Ga naar inhoud

Alternatieve geneeswijzen


Joshua

Aanbevolen berichten

Wat zie jij precies als alternatieve geneeswijzen?

Ik gebruik vooral natuurlijke producten als ik ergens genezing voor nodig heb.

Volgens mij heb ik in een ander topic geschreven over het gebruik van zilverwater. Dat gebruik ik nu nog steeds, wel ben ik bezig om de hoeveelheid steeds iets te minderen, daardoor heb ik geen bloed meer in mijn ontlasting en gebruik ik sinds vorige week geen medicatie meer voor de collitus ulcerosa. Tijdens de laatste ontlasting test van het ziekenhuis van mei 2023 waren mijn ontsteking waardes onder de 50 en dat is zeer laag zelf voor iemand zonder darm problemen.

Daarnaast kom ik soms weleens iets tegen over bepaalde planten die dan een genezende of ondersteunende werking hebben voor je lichaam. Zo heb ik ook een tijdje dennennaalden thee gebruikt.

CBD olie heb ik ook geprobeerd echter werden mijn darm ontstekingen (lees meer bloed in ontlasting) erger. Daar ben ik mee gestopt. CBD maakte wel een verschil ten opzichte van de waan van de dag. Ik was er veel rustiger en relaxter onder, niet high ofzo maar meer relaxt en helder in de bovenkamer. Misschien maar weer eens proberen.🤔

En jij? Wat voor alternatieven gebruik jij en waarvoor?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AME zei:

ontsteking waardes onder de 50 en dat is zeer laag zelf voor iemand zonder darm problemen.

Is dit verbeterd door het zilverwater of is het mischien de combinatie van verschillende dingen over de tijd heen? Vind het wel heel boeiend. 

2 uur geleden, AME zei:

En jij? Wat voor alternatieven gebruik jij en waarvoor?

Supplementen en andere dingen heb ik wel jaren mee lopen klooien. Over het algemeen ben ik gestopt met supplementen en probeer me te richten op volledig voedsel. Dus denk aan groente, fruit en vlees. Dat de basis goed is zegmaar.

Ik heb een hoop gezondheidsproblemen, maar ook een aantal symptomen ervan weten te fixen. Zie het vorige topic met oa de darmproblemen die grotendeels zijn op gelost, niet helemaal helaas want het komt weer heel iets terug🤔 Dysautonomie/POTS klachten heb ik voor 95% weten te fixen. Ik denk dat de echte doorslag was een dieet dat enorm hoog is in kalium. Wel natuurlijk, geen supplementen. Want in eten zitten alle cofactors ook bij.

Voor de rest. Tja, me/cvs is nasty, het komt met zoveel symptomen dat je er geen vinger op kan leggen. Ik weet niet wat het is, heb veel geprobeert door jaren heen. Duizenden euro's aan supplementen, zonder succes. Het is goed zo. 

Het gaat de laatste maand steeds beter. Wel gek, want ik ging ineens vooruit na dat ik de griep kreeg.  Eindelijk de kracht om echt lekker weer mijn hobbies een beetje op te pakken. Beetje depri, maar dat maakt niet uit. Heb tenminste weer aardig wat energie. maar uit ervaring zal die toren ooit wel weer instorten. 

 

2 uur geleden, AME zei:

CBD olie heb ik ook geprobeerd echter werden mijn darm ontstekingen (lees meer bloed in ontlasting) erger.

Irritant dat het daarvan verergert. Is het mischien opgelost in een soort olie waar je niet tegen kan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic: Ik blow zelf niet, maar las net dat je super makkelijk wiet zaadjes kan feminiseren met zilverwater. Nooit geweten hoe ze dat deden.

"Er zijn meerdere methoden om wietzaadjes te feminiseren. Dat “goedje” kan bijvoorbeeld gibberellinezuur, zilverthiosulfaat, zilvernitraat of benzothiadiazole zijn. Verreweg de meest gebruikte methode is besproeien met colloïdaal zilver. Het is makkelijk te verkrijgen en zelf te maken."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2023 om 01:32, Joshua zei:

Is dit verbeterd door het zilverwater of is het mischien de combinatie van verschillende dingen over de tijd heen? Vind het wel heel boeiend. 

Supplementen en andere dingen heb ik wel jaren mee lopen klooien. Over het algemeen ben ik gestopt met supplementen en probeer me te richten op volledig voedsel. Dus denk aan groente, fruit en vlees. Dat de basis goed is zegmaar.

Ik heb een hoop gezondheidsproblemen, maar ook een aantal symptomen ervan weten te fixen. Zie het vorige topic met oa de darmproblemen die grotendeels zijn op gelost, niet helemaal helaas want het komt weer heel iets terug🤔 Dysautonomie/POTS klachten heb ik voor 95% weten te fixen. Ik denk dat de echte doorslag was een dieet dat enorm hoog is in kalium. Wel natuurlijk, geen supplementen. Want in eten zitten alle cofactors ook bij.

Voor de rest. Tja, me/cvs is nasty, het komt met zoveel symptomen dat je er geen vinger op kan leggen. Ik weet niet wat het is, heb veel geprobeert door jaren heen. Duizenden euro's aan supplementen, zonder succes. Het is goed zo. 

Het gaat de laatste maand steeds beter. Wel gek, want ik ging ineens vooruit na dat ik de griep kreeg.  Eindelijk de kracht om echt lekker weer mijn hobbies een beetje op te pakken. Beetje depri, maar dat maakt niet uit. Heb tenminste weer aardig wat energie. maar uit ervaring zal die toren ooit wel weer instorten. 

Irritant dat het daarvan verergert. Is het mischien opgelost in een soort olie waar je niet tegen kan? 

Ik denk zelf dat het zilverwater het meeste heeft gedaan. Collitus Ulcerosa is een ontsteking van de dikke darm. Zilverwater werkt tegen ontstekingen. Daarna merkte ik al snel verbetering. Inmiddels zijn we weer een week verder en nog steeds medicijn vrij. Dat was nog niet eerder mogelijk.

Voor wat betreft de wietolie. Het zou zomaar kunnen dat ik tegen een bepaalde olie niet kan waarin het opgelost is. Ik ga het binnenkort weer proberen en kijken wat de resultaten gaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2023 om 16:58, Joshua zei:

Hebben jullie die zilverwater van die gezondheidswinkel dat adverteert op niburu?

Ik heb destijds zilverwater gekocht bij: https://www.zilverwater.nl/

Daar heb ik ook een zilverwater generator gekocht. Ik maak het nu zelf. 1 liter voor ongeveer € 2,- tot € 2,50. Stuk goedkoper dan kopen. En redelijk snel te maken. 1 liter zilverwater maken in ongeveer een uur tijd met 10 ppm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bang voor een grijze verkleuring ben ik niet. De persoon die ooit blauw/ grijs is geworden dronk liters per dag. Ik gebruik 2 eetlepels per dag. Eind van deze maand ga ik afbouwen naar 1 eetlepel en eind oktober stop ik ermee.

Dan ga ik aankijken hoe het gaat met de darmen en als ik het niet meer nodig blijk te hebben dan stop ik ermee. Totdat ik het weer ergens anders voor kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2023 om 17:46, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb sinds 2 dagen een verstopt oor. Net heb ik het even schoongemaakt en er kwam een zwarte smurrie uit. Lijkt wel een ontsteking. Nu maar even wat zilverwater in mijn oor gespoten. K ben benieuwd of het helpt. 

Dr. Oz  🔗  Veilig verwijderen van oorsmeer: De beste manier om verstopte oren te verwijderen
De YouTube-video kan niet via deze website worden afgespeeld.

Nodig:
• Wattenstaafjes om de buitenkant van het oor mee schoon te maken.
• 5 Druppels waterstofperoxide voor in het oor.
• Een papieren zakdoek.

jYOBi3GP_o.png

  • Like 2
  • Mee Eens 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd wat gevoelig op de oren. Waterstofperoxide heb ik nog nooit gebruikt. Ga ik eens proberen. Het zilverwater doet ook wel iets hoor. Er kwam zwarte smeer uit en na twee dagen had het weer een gezonde kleur. Ik maak mijn oren bijna dagelijks schoon. 
 

Weet je ook welk percentage de sterkte van de waterstofperoxide moet zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, De Teruggetrokkene zei:

Weet je ook welk percentage de sterkte van de waterstofperoxide moet zijn? 

Waarschijnlijk is het waterstofperoxide met een laag percentage van 3%, dat ze bij de drogist verkopen.

Etos  🔗  Etos Waterstofperoxide 3% 110 ML

110321585_MCM_PACK_1218265.jpg?sw=650&sfrm=png&q=75

 

Er zijn ook Alpine Oorsmeer verwijderdruppels, op basis van glycerol en waterstofperoxide.

prd-front-5844970-1-600x600.jpg

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Dr. Oz  🔗  Veilig verwijderen van oorsmeer: De beste manier om verstopte oren te verwijderen
De YouTube-video kan niet via deze website worden afgespeeld.

Nodig:
• Wattenstaafjes om de buitenkant van het oor mee schoon te maken.
• 5 Druppels waterstofperoxide voor in het oor.
• Een papieren zakdoek.

jYOBi3GP_o.png

Dokter Oz is echt fantastisch desondanks de kritieken op hem. Zijn shows verkochten allerlei ja dat wel. Maar het research was wel valide en kon toegepast worden zonder iets van hem te kopen. Ik keek die zijn shows echt graag!

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik ga eens een flesje waterstofperoxide halen 

Je kan het ook wat mixen met sodazout om je tanden mee te poetsen. Op een koffielepeltje paar druppels peroxide, mengen met soda, op de tandenborstel en poetsen. 1x a 2x per week is meer dan voldoende.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Fundamenteel zei:

Je kan het ook wat mixen met sodazout om je tanden mee te poetsen. Op een koffielepeltje paar druppels peroxide, mengen met soda, op de tandenborstel en poetsen. 1x a 2x per week is meer dan voldoende.

Okee, en wat bedoel je met sodazout. Is dat zilversoda of baking soda? En wat is dan het verschil met normale tandpasta?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Okee, en wat bedoel je met sodazout. Is dat zilversoda of baking soda? En wat is dan het verschil met normale tandpasta?

@Fundamenteel bedoelt m.i. Baking soda, aangezien zilver soda alleen geschikt is voor uitwendig gebruik (voetenbad) en om schoon te maken. 

Zilver soda wordt ook schoonmaaksoda genoemd.

In tegenstelling tot zilver soda is Baking soda wel geschikt voor inwendig gebruik. Baking soda wordt ook wel zuiveringszout en natriumbicarbonaat genoemd. Natriumbicarbonaat komt van nature ook in het lichaam voor.

Meer informatie over het verschil tussen zilver soda en Baking soda kun je vinden op:
Huisvlijt.com  🔗  Soda en baking soda: wat is het verschil?

In de supermarkten Albert Hein en Jumbo kun je ook Baking soda kopen.
Albert Heijn  🔗  Arm & Hammer Pure baking soda

R.77543d5a43ff610b4903bb11b2ed8d39?rik=PXBMz85NTZkI3Q&pid=ImgRaw&r=0


Sprankelendleven.nl  🔗  Baking Soda een wondermiddel?

Baking soda kan bij inwendig gebruik, om bijvoorbeeld het lichaam te ontzuren, het beste op een nuchtere maag worden ingenomen, zoals bijvoorbeeld een paar uur vóór het einde van de nachtrustperiode of aan het begin van de ochtend. Baking soda is immers een tegenligger van maagzuur, terwijl maagzuur juist nodig is voor de spijsvertering.


Als er (te veel) Baking soda wordt ingenomen, terwijl er eten op de maag is, kan dat resulteren in diarree.

Quote

Optimalegezondheid.com 🔗 DE 16 GROTE VOORDELEN VAN ZUIVERINGSZOUT

Zuiveringszout tip 11: Mogelijke bijwerking: Diarree

Als je té veel, en té lange tijd, zuiveringszout inneemt, kun je last krijgen van diarree. Zodra je dit merkt, stop dan direct met het innemen van zuiveringszout, of pas de dosering aan.


Baking soda kan ook samen met een uitgeperste citroen worden ingenomen, wat een goede combinatie blijkt te zijn om de gezondheid te bevorderen en bovendien blijft zo het maagzuur beter bespaard voor de spijsvertering. Het is beter om citroen met een rietje te drinken, omdat zuur het tandglazuur zacht en kwetsbaar maakt.
Toen ik last had van gewrichtspijn door jicht, nam ik na 4 uur 's ochtends één of 2 keer een grote mok water met een theelepel Baking soda. Voor mij is Baking soda een wondermiddel tegen jicht, dat jicht in een korte tijd doet verdwijnen.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede informatie. Dank je wel 

Baking soda van dat merk heb ik staan. Zelf gebruik ik het om koolafzetting van mijn motor onderdelen te verwijderen. Ik weet dat het voor tal van toepassingen geschikt is. Op het moment dat ik dit schrijf lig ik op mijn zij met waterstofperoxide in mijn oor. Het bruist flink. Zo direct eens even spoelen. Ben benieuwd wat eruit gaat komen. 

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Barbara O'Neil  »  Castor Oil

 

Videobeschrijving vertaald in het Nederlands:

 

Voordelen van Castorolie
1. Verbetert de immuunfunctie
2. Bevordert en stimuleert de bloedsomloop
3. Hydrateert de huid en bevordert wondgenezing
4. Kan helpen bij het opwekken van een bevalling
5. Helpt bij een droge, geïrriteerde, door de zon verbrande of acne gevoelige huid
6. Werkt laxerend tegen constipatie en om constipatie te verlichten
7. Verlaagt de symptomen van artritis
8. Helpt bij het bevorderen van sterk, glanzend haar
9. Kan de gezondheid van de ogen ondersteunen 

Wordt in traditionele geneeskundige systemen gebruikt voor de volgende gezondheidsklachten:
• Buikaandoeningen
• Artritis
• Rugpijn
• Constipatie
• Spierpijn
• Parasitaire infecties
• Chronische hoofdpijn
• Galblaaspijn
• PMS
• Reuma
• Slaapproblemen zoals slapeloosheid

 

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...