Ga naar inhoud

Katholieke relic


Joshua

Aanbevolen berichten

 

.......

......

 

 Mischien zit ik er wel helemaal naast met het onderwerp idoltary in de katholieke kerk.

Mischien moeten wij de bijbel gewoon dichtdoen en bidden tot overleden saints, bidden tot Maria, standbeelden aanraken, handen kussen van de paus en een nog diepere buiging voor die man maken dan voor Jezus om gezegend te worden.

Mischien moeten wij wel de muur helemaal vol behangen met foto's van iedere paus die ooit geleeft heeft.

Maar goed de katholieke kerk zegt altijd: vereren, niet aanbidden. En wat doen die kerkgangers inclusief de kerk? Aanbidden. Zij hebben zelfs verschillende gebeden gemaakt om te vragen beschermt te worden door Maria.

Ik ken iemand die 24/7 een lamp op een plaatje van Maria schijnt. Wat het nut daarvan is? Idk want Jezus is ons voorbeeld. 

Mischien moeten wij wel overblijfselen van een overleden paus in een potje doen en dat op het dressoir zetten.

Oohh wacht! Dat doen de katholieken zo ongeveer al! Niet dat het perse verkeerd is tenzij je het bestempeld als heilig, speciale kracht heeft of gaat aanbidden. En ja meestal is dat waar het in eindigd: aanbidding en heilig verklaren. Ik moet er zelf zoiezo niet aan denken om dat in huis te halen... Maar dat is mijn mening.

Het is mischien wel interesant als een stukje geschiedenis maar daar moet het ook bij blijven, in een museum. Of zelfs een stukje echt hout van het kruis hebt! Prachtig stukje geschiedenis. Maar zeggen dat die objecten heilig zijn gaat mij te ver.

In het Engels genaamd: relic. Het vaticaan bewaard zelfs bloed van John Paul II. Het voelt voor mij behoorlijk verkeerd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relic

 

Zelf ben ik de laatste tijd wel erg gefacineerd geraakt door de orthodoxe kerk maar ik loop ook vast op bepaalde punten. Die mensen staan echt on fire voor God. Prachtig! En dat zie je niet hier bij de refo's/protestanten. Ook wil ik ooit nog het heilig vuur in Israel bezoeken.

Iets is niet goed met die gereformeerde kerken, het is koud, kill en de mensen zijn.. tja niet bepaald on fire ofzo. Maarja dat kan ook de Nederlandse cultuur zijn. Nederlanders zijn niet bepaald warm, gul of aanhankelijk. Betaalt een Nederlander jou een kopje koffie dan zal diegene jou een dag later een appje sturen met zijn of haar bankgegevens. Nederlanders zijn raar

Het voelt voor mij behoorlijk deprimerent en daarom ga ik nooit. Eens in de paar maanden ga ik met iemand naar een katholieke/orthodoxe kerk en neem ik een communie. Maarja daar worden saints juist weer vereerd samen met Maria, ik heb daar een serieus probleem mee.

Als ik de bijbel zo bestudeer is het duidelijk dat wij een persoonlijke band met God moeten hebben en tot hem moeten bidden en NIEMAND anders. Zonder bijbel kun je dit al nagaan. Jezus heeft het zelfs voorgedaan, maar in de katolieke kerk eindigd het altijd weer in het bidden en zingen tot Maria en in de orthodoxe kerk in bidden tot saints, plaatjes van saints onder je kussen stoppen en ga zo maar door.

Zoals de "hail Mary" en etc. Waar zijn zij mee bezig?

Heeft Maria de zonden van de wereld op haar genomen? Nee

Heeft Maria ons geleerd over vergeving? Nee

Is er iemand in de bijbel die deze dingen doet? Nee

Dus wat is de katholieke kerk nou precies aan het doen? 

There is only one Mediator between God and man, and that is God’s Son, Jesus Christ (1 Timothy 2:5-6; Hebrews 8:6, 9:15, 12:24). Only Christ can fill that role.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit wel  heel anders in elkaar; je haalt zaken door elkaar,maar goed dat is onwetendheid.

En er is geen  Katholiek die beelden aanbidt ,voorts Jezus de Christus  staat centraal en zelf geheel zuiver van af het begin dat de Kerk zicht baar werd op Aarde,aan komend weekeinde gaan we dat weer vieren het Hoogfeest  van Pinksteren.

 

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Flieko zei:

.......

......

 Mischien zit ik er wel helemaal naast met het onderwerp idoltary in de katholieke kerk.

Mischien moeten wij de bijbel gewoon dichtdoen en bidden tot overleden saints, bidden tot Maria, standbeelden aanraken, handen kussen van de paus en een nog diepere buiging voor die man maken dan voor Jezus om gezegend te worden.

Mischien moeten wij wel de muur helemaal vol behangen met foto's van iedere paus die ooit geleeft heeft.

Maar goed de katholieke kerk zegt altijd: vereren, niet aanbidden. En wat doen die kerkgangers inclusief de kerk? Aanbidden. Zij hebben zelfs verschillende gebeden gemaakt om te vragen beschermt te worden door Maria.

Ik ken iemand die 24/7 een lamp op een plaatje van Maria schijnt. Wat het nut daarvan is? Idk want Jezus is ons voorbeeld. 

Mischien moeten wij wel overblijfselen van een overleden paus in een potje doen en dat op het dressoir zetten.

Oohh wacht! Dat doen de katholieken zo ongeveer al! Niet dat het perse verkeerd is tenzij je het bestempeld als heilig, speciale kracht heeft of gaat aanbidden. En ja meestal is dat waar het in eindigd: aanbidding en heilig verklaren. Ik moet er zelf zoiezo niet aan denken om dat in huis te halen... Maar dat is mijn mening.

Het is mischien wel interesant als een stukje geschiedenis maar daar moet het ook bij blijven, in een museum. Of zelfs een stukje echt hout van het kruis hebt! Prachtig stukje geschiedenis. Maar zeggen dat die objecten heilig zijn gaat mij te ver.

In het Engels genaamd: relic. Het vaticaan bewaard zelfs bloed van John Paul II. Het voelt voor mij behoorlijk verkeerd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relic

Zelf ben ik de laatste tijd wel erg gefacineerd geraakt door de orthodoxe kerk maar ik loop ook vast op bepaalde punten. Die mensen staan echt on fire voor God. Prachtig! En dat zie je niet hier bij de refo's/protestanten. Ook wil ik ooit nog het heilig vuur in Israel bezoeken.

Iets is niet goed met die gereformeerde kerken, het is koud, kill en de mensen zijn.. tja niet bepaald on fire ofzo. Maarja dat kan ook de Nederlandse cultuur zijn. Nederlanders zijn niet bepaald warm, gul of aanhankelijk. Betaalt een Nederlander jou een kopje koffie dan zal diegene jou een dag later een appje sturen met zijn of haar bankgegevens. Nederlanders zijn raar

Het voelt voor mij behoorlijk deprimerent en daarom ga ik nooit. Eens in de paar maanden ga ik met iemand naar een katholieke/orthodoxe kerk en neem ik een communie. Maarja daar worden saints juist weer vereerd samen met Maria, ik heb daar een serieus probleem mee.

Als ik de bijbel zo bestudeer is het duidelijk dat wij een persoonlijke band met God moeten hebben en tot hem moeten bidden en NIEMAND anders. Zonder bijbel kun je dit al nagaan. Jezus heeft het zelfs voorgedaan, maar in de katolieke kerk eindigd het altijd weer in het bidden en zingen tot Maria en in de orthodoxe kerk in bidden tot saints, plaatjes van saints onder je kussen stoppen en ga zo maar door.

Zoals de "hail Mary" en etc. Waar zijn zij mee bezig?

Heeft Maria de zonden van de wereld op haar genomen? Nee

Heeft Maria ons geleerd over vergeving? Nee

Is er iemand in de bijbel die deze dingen doet? Nee

Dus wat is de katholieke kerk nou precies aan het doen? 

There is only one Mediator between God and man, and that is God’s Son, Jesus Christ (1 Timothy 2:5-6; Hebrews 8:6, 9:15, 12:24). Only Christ can fill that role.

 

Wat de katolieke kerk leert:

Heilige Maria, als u wilt, hoor uw smeekbede; Ik plaats mezelf onder de beschutting van uw schild. Wanneer je op het gladde pad valt, ben je mijn soepele ondersteunende handstaf. Er is geen hond in vluchtigheid of achtervolging, noordenwind of snelle rivier, zo snel als de Moeder van Christus naar het bed des doods, voor degenen die recht hebben op haar vriendelijke bescherming. Amen.

 

 

O Maria, mijn moeder, ik kniel voor je neer met een bezwaard hart. De last van mijn zonden drukt me. De kennis van mijn zwakheid ontmoedigt me. Ik word geteisterd door angst en allerlei verleidingen. Toch ben ik zo gehecht aan de dingen van deze wereld dat ik, in plaats van naar de hemel te verlangen, met angst vervuld ben bij de gedachte aan de dood.

 O Moeder van Barmhartigheid, heb medelijden met mij in mijn nood. U bent almachtig met uw Goddelijke Zoon. Hij kan geen verzoek van uw Onbevlekt Hart weigeren. Toon mij een ware Moeder door mijn pleitbezorger voor Zijn troon te zijn. O Toevluchtsoord van zondaars en hoop van hopelozen, tot wie zal ik me wenden als jij het niet bent?

 Verkrijg dan voor mij, o Moeder van de Hoop, de genade van echt verdriet voor mijn zonden, het geschenk van volmaakte overgave aan Gods Heilige Wil, en de moed om mijn kruis op te nemen en Jezus te volgen.

 Maar bovenal bid ik, o liefste Moeder, dat door uw krachtigste voorspraak, mijn hart mag worden gevuld met heilige hoop, zodat ik in het donkerste uur van het leven nooit nalaat te vertrouwen op God, mijn Redder, maar door te wandelen op de weg van Zijn geboden mag ik verdienen om met Hem en met u verenigd te zijn in de eeuwige vreugden van de hemel. Amen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Het zit wel  heel anders in elkaar; je haalt zaken door elkaar,maar goed dat is onwetendheid.

En er is geen  Katholiek die beelden aanbidt ,voorts Jezus de Christus  staat centraal en zelf geheel zuiver van af het begin dat de Kerk zicht baar werd op Aarde,aan komend weekeinde gaan we dat weer vieren het Hoogfeest  van Pinksteren.

Ik wil heel graag meer leren over de katholieke kerk. Want mischien zit ik er ook naast. Ik hoor ook alleen maar de protestantse kant. Dus als je voor mij wat artikelen hebt, graag

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Flieko zei:

Ik wil heel graag meer leren over de katholieke kerk. Want mischien zit ik er ook naast. Ik hoor ook alleen maar de protestantse kant. Dus als je voor mij wat artikelen hebt, graag

Even geduld vanavond niet daar ik andere zaken heb ,maar zal jou het nodige sturen,komt goed .

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...