Ga naar inhoud

Pharmakia


Joshua

Aanbevolen berichten

Op 13-9-2023 om 01:08, Joshua zei:

Wat denken jullie dat de bijbel bedoelt met pharmakia? Wat is pharmakia?

Op Biblehub staat het Griekse grondwoord 🔗 pharmakeia (G5331) als volgt in het Engels omschreven:
Definition: the use of medicine, drugs or spells.
Usage: magic, sorcery, enchantment.


Vertaald in het Nederlands
Definitie: het gebruik van medicijnen, drugs of spreuken.
Gebruik: magie, tovenarij, betovering.

Op Interglot wordt 🔗 het Engelse woord enchantment vertaald als:
aantrekkelijkheid; fascinatie; betovering; aanlokkelijkheid; bekoring; bekoorlijkheid; tovenarij; toverkunst.

Mensen aanlokken en bekoren is volgens de Bijbel ook een vorm van toverij. 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

9 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Definition: the use of medicine, drugs or spells.
Usage: magic, sorcery, enchantment.

Best moeilijk. Zijn het dan alle medicijnen, drugs of alleen bepaalde vormen van drugs mits genomen met een spiritueel doel? Denk aan ketamine trips...

 

7 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dat vermeldde het boek inderdaad ook. Dat het gecombineerd wordt met magie 

Bedoel je met spell casting? 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2023 om 23:06, Joshua zei:
Op 14-9-2023 om 14:04, Watchman_Ricky zei:

Op Biblehub staat het Griekse grondwoord 🔗 pharmakeia (G5331) als volgt in het Engels omschreven:
Definition: the use of medicine, drugs or spells.
Usage: magic, sorcery, enchantment.

Best moeilijk. Zijn het dan alle medicijnen, drugs of alleen bepaalde vormen van drugs mits genomen met een spiritueel doel?

Gotquestions  🔗  What is pharmakeia in the Bible?  »  Laatse gedeelte van de 3e Alinea

Quote

Ancient Greeks used words like pharmakeia to refer to that entire spectrum: from medicines to psychoactives to poisons. This makes cultural and biblical context crucial when interpreting terms related to pharmakeia.

Vertaald in het Nederlands
De oude Grieken gebruikten woorden als pharmakeia om naar dat hele spectrum te verwijzen: van medicijnen tot psychoactieve stoffen tot vergiften. Dit maakt de culturele en bijbelse context van cruciaal belang bij het interpreteren van termen die verband houden met farmakeia.

Zoals in het bovengenoemde artikel van Gotquestions staat beschreven, werd in oud Grieks het woord pharmakeia gebruikt om naar dat hele spectrum te verwijzen: van medicijnen tot psychoactieve stoffen tot vergiften.

Het gebruik van farmaceutische medicijnen moet een ieder voor zichzelf weten. Ik ben nog geen Bijbeltekst tegengekomen waar het gebruik van farmaceutische medicijnen wordt aangemoedigd. Zelf zal ik het gebruik van farmaceutische medicijnen ook niet aanmoedigen. Ik gebruik geen farmaceutische medicijnen en zoek de oplossing liever in natuurlijke hulpmiddelen. Bovendien kan geloof ook van invloed zijn op de heelheid en gezondheidstoestand van een mens, zoals bijvoorbeeld in Marcus 10:52.

Het gebruik van farmaceutische medicijnen hoeft niet persé slecht te zijn, maar als je naar de geschiedenis van de geneeskunde kijkt, dan kan het je al snel duidelijk worden dat er bij de totstandkoming van huidige westerse reguliere geneeskunde (inclusief de farmaceutische industrie) manipulatie in het spel is geweest op elitair niveau.


Fanofhealthyplan.nl  🔗  Is een medicijn de basis geworden van de moderne geneeskunde?

Quote

De Rockefeller-familie staat bekend om verschillende methoden om de samenleving te vernietigen, voornamelijk op het gebied van financiën, hoewel maar weinig mensen zich bewust zijn van haar betrokkenheid bij het vernietigen van de menselijke gezondheid. 

Welnu, de vertegenwoordigers van deze familie speelden een belangrijke rol bij het onderdrukken van de natuurlijke geneeskunde om grote farmaceutische bedrijven op te richten en nog meer geld te verdienen aan synthetische drugs.

Quote

Het Flexner-rapport en het einde van de natuurlijke geneeskunde

Het Flexner-rapport zette de medische wereld in de 19e eeuw in de VS op zijn kop. Een rapport gesponsord door het Rockefeller Institute for Medical Research stelde dat het noodzakelijk was om medische voorzieningen te reorganiseren en te centraliseren en om synthetische drugs te laten circuleren.

Artsen die geen interesse toonden in “chemische drugs” werden ontslagen en degenen die ondanks verboden holistische geneeskunde beoefenden, werden naar de gevangenis gestuurd. Ook scholen die tegen nieuwe medicijnen waren, werden gesloten. Natuurlijke medicijnen en homeopathie zijn verpletterd, beroofd van geloofwaardigheid, belachelijk gemaakt en gedemoniseerd. Rockefeller heeft meer dan $ 100 miljoen gedoneerd aan medische instellingen en hogescholen om hen te helpen veranderen en proberen de gedachten van artsen en onderzoekers te veranderen.

112500669_m-819x1024.jpg

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij gelegenheid.  De prent brengt me terug naar een beslissing die ik nam om te stoppen met het nemen van de bloedverdunner Xarelto toen ik had gelezen dat het afgeleid zou zijn van het speeksel van de vleermuis.  Dat was toen in volle coronaperiode.  Jeetje, wat een goede beslissing was dat!  Niet dat ik me springlevend voel, maar alleszins meer levend dan een zak vol verdund bloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, AlMiMa zei:

Bij gelegenheid.  De prent brengt me terug naar een beslissing die ik nam om te stoppen met het nemen van de bloedverdunner Xarelto toen ik had gelezen dat het afgeleid zou zijn van het speeksel van de vleermuis.  Dat was toen in volle coronaperiode.  Jeetje, wat een goede beslissing was dat!  Niet dat ik me springlevend voel, maar alleszins meer levend dan een zak vol verdund bloed.

Gebruik je een vervanger? Levenstijl, dieet, supplementen...

 

aangepast door Joshua
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Neen, niets nog van die zooi.  Geen medicatie meer, geen supplementen, geen dieet... Alles behalve wat standaard wordt voorgeschreven ;-) Wat betreft mijn levensstijl die over het algemeen tiptop was volgens hoe ik het had begrepen toen, vroeger, zoals we het hadden geleerd... Op een gegeven moment heb ik het volledig losgelaten... want niets leek nog waar of wat het waard was; op een gegeven moment begon ik dat te beseffen en had zoiets van ja wat, het hoeft ook echt allemaal niet meer.  Je kan het vergelijken met hoe we dachten over het voeden van onze kleintjes, beter eerst fruitpap of groentepap, het hing er maar van af van wanneer je ter wereld was gebracht, super verwarrend allemaal.  Maar goed, ik weet dat het neerkomt op dát te doen dat juist voel, en dat is voor ieder anders. Tenslotte blijk ik -raar laar waar - er 20 jaren jonger uit te zien dan mijn leeftijd... Dus, even kort door de bocht, moet ik misschien mezelf niet zoveel vragen willen stellen of mezelf onzeker te voelen... Het is allemaal een eigen belevenis en als die juist voelt, hoe apart of controversieel ook, dan kan het bijna niet anders dan dat je goed zit.  Uiteraard worden we allen een jaartje ouder en dan kan je best misschien een beetje normaler beginnen doen maar toch, een redelijke portie afwijkend gedrag  is voor mij persoonlijk heel heilzaam gebleken, dus ik probeer gematigd normaal te doen.  Regelmatig een vers gembertheetje.  Overeten is ook niet aan mij besteed.  Ik geloof in natuurlijke dingen.  Ik wil zeker meer ontdekken nog over chaga, lion's mane en dergelijke want iets zegt me dat dat voor mij oké zou kunnen zijn.  Voor al wil ik het rustig houden en sereen omgaan met de rare situaties die plots ineens opduiken zoals mensen afgeven omdat ze stoppen met leven.  Het komt erop neer het hoofd koel te houden.  Het ga je goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...