Ga naar inhoud

Weer en klimaat-veranderingen


Master87

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Master87 zei:

Hoe vind jij dat het klimaat veranderd over het algemeen? In Amerika hebben ze momenteel recordhitte. Het weer in Europa lijkt me wat wisselvalliger. Warmer of kouder denk jij? Ik denk dat het in Nederland kouder word. Dat gevoel heb ik tenminste. 

Ik denk ook dat het kouder wordt in ons land. De juni maand was een beetje zomers, maar de eerste vijf maanden waren kouder dan normaal. 

Het lijkt alsof de seizoenen verschuiven. Het duurt heel lang voordat de zomer eindelijk een keer begint, maar hij duurt ook veel langer dan vroeger. Misschien is de aarde wel wat gekanteld of zo?

Maar ik geloof hoe dan ook geen snars van het verhaal dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor een opwarming van de aarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jullie misschien gehoord hebben is er sprake van een grote hittegolf in het noordwesten van Amerika en ook Canada.

Nu lees ik net dat dit soort hittegolven alleen mogelijk is door opwarming van de aarde en natuurlijk is het de mens die verantwoordelijk is voor de opwarming van die aarde.

Dit is wat ze schrijven.

 

De extreem hoge temperaturen in het westen van Canada en de VS zijn aangevuurd door klimaatverandering. Dat blijkt uit een modelstudie van een internationaal onderzoeksteam waarbij ook het KNMI betrokken is. De kans op deze hittegolf is "ten minste 150 keer" groter geworden door de verhoogde concentratie broeikasgassen, zo concluderen de onderzoekers.

Ze wijzen erop dat ze mogelijk nog aan de voorzichtige kant zitten. In werkelijkheid is de rol van klimaatverandering mogelijk nog groter, omdat klimaatmodellen de neiging hebben de toename van hittegolven door klimaatverandering te onderschatten.

Wat ik niet begrijp is dat die hittegolven wel degelijk echt zijn. Het is ook heel vreemd dat je hittegolven krijgt in een land als Canada. Iets moet dat toch veroorzaken? 

https://www.nu.nl/klimaat/6144123/hittegolf-canada-vrijwel-onmogelijk-zonder-mondiale-opwarming.html

 

aangepast door Pieter65
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Pieter65 zei:

Zoals jullie misschien gehoord hebben is er sprake van een grote hittegolf in het noordwesten van Amerika en ook Canada.

Nu lees ik net dat dit soort hittegolven alleen mogelijk is door opwarming van de aarde en natuurlijk is het de mens die verantwoordelijk is voor de opwarming van die aarde.

Dit is wat ze schrijven.

De extreem hoge temperaturen in het westen van Canada en de VS zijn aangevuurd door klimaatverandering. Dat blijkt uit een modelstudie van een internationaal onderzoeksteam waarbij ook het KNMI betrokken is. De kans op deze hittegolf is "ten minste 150 keer" groter geworden door de verhoogde concentratie broeikasgassen, zo concluderen de onderzoekers.

Ze wijzen erop dat ze mogelijk nog aan de voorzichtige kant zitten. In werkelijkheid is de rol van klimaatverandering mogelijk nog groter, omdat klimaatmodellen de neiging hebben de toename van hittegolven door klimaatverandering te onderschatten.

Wat ik niet begrijp is dat die hittegolven wel degelijk echt zijn. Het is ook heel vreemd dat je hittegolven krijgt in een land als Canada. Iets moet dat toch veroorzaken? 

https://www.nu.nl/klimaat/6144123/hittegolf-canada-vrijwel-onmogelijk-zonder-mondiale-opwarming.html

Ze weten het allemaal leuk te vertellen. Maar, wat ze er nooit bij laten zien, zijn de echte historische cijfers.

En dan zie je dat er letterlijk niets nieuws onder de zon is en dat er periodes zijn geweest dat het daar nog veel warmer was dan nu.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...