Ga naar inhoud

A small window of opportunity


nirual

Aanbevolen berichten

 

Halverwege het jaar 2020, bracht Klaus Schwab het boek “Covid-19: The great reset” uit. Omstreeks diezelfde tijd brachten hij en zijn bondgenoten (waaronder onze premier) een eenduidige boodschap de wereld in waarin zoiets werd gezegd als “This pandemic provides us a small window of opportunity for a great reset” & “Build Back Better”. Hiermee werd gedoeld op een grote transformatie naar een globale samenleving. Een centrale macht & centrale munt.

Deze week verschenen 2 opmerkelijke berichten:

  1. Bidens Build Back Better-plan voorlopig de nek omgedraaid
    https://nos.nl/artikel/2410203-bidens-build-back-better-plan-voorlopig-de-nek-omgedraaid
  2. World Economic Forum in Davos uitgesteld naar de zomer
    https://www.hln.be/buitenland/world-economic-forum-in-davos-uitgesteld-naar-de-zomer~ab16357c

(Dat laatste bericht is inmiddels alweer verdwenen van de Nederlandse media websites.)

Hieruit valt af te leiden dat die beoogde transformatie uitgesteld wordt. Bepaalde landen zijn blijkbaar nog niet rijp genoeg voor de transformatie. Maar dat die transformatie er gaat komen is onvermijdelijk, het is een logische volgende stap in de evolutie van de mensheid. En globalisering biedt voor de mensheid ook kansen, het is niet allemaal slecht. 

In plaats van afwachten waar de deelnemers van het WEF mee komen, biedt deze uitstelling ons ook een kans. Wij hebben nu die “small window of opportunity” om het dialoog aan te gaan over de globalisatie. Wat willen wij zelf? Hoe ziet ons land eruit post-covid? Willen wij een globale digitale munt? Willen wij een globale vaccinatie-pas? Willen wij meer controle, zodat we een veiligere samenleving hebben? Op welke manier kunnen we vrij leven?

Dat zijn de vragen waar ze bij het WEF in Davos over nadenken en plannen op baseren. Die vragen kunnen wij, als volk, ook beantwoorden. Dus in plaats van dat onze overheid plannen maakt op basis van het gedachtegoed van het WEF kunnen ze dat doen op basis van het gedachtegoed van ons. Eigenlijk precies zoals de overheid bedoeld is, ten dienste van het volk.

Wie doet er mee?

 

aangepast door nirual
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, nirual zei:

Maar dat die transformatie er gaat komen is onvermijdelijk, het is een logische volgende stap in de evolutie van de mensheid. En globalisering biedt voor de mensheid ook kansen, het is niet allemaal slecht. 

Ik ben het hier niet mee eens. Voor mij is een volgende stap in de evolutie van de mensheid absoluut niet gerelateerd aan globalisering. Globalisering is wat mij betreft een ander woord voor communisme en dat is het allerlaatste wat ik wil.

Ik denk dat we juist weg moeten van al die globalisering en weer terug naar de basis. Vrijheid en decentralisatie, waarbij de lokale gemeenschap weer het belangrijkste wordt en niet het belang van allerlei mensen in andere landen van de wereld.

Ik wil ons land weer terug en er mag best een kleine overheid zijn, maar dat meer een soort dienstverlener worden dat een instituut dat tot op microniveau het leven van mensen moet beheersen.

Ik wil niet worden geregeerd door de oligarchen die eigenaar zijn al de global corporations. Ik wil weer gewoon een gezellige winkel op de hoek van de straat. Ik wil niet overal Starbucks of McDonalds. Ik wil weer een gewoon gezellig café met van die kleedjes op tafel waar je gewoon een kop koffie kunt drinken met een stuk appeltaart met slagroom.

Ik wil weer gewoon Zwarte Piet terug en dat het weer gewoon een gezellig feest wordt net zoals het vroeger was.

Ik wil geen communistische  overlords die van mij een hybride willen maken die ze aan het internet kunnen koppelen en het liefst volledig op afstand besturen.

Geef mijn portie maar aan Fikkie. Ik wil gewoon Nederland en hoe eerder we een Nexit voor elkaar kunnen krijgen des te beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Pieter65 zei:

Ik ben het hier niet mee eens. Voor mij is een volgende stap in de evolutie van de mensheid absoluut niet gerelateerd aan globalisering. Globalisering is wat mij betreft een ander woord voor communisme en dat is het allerlaatste wat ik wil.

Ik denk dat we juist weg moeten van al die globalisering en weer terug naar de basis. Vrijheid en decentralisatie, waarbij de lokale gemeenschap weer het belangrijkste wordt en niet het belang van allerlei mensen in andere landen van de wereld.

Ik wil ons land weer terug en er mag best een kleine overheid zijn, maar dat meer een soort dienstverlener worden dat een instituut dat tot op microniveau het leven van mensen moet beheersen.

Ik wil niet worden geregeerd door de oligarchen die eigenaar zijn al de global corporations. Ik wil weer gewoon een gezellige winkel op de hoek van de straat. Ik wil niet overal Starbucks of McDonalds. Ik wil weer een gewoon gezellig café met van die kleedjes op tafel waar je gewoon een kop koffie kunt drinken met een stuk appeltaart met slagroom.

Ik wil weer gewoon Zwarte Piet terug en dat het weer gewoon een gezellig feest wordt net zoals het vroeger was.

Ik wil geen communistische  overlords die van mij een hybride willen maken die ze aan het internet kunnen koppelen en het liefst volledig op afstand besturen.

Geef mijn portie maar aan Fikkie. Ik wil gewoon Nederland en hoe eerder we een Nexit voor elkaar kunnen krijgen des te beter.

 

Daar kan ik  grotendeels in mee gaan, we moeten onze Nederlandse cultuur / identiteit zoveel als mogelijk behouden.

Echter zit het in onze genen dat we willen blijven ontwikkelen, innoveren. Zou jij nog zonder internet willen leven? Zonder zonnepanelen?
Veel van die innovaties hebben een globaal karakter. Dus we ontkomen er gewoon niet aan en het levert ook super veel op.

Maar we hebben wel invloed op het tempo waarmee die veranderingen worden doorgevoerd. En daar is een dialoog voor nodig.
Die wil ik graag voeren op een nationaal en publiekelijk niveau.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, nirual zei:

Daar kan ik  grotendeels in mee gaan, we moeten onze Nederlandse cultuur / identiteit zoveel als mogelijk behouden.

Echter zit het in onze genen dat we willen blijven ontwikkelen, innoveren. Zou jij nog zonder internet willen leven? Zonder zonnepanelen?
Veel van die innovaties hebben een globaal karakter. Dus we ontkomen er gewoon niet aan en het levert ook super veel op.

Maar we hebben wel invloed op het tempo waarmee die veranderingen worden doorgevoerd. En daar is een dialoog voor nodig.
Die wil ik graag voeren op een nationaal en publiekelijk niveau.

Onze grootse Nederlandse Cultuur en identiteit zoveel als mogelijk............... welneen .........geheel behouden en alles wat daar tegen is moet wegwezen;Nederland eerst,en wat niet Nederlands is dat vernederlandsen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, nirual zei:

Daar kan ik  grotendeels in mee gaan, we moeten onze Nederlandse cultuur / identiteit zoveel als mogelijk behouden.

Echter zit het in onze genen dat we willen blijven ontwikkelen, innoveren. Zou jij nog zonder internet willen leven? Zonder zonnepanelen?
Veel van die innovaties hebben een globaal karakter. Dus we ontkomen er gewoon niet aan en het levert ook super veel op.

Maar we hebben wel invloed op het tempo waarmee die veranderingen worden doorgevoerd. En daar is een dialoog voor nodig.
Die wil ik graag voeren op een nationaal en publiekelijk niveau.

Natuurlijk wil ik goede dingen en ontwikkelingen behouden en nee ik zou mij een leven zonder internet ook niet kunnen voorstellen. Ik ben ook een voorstander van zonnepanelen en sinds we bij ons elektrische bussen hebben ben ik ook blij dat die herrie en stank van dieselbussen weg is.

En natuurlijk moeten we samenwerken met andere landen, maar dan wel vanuit onze eigen kracht. Wat dat betreft vind ik dat reclame spotje van Forum voor Democratie ook heel goed. Waar Thierry uitlegt dat mensen ons eerder waarschuwden dat we het als eigen land nooit zouden redden en dat we vervolgens uitgroeiden tot één van de meest succesvolle landen op aarde.

Als mensen het gevoel hebben dat wij als land alles aankunnen, dan komt er gigantisch veel los. Mensen zijn dan meer dan gemotiveerd en zullen alles in het werk stellen om proberen uit te blinken in alles wat ze doen. Als mensen het gevoel krijgen of hebben dat ze onderdeel vormen van bijvoorbeeld een Europese superstaat waar ongekozen technocraten bepalen wat er gebeurt, dan zal alles in elkaar zakken omdat veel mensen daar niet alleen weerstand tegen voelen, maar ook totaal ongemotiveerd zijn. 

En dat is wat er nu ontbreekt. Er is geen enthousiasme meer, alles is doods, we zijn in verval, we bevinden ons in de laatste fase van een compleet in elkaar stortende beschaving. Tenminste zo voelt het voor mij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...