Ga naar inhoud

Dag des oordeels


Joshua

Aanbevolen berichten

Ik wil graag deze video met jullie delen betreft de dag des oordeels. Ook mensen die niet geloven, probeer even de tijd te nemen om het te bekijken. Het kan je visie op zaken veranderen. We zijn vaak gefixeerd op de hustle van het leven, maar vergeten vaak het eeuwige.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een deel gekeken, maar het spreekt mij totaal niet aan.

Ik geloof ook niet in een dag des oordeels. 

Ik geloof dat je wanneer je doodgaat, je waarschijnlijk wel wordt geconfronteerd met al die dingen die je in je leven hebt gedaan. Op dat moment heb je niemand nodig om je te vertellen wat je allemaal verkeerd hebt gedaan.

Ik geloof ook niet dat mensen worden bestraft door ze in de hel te kieperen. Door de confrontatie met jezelf en al die dingen die je verkeerd hebt gedaan onderga je al genoeg straf.

Ik denk dat je dan een bepaalde tijd krijgt om een 'beetje bij te komen' in de zielengroep waar je thuis hoort en dat je vervolgens weer naar de aarde komt voor een nieuwe leven met allerlei nieuwe uitdagingen.

Dat wil niet zeggen dat ik niet in God geloof, maar maar ik niet in geloof is in de angst die mensen voor een oordeel wat er dan over hen geveld gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof wel dat er een moment komt dat alle mensen zich moeten verantwoorden. Het lijkt me ook vreselijk als je daar staat en dan tot de ontdekking komt dat het toch waar is. Vergis je niet in de enorme misleiding waar je tijdens het leven aan wordt blootgesteld. De oorsprong is altijd geestelijk. Het is geen bangmakerij. Het zijn waarschuwingen dat je gered kunt worden van het oordeel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sherlock zei:

vervolgens weer naar de aarde komt voor een nieuwe leven met allerlei nieuwe uitdagingen

Alles in dit universum heeft een begin en een eind. Wat als er straks geen aarde meer is? Wat als we vrijwillig hebben gekozen om ons van God af te keren? Waar moet je dan naartoe? Een plaats van totale anarchy waar kwade geesten de krachtigste zijn en met jou kunnen "spelen"? Ik zeg je, demonen bestaan en ze haten mensen. Niet een beetje, maar echt diepe haat.

Je zegt de halve video te hebben gezien, de eerste helft is hopeloos en negatief zonder enige vorm van hoop. Als je de rest had gezien, dan mischien hou je er een wat duidelijker en positiever beeld aan over. Dat is het risico met deze video's, het is belangerijk om het complete beeld te krijgen. Want nu stuur je de halve kennis die je hebt opgedaan naar het rijk der fabelen. Begrijpelijk. Maar ik hoop dat je de motivatie kan vinden om het af te kijken om een completer oordeel te vellen.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sherlockdit is geen aanval ofzo, maar meer hoe ik het geloof ervaar in mijn leven. Ik hoop dat je mijn kijk dan ook wat beter begrijpt. 

De loon voor zonden is de dood. (The wages of sin is death) Als je iets doet en je zegt tegen de rechter: het spijt me, kun je dan vrijuit? Nee.

Stel je rijd te hard en komt voor de rechter te staan, kom je dan weg met een sorry? Nee. Tenzij iemand de gevolgen voor jou betaald.

Wat Jezus voor ons heeft gedaan is de zonden afbetalen door een zondeloos leven te leiden en gekruisigd te worden  Daarom zei hij ook op het laatst: het is klaar. (It is finished).

We hebben ons hele leven de kans om voor hem te kiezen, maar er komt een tijd dat het voorbij is. Je wou hem niet. Dus dat zal je krijgen. Geen redder. Wie gaat dan de prijs betalen voor jou zonden/fouten of hoe je het ook noemen wilt? Jij. De gevolgen zijn dan voor jou.

De tweede dood is outer darkness, een plek zonder God. God is licht, liefde en perfect. Maar een plek zonder God is een hel en is de hel. De plek waar God niet is. We weten waar dat is en wie daar nog meer is/zijn. Het is geen feestje zoals sommige satanistische muziekanten (die zelf duidelijk onder satanistische invloed staan) het graag tekenen. Het is geen grapje en het feit dat veel artiesten satanistische troep in hun liedjes gooien is niet voor de lol. Geen enkel normaal denkend mens doet dat zonder reden.

God is op aarde en hij kan het slechte dat er gebeurd door ons eigen toedoen voor het goede gebruiken. Maar laten we hem toe? Denk aan verlies, ongelukken, ziektes. We hebben een keuze: laten we ons verslaan door de vijand en onszelf, of geven we God de power om ons hier sterker uit te laten komen waarbij we hem volgen en voor het eeuwige leven keizen?

Zelf heb ik flink wat dingen meegemaakt, ziekte, verlies door verschillende dingen oa zelfmoord en etc. Het eerste anderhalf jaar voor bijvoorbeeld dat laatste was enorm zwaar. Zware PTSS. Ik had er voor kunnen kiezen om mijn rug naar God te keren, maar dan was het een puinhoop geworden. Een bittere puinhoop dat nooit beter wordt. Maar dat is niet de keuze die ik heb gemaakt. Die keuze had ik op alles kunnen toepassen en dan kan ik je met zekerheid vertellen: dan zat ik hier niet meer.  Maar God heeft altijd een pad voor mij gemaakt, door de pijn en ellende heen. Hij haalde de zee niet weg, maar maakte een pad. 

Niets op deze wereld blijft, je kunt je nergens permanent aan vasthouden, want elk handvat vergaat uiteindelijk in stof. Behalve God. Zie het als bergbeklimmen, je houd je goed vast aan de haken en touw (mensen, geld, materialisme en meer) en opeens laat het los, het vergaat. Het gaat weg, het vervalt in stof. Gevolg: je valt van de berg samen met het stof. Game over. Ik ben niet zo goed in metaforisch schrijven/vertellen, maar maybe you got the point.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...