord gebruik is een zeldzaamheid, ik betreur dat.

Ik heb in het verleden geblowd. Maar ik hou niet van het effect.  Ben wel nieuwschierig naar hoe je wiet vaped. Maak je dat zelf?

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Flieko zei:

Ik heb in het verleden geblowd. Maar ik hou niet van het effect.  Ben wel nieuwschierig naar hoe je wiet vaped. Maak je dat zelf?

Zoals sommigen wel merkten, heb ik mijn zorgen proberen verdrinken. Wat niets hielp natuurlijk. Al een week niets meer gedronken nochtans nu. 

Om wiet te vapen heb je een vaporizer nodig. Maar ik ben daar ook al enkele dagen niet meer aan toe. Mijn omgeving heeft wel graag dat ik vape omdat ik anders teveel energie heb en alles overdenk.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Zoals sommigen wel merkten, heb ik mijn zorgen proberen verdrinken. Wat niets hielp natuurlijk. Al een week niets meer gedronken nochtans nu. 

Om wiet te vapen heb je een vaporizer nodig. Maar ik ben daar ook al enkele dagen niet meer aan toe. Mijn omgeving heeft wel graag dat ik vape omdat ik anders teveel energie heb en alles overdenk.

Wat ik hieruit opmaak is dat je je in een moeilijke periode begeeft. Heel goed dat het je is gelukt om een week niet te drinken. Is er iets gebeurd in de afgelopem periode?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Flieko zei:

Wat ik hieruit opmaak is dat je je in een moeilijke periode begeeft. Heel goed dat het je is gelukt om een week niet te drinken. Is er iets gebeurd in de afgelopem periode?

Het is een opstapeling. Het leven gaat snel, is druk en bedrukkend. Verplaatsingen gaan steeds minder goed en ik voel me gevangen in een samenleving waar ik van weg wil. Niemand rond mij vroeg om die uitbreidingen en stigmatisatie van ongevaccineerden.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Het is een opstapeling. Het leven gaat snel, is druk en bedrukkend. Verplaatsingen gaan steeds minder goed en ik voel me gevangen in een samenleving waar ik van weg wil. Niemand rond mij vroeg om die uitbreidingen en stigmatisatie van ongevaccineerden.

Ik begrijp dat je weg wilt uit deze samenleving. Wat kan helpen is bedenken dat het leven hier kort is. Het is beter om te focussen op wat hierna komt. Als niet gevaccineerde heb je niets te vrezen want jij hebt tenmiste jezelf niet verkocht onder groepsdruk. Je hebt al die tijd sterk gestaan tegen een doorgedraaide samenleving. Echt goed!

Als je werkt en je kunt de druk niet meer aan, probeer een hulpverlener te vinden. Mischien kan je aan de rat race ontsnappen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Flieko zei:

Ik begrijp dat je weg wilt uit deze samenleving. Wat kan helpen is bedenken dat het leven hier kort is. Het is beter om te focussen op wat hierna komt. Als niet gevaccineerde heb je niets te vrezen want jij hebt tenmiste jezelf niet verkocht onder groepsdruk. Je hebt al die tijd sterk gestaan tegen een doorgedraaide samenleving. Echt goed!

Als je werkt en je kunt de druk niet meer aan, probeer een hulpverlener te vinden. Mischien kan je aan de rat race ontsnappen.

De volgende vaccinatieronde zal minder vrijblijvend zijn. Men wil de epidemie voor zijn, maar in feite willen ze zichzelf weer verrijken door de fabrikanten in beurswaarde te doen stijgen. 

Ik ben al enkele jaren van de ratrace ontsnapt, maar ben toch nog niet waar ik moet zijn. Het zal wellicht ook niet voor dit leven zijn. Maar dat maakt het proces van “aanvaarden” er niet makkelijker op. Ik moet mijn situatie leren aanvaarden.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

De volgende vaccinatieronde zal minder vrijblijvend zijn. Men wil de epidemie voor zijn, maar in feite willen ze zichzelf weer verrijken door de fabrikanten in beurswaarde te doen stijgen. 

Ik ben al enkele jaren van de ratrace ontsnapt, maar ben toch nog niet waar ik moet zijn. Het zal wellicht ook niet voor dit leven zijn. Maar dat maakt het proces van “aanvaarden” er niet makkelijker op. Ik moet mijn situatie leren aanvaarden.

Ik las vandaag ergens iets waar stond dat de volgende vaccinatieronde in België minder vrijblijvend zal zijn dan de vorige.

Weet jij wat ze daar precies mee bedoelen? Willen ze mensen gaan dwingen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik las vandaag ergens iets waar stond dat de volgende vaccinatieronde in België minder vrijblijvend zal zijn dan de vorige.

Weet jij wat ze daar precies mee bedoelen? Willen ze mensen gaan dwingen?

Ik vond het eerlijk gezegd niet heel vrijblijvend. Ik denk ook dat we van dat hele Corona gezeik nog niet af zijn. Hoe belachelijk het ook is om iedere maand te vaccineren met als doel om minder ziek te worden van iets dat toch al niets voorstelt.

Verplicht verwacht ik niet maar waarschijnlijk wel weer druk uitoefenen. Er zal ook wel flinke angstcampagne nodig zijn om het volk mee te krijgen. Weer elke avond op1 kijken…

Het is allemaal zwaar klote.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik las vandaag ergens iets waar stond dat de volgende vaccinatieronde in België minder vrijblijvend zal zijn dan de vorige.

Weet jij wat ze daar precies mee bedoelen? Willen ze mensen gaan dwingen?

Neen maar dat komt wellicht ooit wel. Er zullen wellicht zwaardere discriminatieregels aan verbonden worden. Men wil een epidemie voor zijn, maar ze ondernamen 0,0 initiatief de samenleving coronaproof te maken en organiseerden zélf superverspreidingen. Omdat ik dat toen concreet kon maken, heb ik mijn boete niet moeten betalen. Zij vroegen 250 voor 1 vergissing van mij, ik vroeg 1000 voor 4 inbreuken op mijn veiligheid door onveilige procedure. Ik zal evenzeer naar de rechtbank stappen als men mijn dierbaren of mij 1 vaccin willen afdwingen. Daarvoor zijn die terroristen net iets teveel vertrouwen verloren. 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...