Ga naar inhoud

Als christen een tattoeage laten zetten...


Joshua

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Dat was dus tegen Lichtzwaard en niet tegen u. Jij begon me wel slecht te praten en dat heb ik ook gequoteerd naar jou, maar je verkoos te trollen.

Ieder zijn ding, ik ben er alleszins klaar mee.

Oh ik zie het al. Sorry. Het was dus niet aan mij gericht... Bedankt voor jou eerdere comments die ik niet had gezien... Nogmaals sorry. Het begon blijkbaar nieteens bij jou. Vooral jou eerste comments waren sterk en die had ik niet gezien

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Flieko zei:

Oh ik zie het al. Sorry. Het was dus niet aan mij gericht... Bedankt voor jou eerdere comments die ik niet had gezien... Nogmaals sorry. Het begon blijkbaar nieteens bij jou. Vooral jou eerste comments waren sterk en die had ik niet gezien

Ok goed dat je het opmerkt. Excuses aanvaard.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hee Fundamenteel, ik vind je best meevallen hoor.  Je verkondigt je visie adhv de bijbel.  Dat is goed.  Mensen zijn zo onverdraagzaam en beginnen veel te snel te schelden.  Jij blijft correct.  Ik vind dat behoorlijk christelijk.  
 

Als je iets bijbels wil laten tatoeëren dan is dat denk ik niet echt bijbels. Geloven doe je met je hart.  Zo’n tattoo voegt niks toe.  Je kan het inderdaad ongeveer als afgoderij beschouwen. K heb er ook 1 op mijn arm. Spijt is een groot woord, maar ik vind een lijf zonder plaatjes nu veel mooier.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Hee Fundamenteel, ik vind je best meevallen hoor.  Je verkondigt je visie adhv de bijbel.  Dat is goed.  Mensen zijn zo onverdraagzaam en beginnen veel te snel te schelden.  Jij blijft correct.  Ik vind dat behoorlijk christelijk.  
 

Als je iets bijbels wil laten tatoeëren dan is dat denk ik niet echt bijbels. Geloven doe je met je hart.  Zo’n tattoo voegt niks toe.  Je kan het inderdaad ongeveer als afgoderij beschouwen. K heb er ook 1 op mijn arm. Spijt is een groot woord, maar ik vind een lijf zonder plaatjes nu veel mooier.  

Fundamenteel heeft het goed gedaan. Goede antwoorden. 

Ik heb erover nagedacht en ben tot de conclussie gekomen dat ik geen tattoo wil. Het voegt niets toe. Het is niet iets dat God van ons verlangt.

Ik heb gezien dat kopten een kruisje als tattoo hebben. Maarja dat heeft meer met bij de groep horen/traditie te maken dan met God. Niet dat het slecht is... Het heeft gewoon geen meerwaarde.

En mischien lijdt het bij sommigen een beetje tot aanbidding van de tattoo en dan wordt het afgoderij. Maar of dat voor iedereen geldt? Dat denk ik niet. Ieder mens is uniek. Mischien dat het een ander juist weerhoudt van bepaalde zonden. Als diegene dingen doet en het kruisje ziet als reminder... Wie weet. Het gaat om de intentie, is die zuiver?... Het is een grijs gebied.en niet iets dat God van ons verlangt.

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...