Ga naar inhoud

Mensheid heeft twee sterke zwaktes!


AMD

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, AMD zei:

Mensen hun ziel is zwak geworden door materialisme, seks , geld.. etc. Persoonlijk denk ik dat dit gecreëerd is om ons ‘verlangens’ te doen vervullen door immoraliteit.

Dit lijkt mij een beetje tegenstrijdig. Je kunt volgens mij geen sterke zwaktes hebben, maar goed dat is een beetje muggenziften.

Als je probeert te zeggen dat de mens twee heel zwakke punten heeft, dan heb je er eentje genoemd. 

Maar, wat is dan de tweede, of bedoel je iets anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Flieko zei:

Materialisme, egoïsme, verblind, seks en macht. 5 zwaktes

Dat zijn geen zwaktes van een mens, dat zijn bepaalde verleidingen waaraan deze kan blootstaan als die persoon daar gevoelig voor is. En zo zijn er nog wel een aantal te bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sherlock Ik zei twee zwaktes, maar was wel duidelijk dat ik meer dan 2 heb benoemd. Seks, materialisme, egoïsme , en alle andere is zwakte. Want ik geloof zeker door materialisme en alle andere ons zwakker heeft gemaakt vooral ons zielen.. verleiding creëert zwakte.. Als iemand zich  laat verleiden door slechte voeding, hoeren, materialisme waardoor men dan het verkeerde pad kiest is zwakte. Verleiding is er om ons zwak te maken. Seks kun altijd andere interpreteren… seks met je geliefde is geen verleiding of zwakte voor alle duidelijkheid. Slechte voeding bedoel ik als je op dieet bent en alsnog fastfood eet is verleiding en ook zwakte.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AMD zei:

@Sherlock Ik zei twee zwaktes, maar was wel duidelijk dat ik meer dan 2 heb benoemd. Seks, materialisme, egoïsme , en alle andere is zwakte. Want ik geloof zeker door materialisme en alle andere ons zwakker heeft gemaakt vooral ons zielen.. verleiding creëert zwakte.. Als iemand zich  laat verleiden door slechte voeding, hoeren, materialisme waardoor men dan het verkeerde pad kiest is zwakte. Verleiding is er om ons zwak te maken. Seks kun altijd andere interpreteren… seks met je geliefde is geen verleiding of zwakte voor alle duidelijkheid. Slechte voeding bedoel ik als je op dieet bent en alsnog fastfood eet is verleiding en ook zwakte.. 

Interessante theorie. Je kunt inderdaad nog veel meer zwakheden van de mens opnoemen.

Jij zegt dat verleiding er is om ons zwak te maken. Ik ben dat niet met je eens, want voor mij zijn verleidingen er juist om ervan te leren en ons sterk te maken.

Als er geen verleidingen zouden zijn om tegen te strijden, hoe kan je anders ooit sterk worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onwetendheid zal wel de grootste zwakte zijn. Geschiedenis herhaalt zich onder andere verhaallijnen en mensen gaan elkaar als zondebok aanwijzen. Gevaarlijk parcours.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...