Ga naar inhoud

Hoe dienen wij om te gaan met negativiteit


Joshua

Aanbevolen berichten

 

Vergeet niet om mensen te helpen en te steunen. We kunnen niet alleen maar zeggen: bid, en het probleem is opgelost. We kunnen ons hierachter niet verschuilen en denken dat daarmee de kous af is. Dat is koud, heel koud. Wat beter ben je dan, dan een ongelovige die iemand de rug toe keert omdat diegene "negatieve energie uitstraalt"?. (Zogenaamde bad vibes.)

Dit bericht gaat vooral over de vele mensen die kampen met mentale problemen. Wees er voor hen wanneer zij erom vragen, neem even een kijkje hoe het met ze gaat wanneer ze er niet om vragen, zorg voor hen wanneer zij het niet meer kunnen. Kook en eet met hen wanneer ze niet meer eten. Maar wees niet irritant en opdringerig, dat werkt averechts. Doe in plaats daarvan wat je moet doen. Hen in leven houden.

Ben je echt een Christen? Heb je echt liefde in je hart, of ben je vooral gericht op je eigen happy "vibes"?

 

IMG_20230629_141727.jpg

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
2 minuten geleden, Visje1959 zei:

hahaha daarvoor hoef je geen christen te zijn !
het zit in je , of niet 😉

Weet ik niet joh! Als ik van mijn eigen kracht uit moet gaan dan komt er weinig goeds uit voort. Als t dan goed zou zijn is ‘t stiekem om er uiteindelijk zelf beter van te worden. Het is gewoon de aard van mensen.  Wij zijn van nature geen weldoeners. Als je dat toe durft te geven dan maak je weg vrij voor een hogere macht (God) om je daar in te leiden.  Is helemaal niet moeilijk als je beseft dat ego echt een lege huls is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens, 
ik denk dat dat inderdaad ingebakken zit 
bij sommigen als instinct ( om te overleven?) 
maar bij een beetje normaal mens, die weet wat goed en niet goed is 
aan zijn/haar handelen kunnen we dan veel uit opmaken
Op zich is ego een lege huls, maar ook weer niet ; het wil hebben wat het hebben wil ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...