Ga naar inhoud

Bijbelverzen


Joshua

Aanbevolen berichten

Openbaring 14:9 en 10

 

En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,

Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

Lucas 6:27-49 HTB

Luister, allemaal! Heb uw vijanden lief. Als de mensen u haten, wees dan goed voor hen. Als de mensen u vervloeken, vraag God dan of Hij goed voor hen wil zijn. Als de mensen u pijn doen, bid dan dat zij gelukkig mogen worden. Als iemand u een klap in uw gezicht geeft, laat hem dan begaan en verdedig u niet. Als iemand uw mantel afpakt, geef hem dan ook uw hemd. Als iemand u iets vraagt, geef het hem. Als u iets wordt afgepakt, probeer dan niet het terug te krijgen. Wilt u dat anderen goed voor u zijn? Wees dan zelf ook goed voor hen. Wat voor bijzonders is het te houden van mensen die ook van u houden? Dat doet iedereen. En als u goed bent voor mensen die ook goed voor u zijn, is dat zo bijzonder? Nee, dat is heel gewoon. Als u geld leent aan mensen die het u kunnen terugbetalen, wat voor bijzonders is daaraan? Iedereen wil wel geld uitlenen als hij erop kan rekenen het terug te krijgen. Weet u wat u moet doen? Uw vijanden liefhebben en goed voor hen zijn en hun iets te leen geven zonder erop te rekenen dat ze u terugbetalen. Dan krijgt u een grote beloning in de hemel. Dan zult u echte zonen van God zijn. Want Hij is vriendelijk en goed voor ondankbare en slechte mensen. Heb net zoveel liefde en medeleven als uw hemelse Vader. Spreek geen oordeel uit, dan zal er over u ook geen oordeel uitgesproken worden. Veroordeel niemand, dan zal u ook niet veroordeeld worden. Vergeef en u zal vergeven worden. Geef en u zult iets terugkrijgen, meer dan overvloedig zult u ervoor terugkrijgen. Met de maat waarmee u meet, zult ook u gemeten worden.’ Jezus maakte een en ander duidelijk met een paar voorbeelden: ‘De ene blinde kan de andere blinde niet leiden. Want als de een in een kuil valt, trekt hij de ander mee. Een leerling is niet meer dan zijn leraar. Als hij alles van hem heeft geleerd, is hij hoogstens gelijk aan zijn leraar. Waarom maakt u zich druk over de splinter in het oog van een ander terwijl in uw eigen oog een balk zit? Hoe durft u te zeggen: “Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,” terwijl u de balk in uw eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit uw eigen oog. Dan ziet u misschien scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen. Aan een goede boom komen geen slechte vruchten en aan een slechte boom geen goede. Een boom is te herkennen aan zijn vruchten. Aan een doornstruik komen geen vijgen en aan een braamstruik geen druiven. Zo is het ook met de mensen. Iemand die goed is, doet goede dingen. Iemand die slecht is, doet slechte dingen. Je merkt het vooral aan wat hij zegt. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Hoe haalt u het in uw hoofd Mij Here te noemen? U doet niet eens wat Ik zeg. Ieder die naar Mij komt luisteren en doet wat Ik zeg, lijkt op een man die een huis bouwt en eerst diep graaft om de fundering op de rots te kunnen leggen. Als bij een overstroming golven tegen zijn huis beuken, blijft het staan, want het is degelijk gebouwd. Maar wie naar Mij luistert en niet doet wat Ik zeg, lijkt op een man die zijn huis zomaar op de grond neerzet, zonder een degelijke fundering te leggen. Als dat huis wordt getroffen door het woeste geweld van een overstroming, stort het onmiddellijk in. Er blijft niets anders van over dan een grote puinhoop

 

aangepast door Flieko
  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Flieko zei:

Lucas 6:27-49 HTB

Luister, allemaal! Heb uw vijanden lief. Als de mensen u haten, wees dan goed voor hen. Als de mensen u vervloeken, vraag God dan of Hij goed voor hen wil zijn. Als de mensen u pijn doen, bid dan dat zij gelukkig mogen worden. Als iemand u een klap in uw gezicht geeft, laat hem dan begaan en verdedig u niet. Als iemand uw mantel afpakt, geef hem dan ook uw hemd. Als iemand u iets vraagt, geef het hem. Als u iets wordt afgepakt, probeer dan niet het terug te krijgen. Wilt u dat anderen goed voor u zijn? Wees dan zelf ook goed voor hen. Wat voor bijzonders is het te houden van mensen die ook van u houden? Dat doet iedereen. En als u goed bent voor mensen die ook goed voor u zijn, is dat zo bijzonder? Nee, dat is heel gewoon. Als u geld leent aan mensen die het u kunnen terugbetalen, wat voor bijzonders is daaraan? Iedereen wil wel geld uitlenen als hij erop kan rekenen het terug te krijgen. Weet u wat u moet doen? Uw vijanden liefhebben en goed voor hen zijn en hun iets te leen geven zonder erop te rekenen dat ze u terugbetalen. Dan krijgt u een grote beloning in de hemel. Dan zult u echte zonen van God zijn. Want Hij is vriendelijk en goed voor ondankbare en slechte mensen. Heb net zoveel liefde en medeleven als uw hemelse Vader. Spreek geen oordeel uit, dan zal er over u ook geen oordeel uitgesproken worden. Veroordeel niemand, dan zal u ook niet veroordeeld worden. Vergeef en u zal vergeven worden. Geef en u zult iets terugkrijgen, meer dan overvloedig zult u ervoor terugkrijgen. Met de maat waarmee u meet, zult ook u gemeten worden.’ Jezus maakte een en ander duidelijk met een paar voorbeelden: ‘De ene blinde kan de andere blinde niet leiden. Want als de een in een kuil valt, trekt hij de ander mee. Een leerling is niet meer dan zijn leraar. Als hij alles van hem heeft geleerd, is hij hoogstens gelijk aan zijn leraar. Waarom maakt u zich druk over de splinter in het oog van een ander terwijl in uw eigen oog een balk zit? Hoe durft u te zeggen: “Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,” terwijl u de balk in uw eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit uw eigen oog. Dan ziet u misschien scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen. Aan een goede boom komen geen slechte vruchten en aan een slechte boom geen goede. Een boom is te herkennen aan zijn vruchten. Aan een doornstruik komen geen vijgen en aan een braamstruik geen druiven. Zo is het ook met de mensen. Iemand die goed is, doet goede dingen. Iemand die slecht is, doet slechte dingen. Je merkt het vooral aan wat hij zegt. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Hoe haalt u het in uw hoofd Mij Here te noemen? U doet niet eens wat Ik zeg. Ieder die naar Mij komt luisteren en doet wat Ik zeg, lijkt op een man die een huis bouwt en eerst diep graaft om de fundering op de rots te kunnen leggen. Als bij een overstroming golven tegen zijn huis beuken, blijft het staan, want het is degelijk gebouwd. Maar wie naar Mij luistert en niet doet wat Ik zeg, lijkt op een man die zijn huis zomaar op de grond neerzet, zonder een degelijke fundering te leggen. Als dat huis wordt getroffen door het woeste geweld van een overstroming, stort het onmiddellijk in. Er blijft niets anders van over dan een grote puinhoop

Het is helemaal waar en ik sta erachter! Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet aan alle punten voldoe. Ik wil er wel de kracht voor krijgen want God vraagt dit van ons. Het gaat tegen onze egoïstische natuur in. Toch moeten we in samenwerking met God onze zonden wegdoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd niet van de wereld en van de dingen die van de wereld zijn. Als je van de wereld houdt, houd je niet werkelijk van de Vader. Want alles wat de ongelovige mensen doen en willen en verlangen en belangrijk vinden, is niet van de Vader, maar van de wereld. En de wereld met alles wat ze belangrijk vindt, zal verdwijnen. Maar als je doet wat God wil, zul je eeuwig leven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vergeving voor de overspelige vrouw

Jezus bracht de nacht door op de Olijfberg.  De volgende morgen was Hij alweer vroeg in de tempel. De mensen kwamen om Hem heen staan en luisterden naar Hem. 

De bijbelgeleerden en Farizeeën brachten een vrouw bij Hem die op overspel was betrapt. Zij duwden haar midden in de kring en zeiden:  ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt terwijl zij overspel pleegde.  In de wet van Mozes staat dat wij zoʼn vrouw moeten stenigen. Wat is uw mening?’  Zij waren erop uit Hem in de val te laten lopen. Dan zouden zij een reden hebben om Hem aan te klagen.

Jezus ging op zijn hurken zitten en schreef met zijn vinger in het stof.  Toen zij bleven aandringen, stond Hij op en zei: ‘Laat hij die zelf nooit zondigt, de eerste steen maar gooien!’  Hij hurkte opnieuw en begon weer te schrijven. Na deze woorden dropen de mannen één voor één af, de leiders het eerst. Jezus bleef alleen met de vrouw achter.  Hij stond op en vroeg: ‘Waar is iedereen? Heeft niemand u veroordeeld?’

‘Nee, Here,’ antwoordde zij. ‘Wel,’ zei Jezus, ‘Ik veroordeel u ook niet. Ga maar en zondig voortaan niet meer.’

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van onze Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak. Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik doe even een vers in het Engels van de KJV. Er wordt veel te veel verwarring gezaaid over het teken van het beest.

 

And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark IN their RIGHT hand, or IN their foreheads:

And that no man might BUY or SELL, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

Vergeet niet dat hen die het teken niet aannemen GEDOOD zullen worden.

We moeten goed uitkijken met wat we zeggen betreft het teken van het beest. We moeten geen dingen uit de CONTEXT trekken.

Wees voorzichtig, hou je ogen open en let ook op andere dingen zoals de herbouw van de derde tempel in Isreal.

Ik geloof dat we mentaal worden klaargestoomd voor het teken van het beest. Conditioning zoals je het in het Engels noemt.

Als ik het fout heb, wijs me erop. Maar kom wel met feiten, geen paranoide overtuigingen zonder bewijs die worden verspreid door sommige bitchute kanalen. Dat moet nu klaar zijn. Daar ben ik heel hard in, want sommigen gaan echt helemaal van het pad af en sleuren anderen hierin mee.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Flieko zei:

Ik doe even een vers in het Engels van de KJV. Er wordt veel te veel verwarring gezaaid over het teken van het beest.

And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark IN their RIGHT hand, or IN their foreheads:

And that no man might BUY or SELL, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

Vergeet niet dat hen die het teken niet aannemen GEDOOD zullen worden.

We moeten goed uitkijken met wat we zeggen betreft het teken van het beest. We moeten geen dingen uit de CONTEXT trekken.

Wees voorzichtig, hou je ogen open en let ook op andere dingen zoals de herbouw van de derde tempel in Isreal.

Ik geloof dat we mentaal worden klaargestoomd voor het teken van het beest. Conditioning zoals je het in het Engels noemt.

Als ik het fout heb, wijs me erop. Maar kom wel met feiten, geen paranoide overtuigingen zonder bewijs die worden verspreid door sommige bitchute kanalen. Dat moet nu klaar zijn.

Ik denk dat het teken van het beest betekent dat je hart uitgaat naar de werken van het beest. Een geestelijke gesteldheid. 
 

Het boek openbaring zit vol met beeldspraak en moet heel vaak ook zo gelezen en begrepen worden. Het is in beeldspraak geschreven omdat mensen anders de geestelijke bedoelingen niet begrijpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik denk dat het teken van het beest betekent dat je hart uitgaat naar de werken van het beest. Een geestelijke gesteldheid. 
 

Het boek openbaring zit vol met beeldspraak en moet heel vaak ook zo gelezen en begrepen worden. Het is in beeldspraak geschreven omdat mensen anders de geestelijke bedoelingen niet begrijpen. 

Het zou kunnen. Zelf zie ik het anders. Maar dat is oke. Ik had deze post gemaakt omdat ik me nogal erger aan wat sommige mensen beweren over de pcr test en het vaccine als het teken van het beest. Zelf zie ik die claims als onbewezen, uit de context gerukte onzin. Het vernietigd de hoop voor zoveel mensen.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Flieko zei:

Het zou kunnen. Zelf zie ik het anders. Maar dat is oke. Ik had deze post gemaakt omdat ik me nogal erger aan wat sommige mensen beweren over de pcr test en het vaccine als het teken van het beest. Zelf zie ik die claims als onbewezen, uit de context gerukte onzin. Het vernietigd de hoop voor zoveel mensen.

Hoe zie jij het dan? Ik weet het ook niet zeker maar zou wel willen weten hoe het zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Hoe zie jij het dan? Ik weet het ook niet zeker maar zou wel willen weten hoe het zit

Ik denk dat het een cashless betaal systeem is. Mischien iets ingewikkelder als een gewone chip, dat eventueel zelfs invloed kan uitoefenen op het lichaam en de geest. Zeker weet ik het niet. 

Er lijkt een enorme push gedaan te worden richting de één wereldregering, één currency en de troon voor de antichrist lijkt gebouwd te worden. Het is een kwestie van tijd denk ik totdat we hier meer duidelijkheid over hebben en hoe de antichrist plaats gaat nemen. Niet iedereen gaat het mee maken.

Voor zonden kunnen we vergeving vragen, maar voor het teken van het beest niet. Op een manier gaat het aannemen van het teken heel diep en zij die weigeren worden gedood.

Vergeet niet: de image of the beest gaat het teken opdringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Flieko zei:

Ik denk dat het een cashless betaal systeem is. Mischien iets ingewikkelder als een gewone chip, dat eventueel zelfs invloed kan uitoefenen op het lichaam en de geest. Zeker weet ik het niet. 

Er lijkt een enorme push gedaan te worden richting de één wereldregering, één currency en de troon voor de antichrist lijkt gebouwd te worden. Het is een kwestie van tijd denk ik totdat we hier meer duidelijkheid over hebben en hoe de antichrist plaats gaat nemen. Niet iedereen gaat het mee maken.

Voor zonden kunnen we vergeving vragen, maar voor het teken van het beest niet. Op een manier gaat het aannemen van het teken heel diep en zij die weigeren worden gedood.

Vergeet niet: de image of the beest gaat het teken opdringen.

Mensen zullen inderdaad bewust kiezen voor dit teken. Je kunt het niet per abuis aannemen. Je kiest met hart en ziel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...