Ga naar inhoud

Groenste auto is Toyota Prius ondanks het feit dat deze een verbrandingsmotor heeft


Aanbevolen berichten

Je zou denken dat de groenste auto van het jaar toch wel zeker een elektrische auto zou zijn.

Helemaal mis, want de groenste auto blijkt een hybride te zijn en wel de Toyota Prius.

Het onderzoek is uitgevoerd door ACEEE (American Council for an Energy-Efficient Economy), een milieuorganisatie die jaarlijks onderzoek doet naar de milieuvriendelijkheid van auto’s.

Voor deze studie focust de ACEEE zich op de Amerikaanse automarkt en in het bijzonder op auto's van modeljaar 2024. Aan elke auto hangt de organisatie een score. Deze score wordt gegeven op basis de milieu-impact die deze auto’s hebben met hun productieproces, brandstofgebruik en uitlaatemissies.

De allergroenste auto van 2024 is verrassend genoeg een auto met een verbrandingsmotor: de Toyota Prius. De ACEEE prijst het lage brandstofverbruik, dat te danken is aan het gestroomlijnde ontwerp, het relatief lage gewicht en de plug-in hybride aandrijflijn.

De milieuorganisatie heeft het niet zo op de grote, zware accupakketten van volledig elektrische auto's. Het duurt heel lang voordat die zichzelf op milieugebied 'terugverdienen'. Ze geven de voorkeur aan de relatief kleine batterij van de Prius PHEV en een laag brandstofverbruik.

Daar sta je dan met je elektrische auto.

Wij van jullie rijdt in een elektrische auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De zware elektrische auto's stoten  velen malen meer fijnstof uit dan  mijn lichte diesel bestelautootje.

Fijnstof komt namelijk van de snel slijtende rubberbanden en niet of nauwelijks van de diesel motor. De banden van de loodzware electro wagens slijten extreem snel weg, door hun gewicht en hun acceleratiesnelheid. Gevolg:  onleefbare steden met enorme fijnstof overbelasting door electro-autos in de toekomst.

Toch moet ik voor mijn lichte dieselwagentje veel fijnstof toeslag belasting per maand betalen, terwijl de zware Teslas vrijgesteld zijn?

 

Bedrog van de overheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze benadrukken de zogenaamde voordelen en negeren de nadelen. Over recycling van batterijen hoor je verder ook niks. Ik ben zelf een groot voorstander van de verbrandingsmotor. Die zijn zo ver doorontwikkeld dat ze nauwelijks vervuilend meer zijn. Zelf zou ik geen elektrische auto willen, omdat ze echt minder praktisch zijn dan de conventionele auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...