Ga naar inhoud

Voor de tweede keer dopen


Joshua

Aanbevolen berichten

Veel mensen zijn als kinderen of baby's gedoopt zonder echt te begrijpen waarom. Op die jonge leeftijd ontbreekt (vaak) het besef van zonde en de zoektocht naar God. De doop op dat moment wordt niet vanuit henzelf geïnitieerd. Wat is jullie standpunt over een tweede doop als iemand zich als een herboren Christen beschouwt?

Als ik er helemaal naast zit hoor ik het ook graag.

 

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als kind gedoopt bent en op latere leeftijd echt de keus maak voor Christus dan vind ik dat het juist goed is je opnieuw te laten dopen. Want dan is het echt je eigen keuze geweest. Het staat zelfs in de bijbel, bekeer je en laat je dopen.

Ik spreek uit ervaring, ik was als baby gedoopt en toen ik 25 was als volwassene gedoopt.

  • Like 2
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In protestantse kringen wordt de volwassen doop gezien als vreemd. Ze durven het zelfs overdopen te noemen. Als je dan aangeeft dat er geen bijbelse grond bestaat voor de kinderdoop en dat dopen juist een vervolg is op je geloof in Christus dan wordt dit ontkend. Zelfs als je laat zien hoe Jezus en Johannes de Doper dit deden dan blijft men ontkennen. Ongelofelijk hoe mensen een religie aan kunnen hangen en vervolgens de bijbel ondergeschikt maakt aan hun religie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

In protestantse kringen wordt de volwassen doop gezien als vreemd. Ze durven het zelfs overdopen te noemen.

In dit geval lijkt de tweede doop wat mij betreft bijbels gezien correct. Er lijkt hier geen sprake te zijn van overdopen. Want wie zegt dat de eerste baby doop geldig was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Joshua zei:

In dit geval lijkt de tweede doop wat mij betreft bijbels gezien correct. Er lijkt hier geen sprake te zijn van overdopen. Want wie zegt dat de eerste baby doop geldig was?

Ik kan er ook niks anders van maken. Geïnstitutionaliseerde religie leidt altijd tot dwaalleer. Tenminste, k heb nog niets kunnen vinden wat volledig aansluiting vindt bij de bijbel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De kinderdoop is in de kerkgeschiedenis in de plaats gekomen van de besnijdenis van Joodse jongetjes.  En heeft te maken met de vervangingstheologie die opkwam, Israël heeft afgedaan en de kerk is in de plaats gekomen. In het nieuwe testament lezen we echter in Romeinen 11:25 ..een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26 en aldus zal gans Israël behouden worden. Wanneer we praten over dopen is dat een gevolg van tot geloof komen, een bevestiging. 1 Petrus 3:21.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...