Ga naar inhoud

Cabomba Caroliniana (Fanwort)


Joshua

Aanbevolen berichten

3 uur geleden, Joshua zei:

Heeft iemand enig idee waar de plant: Cabomba Caroliniana te vinden is?  Het gaat echt specifiek om deze soort.

Wat een merkwaardige vraag, aangezien - zo Google leert - het bezit, de handel en de kweek van die plant in de EU verboden is…

 

https://www.aquarium123.nl/nl/cabomba-eu-verbod

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Divine_will zei:

Wat een merkwaardige vraag,

Die mening mag je hebben, het is verpest omdat mensen het in de natuur dumpten en begon te overwoekeren. Anders was het nooit verboden. Dus tja, merkwaardig... die botte opmerking klinkt nogal gevaccineerd😅het is geen drugs. Er zijn vast wel mensen die ergens wat van dat groene goud hebben.

We leven in een rare tijd. Ik weet nog wel toen je zelfs nog een Russische dwerghamster mocht hebben. Zelfs dat is volgend jaar verboten.

Als je straks geen schilmesje meer in huis mag hebben, en ieder dient met een lepel aardappelen te schillen, doe je dat dan ook? Lijkt me sterk. Zo ook is dit plantje de beste tool om algen aan te pakken. 

Een schoolplein mag geen fatsoenlijk klimrek meer hebben omdat kinderen kunnen vallen.

Nee man, ik ben echt  helemaal klaar met die onzin. Je mag nog geen zakmes bij je dragen. Nederland begint te veranderen in één grote verwijfde peuterspeelzaal waarbij sommige mensen hier zo ver in wegzakken (of ze hebben alle testosteron eruit getrokken) dat ze hun eigen pik eraf laten snijden en dit op scholen lopen te propageren als iets goeds. 

Ik neem het allemaal niet meer zo serieus, t gaat nergens over. Ieder zijn eigen hobbies😂 ik wil een onschuldige maar zwaar illegaal aquarium plantje, de woke (atheistische) figuren die hier alles voor het zeggen hebben hun legale gekkigheid. Gewoon netjes zijn, maar niet teveel binnen de lijntjes kleuren om dat soort miezerige dingetjes. Voor diegene die nog Russische dwerghamsters heeft: gewoon blijven fokken. Deze hamsters zijn zeer geschikt voor kinderen, en goed als hun eerste eigen huisdier. Goed voor de opvoeding. Laat je niet alles afpakken.

 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joshua, maak je niet te druk om wat allemaal niet meer mag. Ik kijk zelf naar wat allemaal nog kan. De maatschappelijke druk is hoger als je alles wat ze willen als wet gaat beschouwen. Ik doe waar ik zin in heb en eigenlijk ervaar ik weinig beperkingen. Als jij met een mes op zak wil lopen dan kan dat gewoon. Mijn mening heb ik ook nog steeds. Als anderen mijn mening veroordelen dan boeit me dat vrij weinig.  De bajes ben ik er nog steeds niet mee ingedraaid.  K snap dat alle propaganda benauwend werkt maar je kunt het vaak gewoon naast je neerleggen.  Ik vermoed zelfs dat degenen die overal maar in mee gaan het nog veel benauwder hebben dan wij.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, AME zei:

Wat kan je met Cabomba Caroliniana (Fanwort) plant?

Ik ben erg benieuwd waar je het voor gaat gebruiken.

Het is een zeer snel groeiende plant en neemt daardoor heel veel voedingstoffen op uit het water. Dit werkt heel goed om algen te onderdrukken

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

Global boiling. Hier is het in augustus nog steeds snert weer, regen en kou. 20 graden is niet normaal.

Global boiling is helemaal niet van toepassing. Volgens statistieken gaan we juist weer naar een koudere tijd tegemoet. Dat is ook wel te zien aan het weer. Ook wel handig om te vermelden dat een paar jaar geleden de lucht temperatuur werd gemeten bij de weerkaarten van het journaal. Nu schijnt het dat ze de grond temperaturen meten, toch wel een klein verschil.

Maar dat is voer voor een ander topic denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...