Ga naar inhoud

Theologie


Antoon

Aanbevolen berichten

Hier ben ik, zoals afgesproken reageer ik op het vraagstuk, is Jezus werkelijk God zoals er in een deel van de kerken wordt onderwezen, wat leert ons handboek de Bijbel daar gaat het om  niet om wat wjj graag willen horen dat kan veradelijk zijn.

Jezus leerde zijn dicipelen over onze God verwees er steeds naar, bad zelfs tot de Schepper, onmogelijk dat Hij God is, hij is wel de eerstgeborene zoon, hij had een begin en via hem is alles onttstaan, de Schepper had geen begin en geen eind.

Johannes 1:10 Hij was in de wereld, en de wereld is via hem ontstaan,  maar de wereld kende hem niet. 11 Hij kwam naar zijn eigen huis, maar zijn eigen mensen accepteerden hem niet

De wereld is via hem onstaan, hij was de zoon op wie de vader gesteld was staat in spreuken, de Vader God dus liet de Schepping aan hem over als meesterwerker staat ook in de schrift, ik hoop en wil even aannemen dat je Bijbelse kennis hebt, verder ben je niets verplicht je schreef namelijk dat je er verder niet over wilde doorgaan.

 

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik nogal moeite met de NWV omdat de message van het hoofdstuk lijkt af te wijken van andere vertalingen. Ik kan nergens een soort gelijk hoofdstuk vinden waar de bijbel zegt dat het woord een God was behalve in de NWT. Zoals in Johannes 1:1-1 en de manier hoe de rest van het hoofdstuk daarop bouwt.

Daarom wrijft het bij mij. Het zijn die kleine subtiele dingetjes die de hele message veranderen.

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus is de nieuwe Adam die in de gelijkenis van God is geboren. Door de Zoon te leren kennen, leert men de wil van de Vader kennen.

Wat in deze tijd geen gemakkelijke taak is.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Fundamenteel zei:

Jezus is de nieuwe Adam die in de gelijkenis van God is geboren. Door de Zoon te leren kennen, leert men de wil van de Vader kennen.

Wat in deze tijd geen gemakkelijke taak is.

Is dit ook niet wat de Jehova Getuigen ongeveer zeggen? Volgens mij zijn de verschillen niet zo heel groot met het christendom of zeg ik nu iets doms...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Is dit ook niet wat de Jehova Getuigen ongeveer zeggen? Volgens mij zijn de verschillen niet zo heel groot met het christendom of zeg ik nu iets doms...

Het is wat de Bijbel onderwijst.

1 Korinthe 15:45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Last_Adam

Adam werd in de gelijkenis van God geschapen, maar dat beeld viel in zonde en is dus Christus de nieuwe Adam, de nieuwe gelijkenis van God.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...