Ga naar inhoud

Mijn gewicht blijft hetzelfde


Rinus

Aanbevolen berichten

Zoals jullie weten eet ik de laatste tijd erg weinig koolhydraten. In het begin verloor ik heel veel gewicht in een korte tijdsbestek, alleen nu blijf ik steken rond de 90 kilo. Volgens mij doe ik alles goed, geen suiker, geen granen, en ik zorg ervoor dat alles gezond en natuurlijk is.

Heeft er iemand advies??

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Rinus zei:

Zoals jullie weten eet ik de laatste tijd erg weinig koolhydraten. In het begin verloor ik heel veel gewicht in een korte tijdsbestek, alleen nu blijf ik steken rond de 90 kilo. Volgens mij doe ik alles goed, geen suiker, geen granen, en ik zorg ervoor dat alles gezond en natuurlijk is.

Heeft er iemand advies??

Misschien is 90 kilo voor jou wel het juiste gewicht en hoef je niets af te vallen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sherlock zei:

Misschien is 90 kilo voor jou wel het juiste gewicht en hoef je niets af te vallen.

Ja dat zou best kunnen, alleen ben ik niet zo heel lang. Vind mezelf nog wel wat te dik. @Skylen bedankt, dat lijkt me een aardige tip.

Edit: ik heb dat even opgezocht - dat is "intermittent fasting" toch? Hoe heet dat in het Nederlands?

aangepast door Rinus
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Rinus zei:

Ja dat zou best kunnen, alleen ben ik niet zo heel lang. Vind mezelf nog wel wat te dik. @Skylen bedankt, dat lijkt me een aardige tip.

Edit: ik heb dat even opgezocht - dat is "intermittent fasting" toch? Hoe heet dat in het Nederlands?

Daar is weer zo'n lekkere Nederlandse vertaling voor:

Bij intermittent fasting (IF) of 'periodiek vasten' gaat het om wanneer je eet en niet om wat je eet. Wie dit eetpatroon volgt, wisselt periodes van vasten (vb. 16-24 uur) af met periodes van eten. Het vasten duurt altijd langer dan de periode van het eten.

Hoe zeg je zoiets dan: Ik ben een periodieke vaster? Nee, dat klinkt ook niet goed. Een periodieke onthouder? Nee dat heeft weer met voorplanting te maken.

Ik geef het op, ze noemen Nederlands niet voor niets het Chinees van het westen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2021 om 14:56, Rinus zei:

Zoals jullie weten eet ik de laatste tijd erg weinig koolhydraten. In het begin verloor ik heel veel gewicht in een korte tijdsbestek, alleen nu blijf ik steken rond de 90 kilo. Volgens mij doe ik alles goed, geen suiker, geen granen, en ik zorg ervoor dat alles gezond en natuurlijk is.

Heeft er iemand advies??

Eet je wel geregeld op een dag? Dat is wel belangrijk om je spijsvertering op gang te houden. Ananassap breekt vet af. Niet meer eten na 8PM.Dan, een belangrijke reden voor het feit dat we met z'n allen steeds dikker worden heeft veel met toxiciteit te maken, gifstoffen die we binnenkrijgen via eten, drinken, lucht. Het lichaam heeft maar een beperkte capaciteit om zich te ontdoen van deze gfstoffen (detoxen af en toe is daarbij wel behulpzaam). Wat gebeurt er als je lichaam de hoeveelheid gifstoffen niet meer aan kan? Dan gaat het proberen het veilg op te slaan in het lichaam. De enige optie die er dan is is om het in vetcellen op te slaan omdat het daar weinig effect heeft op je verdere lichaam. Dus, als je toxisch erg belast bent gaat je lichaam vet aanmaken om daar die schadelijke stoffen veilig op te slaan. Het is dus zaak om schoon te gaan eten en drinken en bij voorkeur een tijdje geen vlees te eten. Ga ontgiftende supplementen slikken zoals chlorella, zeoliet en rauwe appelazijn met "the mother".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Pinkeltje zei:

Eet je wel geregeld op een dag? Dat is wel belangrijk om je spijsvertering op gang te houden. Ananassap breekt vet af. Niet meer eten na 8PM.Dan, een belangrijke reden voor het feit dat we met z'n allen steeds dikker worden heeft veel met toxiciteit te maken, gifstoffen die we binnenkrijgen via eten, drinken, lucht. Het lichaam heeft maar een beperkte capaciteit om zich te ontdoen van deze gfstoffen (detoxen af en toe is daarbij wel behulpzaam). Wat gebeurt er als je lichaam de hoeveelheid gifstoffen niet meer aan kan? Dan gaat het proberen het veilg op te slaan in het lichaam. De enige optie die er dan is is om het in vetcellen op te slaan omdat het daar weinig effect heeft op je verdere lichaam. Dus, als je toxisch erg belast bent gaat je lichaam vet aanmaken om daar die schadelijke stoffen veilig op te slaan. Het is dus zaak om schoon te gaan eten en drinken en bij voorkeur een tijdje geen vlees te eten. Ga ontgiftende supplementen slikken zoals chlorella, zeoliet en rauwe appelazijn met "the mother".

Oh en goed en genoeg slapen is ook heel belangrijk. Door slecht en te kort slapen word je ook sneller dik

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Pinkeltje zei:

Eet je wel geregeld op een dag? Dat is wel belangrijk om je spijsvertering op gang te houden. Ananassap breekt vet af. Niet meer eten na 8PM.Dan, een belangrijke reden voor het feit dat we met z'n allen steeds dikker worden heeft veel met toxiciteit te maken, gifstoffen die we binnenkrijgen via eten, drinken, lucht. Het lichaam heeft maar een beperkte capaciteit om zich te ontdoen van deze gfstoffen (detoxen af en toe is daarbij wel behulpzaam). Wat gebeurt er als je lichaam de hoeveelheid gifstoffen niet meer aan kan? Dan gaat het proberen het veilg op te slaan in het lichaam. De enige optie die er dan is is om het in vetcellen op te slaan omdat het daar weinig effect heeft op je verdere lichaam. Dus, als je toxisch erg belast bent gaat je lichaam vet aanmaken om daar die schadelijke stoffen veilig op te slaan. Het is dus zaak om schoon te gaan eten en drinken en bij voorkeur een tijdje geen vlees te eten. Ga ontgiftende supplementen slikken zoals chlorella, zeoliet en rauwe appelazijn met "the mother".

Goede tips, dank je wel. Wat bedoel je met rauwe appelazijn met "the mother"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Wild Carrot zei:

Volgens Alkaline leefstijl is het niet verstandig om appelazijn te gebruiken.

Heel belangrijk is de eiwitten EN de vetten inname. Ook kan het helpen om biologische voeding te nuttigen. 

Misschien interessant over de "metabolisme confusion" te kijken:

https://vshred.com/

Welke dieet volgt u, @Rinus?

Screenshot_20210708-134432_Instagram.jpg

Ik volg Atkins/keto. Ik lees juist zoveel positive dingen over appelazijn - onmogelijk om te weten wat er nou goed voor je is of niet. 😔

Dank allemaal, voor het advies.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-7-2021 om 18:55, Godenzoon zei:

Goede tips, dank je wel. Wat bedoel je met rauwe appelazijn met "the mother"?

Certified Organic Bragg Apple Cider Vinegar is raw, unfiltered, unheated, unpasteurised and has a 5% acidity. It contains the amazing "Mother of Vinegar" which occurs naturally as strand-like enzymes of connected protein molecules.
...
The 2000 Year Old Super Liquid.

Make sure you are purchasing the right kind of vinegar.

She explains that "the mother" simply means strands of protein (which contain enzymes and beneficial bacteria) in organic apple cider vinegar which consists of cellulose and acetic acid, which, she says gives the vinegar a cloudy-like appearance.

 

Benefits of Apple Cider Vinegar [ACV]
  • Studies, have documented Improved Blood Sugar Levels and Insulin Sensitivity in Diabetics.
  • Improves Heart Health as studies have shown that ACV lowers Cholesterol and reduces the Blood Pressure.
  • ACV helps in Weight Loss along with dietary and lifestyle changes.

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/bragg-appelazijn-troebel-bio-473ml-60013385

 
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Rinus zei:

Ik volg Atkins/keto. Ik lees juist zoveel positive dingen over appelazijn - onmogelijk om te weten wat er nou goed voor je is of niet. 😔

Dank allemaal, voor het advies.

 

11 uur geleden, Wild Carrot zei:

Volgens Alkaline leefstijl is het niet verstandig om appelazijn te gebruiken.

Heel belangrijk is de eiwitten EN de vetten inname. Ook kan het helpen om biologische voeding te nuttigen. 

Misschien interessant over de "metabolisme confusion" te kijken:

https://vshred.com/

Welke dieet volgt u, @Rinus?

Screenshot_20210708-134432_Instagram.jpg

Appelazijn heeft net als citroen juist een alkaliserend effect. Veel mensen raken er door verward omdat wat tot zich nemen juist zuur is en het effect is dat je minder zuur wowdt. Suiker daarentegen, wat zoet is, verzuurt het lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Wild Carrot zei:

Volgens Alkaline leefstijl is het niet verstandig om appelazijn te gebruiken.

Heel belangrijk is de eiwitten EN de vetten inname. Ook kan het helpen om biologische voeding te nuttigen. 

Misschien interessant over de "metabolisme confusion" te kijken:

https://vshred.com/

Welke dieet volgt u, @Rinus?

Screenshot_20210708-134432_Instagram.jpg

 

9 uur geleden, Pinkeltje zei:

Appelazijn heeft net als citroen juist een alkaliserend effect. Veel mensen raken er door verward omdat wat tot zich nemen juist zuur is en het effect is dat je minder zuur wowdt. Suiker daarentegen, wat zoet is, verzuurt het lichaam.

Ik ben niet zo thuis in deze materie, maar vind het wel interessant. Als ik het goed begrijp zeggen jullie beiden in feite dat het goed is dat je een alkaliserend effect krijgt. Aangezien ik niet weet wat dat precies is heb ik het opgezocht en dan vind ik dit:

Het basisch of alkalisch dieet is erop gericht om uitsluitend of hoofdzakelijk producten te eten en drinken die een alkalisch effect hebben op het lichaam. Een alkalisch effect is het tegenovergestelde van een verzurend effect. Het zorgt ervoor dat je pH-waarde op orde blijft waardoor je een stuk gezonder bent. Het alkalisch dieet is vooral goed voor je nieren. Daarnaast kan het ook een gunstig effect hebben op de botten, spieren en darmen. Voeding kan een zuurvormend, of een basisch, effect op de zuurtegraad van het bloed hebben. De zuurtegraad wordt uitgedrukt in de pH, een pH-waarde hoger dan 7 is basisch. Het basische dieet bevat bijvoorbeeld veel groenten en daarnaast een aantal specifieke levensmiddelen die zijn weergegeven in onderstaande tabel. Bij een basisch dieet nuttig je geen brood, melk, chocola, vleeswaren, pinda’s en bier, omdat ze zuurvormend zijn.

Als ik het dan goed begrijp is een basisch dieet hetzelfde als een alkaline dieet.

Maar, hoe weet je nu of die pH waarde van jou te hoog is?

En wat gebeurt er als je teveel de andere kant op gaat?

Ik leer hier nog wat, maar wel belangrijk.

aangepast door Pieter65
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 8-7-2021 om 13:55, Wild Carrot zei:

Volgens Alkaline leefstijl is het niet verstandig om appelazijn te gebruiken.

Screenshot_20210708-134432_Instagram.jpg

De appelazijn op de afbeelding lijkt niet van een kwaliteitsmerk. Bovendien zijn er verschillende soorten appelazijn en kan de kwaliteit onderling verschillen.

Video van Dr. Eric Berg, DC: 9 Apple Cider Azijn Gezondheidsvoordelen

 

 

De video gaat over de gezondheidsvoordelen van appelazijn (Appelciderazjin). Terwijl appelazijn wordt gemaakt, zetten bepaalde microben zoals bacteriën en gist de suiker in appelsap om in alcohol, en dan vervolgens in azijn. Het eindproduct azijn wordt azijnzuur genoemd. Appelsap dat niet gepasteuriseerd is, doorloopt het gistingsproces. Met de hulp van microben, verandert het uiteindelijk in azijn. 

Dr. Eric Berg heeft de voorkeur voor de biologische rauwe ongepasteuriseerde versie van appelazijn. Hij heeft ontdekt dat Bragg een goed merk appelazijn is. Het heeft ook "de moeder," wat betekent dat het wat resten van vezel pectine, bacteriën en gist heeft.

De belangrijkste voordelen van appelazijn komen van het azijnzuur. Maar, als het rauw is, zal het ook rijk zijn aan enzymen, die kunnen helpen bij de spijsvertering. Gebruik geen gepasteuriseerde appelazijn. Als het een biologische appelazijn is, betekent dit dat het geen pesticiden en toegevoegde chemicaliën bevat. 

9 Appelciderazjin gezondheidsvoordelen:
1.  Spijsvertering – versnelt de spijsvertering en activeert enzymen 
2.  Bestrijdt ziekteverwekkers 
3.  Verhoogt de opname van mineralen en vitaminen 
4.  Vermindert winderigheid, een opgeblazen gevoel en indigestie
5.  Vermindert zure reflux (terugvloeiing)
6.  Maakt gal/enzymen vrij
7.  Breekt eiwitten af
8.  Verbetering bloedsuikers – gewichtsverlies 
9.  Ondersteunt het immuunsysteem – stimuleert de witte bloedcellen om te versnellen en infecties te helpen bestrijden

Dr. Eric Berg is een chiropractor en gezondheidsvoorlichter die een expert is in Healthy Keto™ en intermitterend vasten. Hij heeft de afgelopen 30 jaar mensen geholpen om hun gezondheid te transformeren en gewicht te verliezen.
https://www.drberg.com/dr-eric-berg/bio

Fijn om te weten dat je de Alkaline leefstijl volgt, @Wild Carrot.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...