Ga naar inhoud

Sommige christenen geloven in de komst van een duizendjarig rijk: terecht?


RAM

Aanbevolen berichten

Op een ander bord kwam dit artikel te staan.

"Sommige christenen geloven in de komst van een duizendjarig rijk: terecht?"

Als je het aandachtig lees, vallen misschien de schellen van je ogen :-)

Artikel staat hier: https://cvandaag.nl/101008-sommige-christenen-geloven-in-de-komst-van-een-duizendjarig-rijk-terecht/aHVpVUpMbkk1UGdVOVFIbFViWVZyNmZJakdvOXhQUHVKYTgrcEppZnNNMlUrUkdQNVRnekR3PT0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het stuk nog niet gelezen maar in Openbaring zit zoveel beeldspraak dat je nooit in dogma's kunt spreken. Profeten begrepen vaak hun visioenen zelf ook niet heb ik begrepen.  Ook zie je via de beeldspraak in Openbaring vaak dat geestelijke zaken in materiële zin worden uitgelegd zodat we een idee krijgen over wat gaat komen. Ik ben van mening dat we niet het naadje van de kous hoeven te weten maar dat we de "openbaring" herkennen als ze zich gaan voltrekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Het begint meestal wanneer mensen elkaar niet begrijpen. Niet begrijpen wat ze precies bedoelen. Ik geloof het tegenwoordig zo:

De Almachtige God en Schepper JHWH is altijd al Koning geweest en zal dat altijd blijven (Jezus ging NAAST Zijn Vader op de Troon in de Hemel zitten, Zijn Vader zat al op de Troon, zie de teksten helemaal onderaan in BOLD).

Jezus zit dus nu naast Zijn Vader op de Troon en heeft alle macht gekregen van God zijn Vader. Dus Jezus is Koning, "Machtig als God Zelf", en Jezus mag alle Titels van God dragen zoals Sterke God, Eeuwige Vader, etc, . . . . Jezus regeert dus nu. Hoe? Via de "georganiseerde Religie, zoals Kerken. Genootschappen en dergelijke? Nee, er zijn geen tussen personen, zoals bijvoorbeeld de Paus of een "Besturend Lichaam". Jezus regeert rechtstreeks te midden van zijn vijanden in de Hemel (er zijn andere dimensies dan alleen de drie dimensies waar wij in leven) en zijn vijanden op Aarde. Hoe dan precies? Ik zal een voorbeeld geven. Hier nu, op dit moment met ons. "Waar twee of drie bijeengekomen zijn in mijn naam, ben ik ik hun midden". 

Wat is meer met elkaar verbonden?  Een groepje mensen in een Kerk of Koninkrijkszaal die van verveling half zitten te slapen, of nu hier, wij, die aandachtig elkaars gedachten lezen en bestuderen? Wie regelt dat soort connecties en "bijeenkomsten"? Ik geloof dat de Herder en Koning Jezus daar aan meewerkt. Samen met God zijn Vader en de miljarden engelen die ook werken en door hen ingezet worden. Of zouden ze in de Hemel allemaal achterover leunen en duimen draaien?

Straks als Jezus terugkomt op Aarde, gaat een volgende periode van zijn Koningschap in. De - in ieder geval eerste Opstanding - begint. En hier zit meteen het probleem hoe sommige Christenen elkaar vaak verkeerd begrijpen. Ik geloof dus wel degelijk in Gods Koninkrijk. Maar ik geloof niet zozeer dat de Oordeelsdag 1000 jaar duurt. Ik geloof dat die 1000 jaar een symbolisch getal is in verband met de OORDEELSDAG. Niet in geval met Gods Koninkrijk want dat regeert al en zal dat voor Eeuwig blijven doen. Straks bij Jezus terugkomst zal het alle "Koninkrijken en dergelijke" verbrijzelen. Straks dus, het is nog niet gebeurd. Maar Jezus regeert wel degelijk. De Joden maakten de fout door te denken dat Jezus de Messias METEEN Rome zou verbrijzelen. Maar Jezus bevrijding was een geestelijke bevrijding op dat moment. En dat is nog steeds zo. Pas als Jezus terugkomt op Aarde gaat hij echt Koninkrijken verbrijzelen (Gods Dag c.q. Armageddon). Als alles gedaan is zal er een punt komen dat Jezus alles weer aan God zijn Vader overdraagt en God alles voor iedereen is.

"Wanneer echter alle dingen aan hem onderworpen zullen zijn,

dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp,

opdat God alles zij voor iedereen".

1 Korinthiërs 15:28
 

Blijft Jezus dan Koning. Ja, Koning over de hele Schepping samen met al zijn mede erfgenamen. JHWH God is dan Koning over alles en iedereen.

Dus er is een verschil. Er is Gods Koninkrijk en er is straks een Oordeeldag. Gods Koninkrijk is een regering en de Oordeelsdag is een bepaalde tijd. Twee verschillende dingen al hebben ze nauw met elkaar te maken.

Hieronder de teksten dat God (in noem Hem bij Naam Jehovah) altijd al Koning is geweest en zal blijven.

„Het koninkrijk der wereld is het koninkrijk van onze Heer
en van zijn Christus geworden,
en hij zal als koning regeren tot in alle eeuwigheid.”
Openbaring 11:15

Jehovah zelf is koning geworden!
Psalm 93:1

Zegt onder de natiën:
„Jehovah zelf is koning geworden.
Psalm 96:10

Jehovah zelf is koning geworden!
Laat de aarde blij zijn.
Laten de vele eilanden zich verheugen.
Wolken en dikke donkerheid zijn rondom hem;
Rechtvaardigheid en recht zijn de vaste plaats van zijn troon.
Psalm 97:1, 2

Jehovah zelf is koning geworden.
Laten de volken in beroering zijn.
Hij zit op de cherubs. Laat de aarde sidderen.
Jehovah is groot in Si̱on, En hij is hoog boven alle volken.
Mogen zij uw naam prijzen.
Groot en vrees inboezemend, heilig is die.
En met de sterkte van een koning heeft hij het recht liefgehad.
Psalm 99:1-4

Ik wil u verhogen, o mijn God de Koning,
En ik wil uw naam zegenen tot onbepaalde tijd,
ja, voor eeuwig.
Psalm 145:1

Jehovah zal tot onbepaalde tijd koning zijn,
Uw God, o Sion, van geslacht tot geslacht.
Looft Jah!
Psalm 146:10

Jehovah is Koning tot onbepaalde tijd,
ja, voor eeuwig.
Psalm 10:16

„Wie is dan die glorierijke Koning?”
„Jehovah, sterk en machtig,
Jehovah, machtig in de strijd.”

„Verheft UW hoofden, o GIJ poorten;
Ja, verheft [ze], o GIJ aloude ingangen,
Opdat de glorierijke Koning kan binnengaan!”

„Wie is hij dan, die glorierijke Koning?”
„Jehovah der legerscharen
— hij is de glorierijke Koning.” Sela.
Psalm 24:8-10

En Jehovah zetelt als koning tot onbepaalde tijd.
Psalm 29:10

Gijzelf zijt mijn Koning, o God.
Psalm 44:4

Want Jehovah, de Allerhoogste, is vrees inboezemend,
Een groot Koning over de gehele aarde.
Bezingt onze Koning met melodieën, speelt melodieën.
Want God is Koning over de gehele aarde; Speelt melodieën,
daarbij met doorzicht handelend.
God is koning geworden over de natiën.
God zelf heeft plaats genomen op zijn heilige troon.
Psalm 47:2-8

En toch is God mijn Koning van oudsher,
Die een grootse redding bewerkt in het midden der aarde.
Psalm 74:12

Uw grootse altaar, o Jehovah der legerscharen,
mijn Koning en mijn God!
Psalm 84:3

Want Jehovah is een groot God
En een groot Koning boven alle [andere] goden.
Psalm 95:3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

 

Ik ga uit van 455 voor de gewone telling, 20e jaar van Artaxerxes, Nehemia gaat naar Jeruzalem om de muren te herbouwen.  Ook ga ik uit van 02 voor de gewone telling voor de geboorte van Jezus

Zijn doop fixeer ik op daags voor de verzoendag 5 oktober 29 en de Doop van Cornelius op maandag 1 oktober dag van Plechtige vergadering. Getalsmatig komt het precies uit op totaal 490 jaar (70 jaarweken) en afzonderlijk 2x 1277 dagen = 7 jaar voor de laatste jaarweek.

Frame (bloggen.be)

Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, er kunnen weeffoutjes zijn, veel gehad aan inzicht in de schrift van JG waarop ik mijn berekening baseer Zeventig weken — Watchtower ONLINE LIBRARY (jw.org)

Ik beweer hier alleen mee dat de Schepper ook van letterlijke perioden uitgaat, ik denk ook zo met de 1000 jaar

 Doop Jezus tot zijn dood. 1277 dagen. 3,5 Jaar.
 Dood Jezus tot doop Corn.  1277 dagen. 3,5 Jaar.
 Opgeteld maakt. 2554 dagen. 7,0 jaar.


  Verantwoording Juliaanse dagen.

  Gebeuren Jul. no. Dag Datum Jaar Joods Joods jaar
  Begin jaarweken 1555514 woensdag 7 oktober -455 10 Tishri 3307 Op of daags voor verzoendag.
  Doop van Jezus 1731928 woensdag 5 oktober 029 09 Tishri 3790 Daags voor verzoendag.
  Dood van Jezus 1733204 vrijdag 3 april 033 14 Nisan 3793 Pacha.
  Doop van Cornelius 1734481 maandag 1 oktober 036 22 Tishri 3797 Plechtige vergadering.

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
2 uur geleden, Antoon zei:

Zijn doop fixeer ik op daags voor de verzoendag 5 oktober 29 en de Doop van Cornelius op maandag 1 oktober dag van Plechtige vergadering. Getalsmatig komt het precies uit op totaal 490 jaar (70 jaarweken) en afzonderlijk 2x 1277 dagen = 7 jaar voor de laatste jaarweek.

Dag Antoon, heeft jou tijds schema te maken met de tijden der heidenen? Waar ook Jezus over spreekt in Lukas 21:24?

 

Zelf geloof ik dat als deze "Tijden der heidenen" voorbij zijn, dat dan met de Wederkomst van Jezus het 1000 jarig koninkrijk zal starten.

 

mvg Rhode

aangepast door Rhode
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ging alleen over de 490 jaar profetie in Daniel 9:24 en verder, over de tijden der heidenen heb ik ook een schema, moet het wel updaten, kan enige dagen duren voor ik er op terugkom.

mvg

Antoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Antoon zei:

Dit ging alleen over de 490 jaar profetie in Daniel 9:24 en verder, over de tijden der heidenen heb ik ook een schema, moet het wel updaten, kan enige dagen duren voor ik er op terugkom.

mvg

Antoon

Alvast dankjewel, het heeft geen haast 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dag alle,

ik wil wel mijn gedachten met jullie delen, zoals ik het eea begrijp.

Het gaat over de profetieën uit Daniel , waar de "tijden der heidenen" in een droom aan Koning Nebukadnezar

Door Daniel worden uitgelegd, over het beeld wat de komende overheersende machten symboliseert en die dus  zullen heersen over Israel.

Beginnend  met het Babylonische rijk (1). het gouden hoofd waar Koning Nebukadnezar heerser van was, met als opvolgende heersende machten, 

 

 

  1. Het Babylonische rijk (612 — 539 v.C.);
  2. Het Medisch-Perzische rijk (539 — 331 v.C.);
  3. Het Grieks-Macedonische rijk (331 — 168 v.C.[1]);
  4. Het Romeinse rijk (168 v.C. — 476 n.C.).

daniel1.jpg.d1d8c5bb54c9da2b724b33509b6594b7.jpgdaniel1.jpg.d1d8c5bb54c9da2b724b33509b6594b7.jpg

 

De discipelen van Jezus vragen hem Heer zult gij in deze tijd het koninkrijk voor Israel herstellen, waarop Jezus hen antwoord geeft dat hen niet toekomt om die tijden te weten Handelingen 1;5,6 en Jezus heeft het over deze tijden in Lukas 21:24.

Ik geloof dat we nu nog steeds in het -verlengde- van het laatste  "overheersende" koninkrijk Rome leven de benen en voeten van het Beeld uit Daniel.

En als die "tijd" ten einde  "zal" zijn,  "dan" zal Jezus weder komen, en Zijn beloofde koninkrijk gaan stichten, zoals voorzegt in Lukas 1: 31-33

 

Maar dit zijn dus mijn persoonlijke geloofs gedachten.

 

Allemaal nog een fijn weekend gewenst.

 

Gr Rhode.

aangepast door Rhode
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Rhode zei:

Dag alle,

ik wil wel mijn gedachten met jullie delen, zoals ik het eea begrijp.

Het gaat over de profetieën uit Daniel , waar de "tijden der heidenen" in een droom aan Koning Nebukadnezar

Door Daniel worden uitgelegd, over het beeld wat de komende overheersende machten symboliseert en die dus  zullen heersen over Israel.

Beginnend  met het Babylonische rijk (1). het gouden hoofd waar Koning Nebukadnezar heerser van was, met als opvolgende heersende machten, 

 

 

  1. Het Babylonische rijk (612 — 539 v.C.);
  2. Het Medisch-Perzische rijk (539 — 331 v.C.);
  3. Het Grieks-Macedonische rijk (331 — 168 v.C.[1]);
  4. Het Romeinse rijk (168 v.C. — 476 n.C.).

daniel1.jpg.d1d8c5bb54c9da2b724b33509b6594b7.jpgdaniel1.jpg.d1d8c5bb54c9da2b724b33509b6594b7.jpg

 

De discipelen van Jezus vragen hem Heer zult gij in deze tijd het koninkrijk voor Israel herstellen, waarop Jezus hen antwoord geeft dat hen niet toekomt om die tijden te weten Handelingen 1;5,6 en Jezus heeft het over deze tijden in Lukas 21:24.

Ik geloof dat we nu nog steeds in het -verlengde- van het laatste  "overheersende" koninkrijk Rome leven de benen en voeten van het Beeld uit Daniel.

En als die "tijd" ten einde  "zal" zijn,  "dan" zal Jezus weder komen, en Zijn beloofde koninkrijk gaan stichten, zoals voorzegt in Lukas 1: 31-33

 

Maar dit zijn dus mijn persoonlijke geloofs gedachten.

 

Allemaal nog een fijn weekend gewenst.

 

Gr Rhode.

Ik denk dat we aan de vooravond van de komst van de Antichrist leven. De hele Aarde wordt nu voorbereid op het laatste satanische koninkrijk met de meest kwaadaardige leider ooit.

 

Wordt die bijbelse voorspelling bij de Jehova's Getuigen ook erkend of wordt het ontkend? 

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Wordt die bijbelse voorspelling bij de Jehova's Getuigen ook erkend of wordt het ontkend? 

Dag Teruggetrokkene, dat weet ik niet, maar je bent toch scherp 😉

Wellicht komt mijn reactie voor jou ietwat te Jehovah getuigen over?

 

Ik ben vroeger een JG geweest, maar dat is al lang geleden, zeker 15 jaar.

 

Ik heb na mijn JG tijd veel tijd genomen om de Bijbel zelfstandig te onderzoeken.

 

Al blijft het natuurlijk allemaal persoonlijke interpretatie, of er nog een wereld omvattend anti christelijk rijk komt, dat weet ik niet.

Ik hoop van niet.

 

mvg Rhode

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de indruk dat je hun leerstellingen volgt. De bijbel beschrijft de tijdperken die jij benoemt van de 4 koninkrijken maar ook het laatste tijdperk voordat Jezus terug keert wordt beschreven. Het wordt de grote verdrukking genoemd en de laatste leider zal zijn macht rechtstreeks van satan verkrijgen. Een letterlijk tegenovergestelde kopie van Christus. Antichrist betekent "in plaats van Christus". Geen idee of de Nieuwe Wereldvertaling dit fenomeen beschrijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou willen zeggen. Ga eens op onderzoek uit. Openbaring bericht er uitgebreid over en er zijn meerdere boeken over geschreven. Ik heb zelfs een gratis boek op Google gevonden. 
 

https://books.google.nl/books?id=rG4x9-gQzaUC&pg=PA35&dq=De+Antichrist&hl=fy&newbks=1&newbks_redir=0&source=gb_mobile_search&sa=X&ved=2ahUKEwik5rH5kIaGAxW0nf0HHXfgAm84ChDoAXoECAcQAw#v=onepage&q=De Antichrist&f=false

 

Het boek is door een RK auteur geschreven maar bijbels gezien kan ik me in het meeste wel vinden. Ik hou er rekening mee dat wij nog met deze persoon te maken gaan krijgen. Die derde tempel in Jeruzalem staat er nog niet maar het is nu oorlog dus als Hamas zogenaamd per ongeluk een raket op de Rotskoepelmoskee afvuurt dan kan die profetie ook vervuld worden. De wereld verandert in een razend tempo sinds 150 jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

Ik waardeer je aanwezigheid hoor Rhode. Ik zie net dat mijn schrijfstijl wat zakelijk zou kunnen overkomen. Zo bedoel ik het niet dus voel je niet ongemakkelijk over hoe ik tegen je spreek. Groeten!

Geen probleem Teruggetrokkene, ik heb wel vaker met andere gesproken, dus voel je vrij.

We zijn in beweging om elkaar te begrijpen, dat is het aller belangrijkste m.i

 

mvg Rhode.

aangepast door Rhode
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank je Rhode. Ik ben goed geïnformeerd over het Christendom in het algemeen. Over de visie van de Jehova's Getuigen ken ik enkel de hoofdlijnen. Er zijn dingen waar ik me wel in kan vinden zoals het niet erkennen van de drieëenheid, daarentegen klopt mijn visie weer niet met hoe de Jehova's Getuigen er tegenover staan. Ik denk dat er 3 afzonderlijke wezens zijn die elk een bijzondere taak hebben die in het verlengde of parallel kan zijn met de andere Wezens. Ik geloof ook dat er ooit een nieuwe Aarde met volmaakte mensen komt waar geen dood en verderf meer is. Ik geloof dat dat na het laatste oordeel komt. Ik geloof wel in de hel. De bijbel spreekt daar duidelijk over en de visie van JG durf ik te verwerpen omdat ik er door de jaren genoeg over heb gelezen. Het argument dat een liefdevolle God geen hel heeft gemaakt vind ik niet indrukwekkend want wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen. Een discussie met een JG over dit onderwerp is in mijn ervaring totaal zinloos en iedereen mag ook zijn eigen ideeën hebben van mij. Ik heb ook mijn eigen ideeën maar ik durf wel te zeggen dat die ideeën van mij niet zomaar op wat gedachten of gewenste scenario's zijn gebaseerd. Ik heb al veel gelezen en daar conclusies uit getrokken. Ook heb ik geleerd dat het volgen van een religieuze stroming altijd grote beperkingen in je eigen visie veroorzaken. Het vrije denken wordt ernstig beperkt omdat er veel dogmatiek heerst binnen de religieuze instellingen. Ik kan mezelf het meest vinden in de protestantse kerk al zie ik ook daar rituelen die gewoon niet kloppen. Toch zie ik dat de belangrijkste zaken wel gerespecteerd worden en ook overgebracht worden op de kerkgangers. Het offer dat Christus voor de mensen heeft gebracht door satan te verslaan wordt keer op keer verteld en er wordt opgeroepen om je te bekeren en te geloven in het werk van Jezus Christus zodat je ziel gered wordt en niet in het eeuwige vuur (beeldspraak) terecht komt. Ik weet dat JG dit verwerpt. Toch ben ik er desondanks wel van overtuigd dat ook mensen van de JG, de gereformeerden, de Rooms Katholieken, de Evangelischen tot waar geloof komen en gered worden. Tegelijkertijd zullen uit dezelfde gemeenschap ook velen verloren gaan en de eeuwigheid in wroeging en haat door moeten brengen omdat ze religieus waren maar niet gelovig. Het verschil tussen religieuze mensen en gelovigen is zo immens. Een gelovige erkent zijn verdorven natuur en legt zijn wil in Gods hand. De religieuze mens gedraagt zich vroom maar leeft wetten na zonder spoor van vreugde of liefde. 
 

Dit is in een notendop hoe ik er tegenover sta en hoe ik zelf geloof ervaar. Ik mag goede daden nooit voor eigen eer doen al ben ik ook daar niet perfect in. Ik blijf tot ik sterf onvolmaakt maar groei wel langzaam. Dit is niet mijn eigen verdienste maar ik krijg dat van de Heilige Geest, mits ik gehoorzaam. Dus de groei staat ook regelmatig stil en ik val ook wel eens terug in zonden. Door zonden te doen zorg ik zelf voor een scheiding van God. Gelukkig is God vergevingsgezind en mag ik altijd weer terugkomen. Alle eer is dus altijd voor God en nooit voor mij. Eer is zo'n waardeloze wereldse trotse titel. Het verneukt zo ontzettend veel. 

aangepast door De Teruggetrokkene
Spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dank je Rhode. Ik ben goed geïnformeerd over het Christendom in het algemeen. Over de visie van de Jehova's Getuigen ken ik enkel de hoofdlijnen. Er zijn dingen waar ik me wel in kan vinden zoals het niet erkennen van de drieëenheid, daarentegen klopt mijn visie weer niet met hoe de Jehova's Getuigen er tegenover staan. Ik denk dat er 3 afzonderlijke wezens zijn die elk een bijzondere taak hebben die in het verlengde of parallel kan zijn met de andere Wezens. Ik geloof ook dat er ooit een nieuwe Aarde met volmaakte mensen komt waar geen dood en verderf meer is. Ik geloof dat dat na het laatste oordeel komt. Ik geloof wel in de hel. De bijbel spreekt daar duidelijk over en de visie van JG durf ik te verwerpen omdat ik er door de jaren genoeg over heb gelezen. Het argument dat een liefdevolle God geen hel heeft gemaakt vind ik niet indrukwekkend want wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen. Een discussie met een JG over dit onderwerp is in mijn ervaring totaal zinloos en iedereen mag ook zijn eigen ideeën hebben van mij. Ik heb ook mijn eigen ideeën maar ik durf wel te zeggen dat die ideeën van mij niet zomaar op wat gedachten of gewenste scenario's zijn gebaseerd. Ik heb al veel gelezen en daar conclusies uit getrokken. Ook heb ik geleerd dat het volgen van een religieuze stroming altijd grote beperkingen in je eigen visie veroorzaken. Het vrije denken wordt ernstig beperkt omdat er veel dogmatiek heerst binnen de religieuze instellingen. Ik kan mezelf het meest vinden in de protestantse kerk al zie ik ook daar rituelen die gewoon niet kloppen. Toch zie ik dat de belangrijkste zaken wel gerespecteerd worden en ook overgebracht worden op de kerkgangers. Het offer dat Christus voor de mensen heeft gebracht door satan te verslaan wordt keer op keer verteld en er wordt opgeroepen om je te bekeren en te geloven in het werk van Jezus Christus zodat je ziel gered wordt en niet in het eeuwige vuur (beeldspraak) terecht komt. Ik weet dat JG dit verwerpt. Toch ben ik er desondanks wel van overtuigd dat ook mensen van de JG, de gereformeerden, de Rooms Katholieken, de Evangelischen tot waar geloof komen en gered worden. Tegelijkertijd zullen uit dezelfde gemeenschap ook velen verloren gaan en de eeuwigheid in wroeging en haat door moeten brengen omdat ze religieus waren maar niet gelovig. Het verschil tussen religieuze mensen en gelovigen is zo immens. Een gelovige erkent zijn verdorven natuur en legt zijn wil in Gods hand. De religieuze mens gedraagt zich vroom maar leeft wetten na zonder spoor van vreugde of liefde. 
 

Dit is in een notendop hoe ik er tegenover sta en hoe ik zelf geloof ervaar. Ik mag goede daden nooit voor eigen eer doen al ben ik ook daar niet perfect in. Ik blijf tot ik sterf onvolmaakt maar groei wel langzaam. Dit is niet mijn eigen verdienste maar ik krijg dat van de Heilige Geest, mits ik gehoorzaam. Dus de groei staat ook regelmatig stil en ik val ook wel eens terug in zonden. Door zonden te doen zorg ik zelf voor een scheiding van God. Gelukkig is God vergevingsgezind en mag ik altijd weer terugkomen. Alle eer is dus altijd voor God en nooit voor mij. Eer is zo'n waardeloze wereldse trotse titel. Het verneukt zo ontzettend veel. 

Dankjewel voor jou openhartige verhaal Teruggetrokkene, je verteld bijzonder veel.

Veel waar ik nu niet 123 op kan reageren, maar ik ga ervan uit dat je dat ook niet verwacht van mij.

Dus hou ik het even bij het topic onderwerp: het 1000 jarig Koninkrijk.

het Koninkrijk Rijk Gods waar ik in geloof.

mvg Rhode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie  het ook zo, wel iets toegevoegd, niet dat ik het beter weet, ik heb de info goed moeten zoeken.

goudenhoofd.png.f77cd6739f361295ffee9b006a5db686.png

BABYLON
Het gouden hoofd en de gevleugelde leeuw die het Babylonische Rijk voorstelden Daniël 2:32, 36-38; 7:4 Vanaf 607 voor de gewone telling, het jaar waarin Koning Nebukadnezar Jeruzalem verwoestte

MEDO-PERZIE
Zilveren borststuk en armen is ook de beer die het Medisch-Perzische Rijk afbeelden Daniël 2:32, 39; 7:5. In 539 voor gewone telling veroverden zij Babylon.

GRIEKENLAND
koperen lendenen en de gevleugelde luipaard die het Griekse Rijk afbeeldenDaniël 2:32, 39; 7:6. In 331 voor gewone telling Alexander de Grote verovert Perzië

ROME
Ijzeren benen en het ongewone beest die Rome uitbeelden Daniël 2:33, 40; 7:7 Het beest heerste vanaf 30 voor gewone telling. 

ENGELAND / AMERIKA
Benen uitlopend op voeten van ijzer en leem. Daniël 2:33, 41-43, Na 1763 maken zij veelal de dienst uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...