Ga naar inhoud

Is het einde van de wereld nabij?


Aanbevolen berichten

Het lijkt alsof alles in de wereld nu in een stroomversnelling gaat. Alsof er een grote strijd is losgebarsten tussen licht en duister, waarbij de laatste op dit moment aan de winnende hand lijkt.

Ik heb een hoogbejaarde moeder die al aardig richting 100 gaat. Zij is haar hele leven een christen geweest en is ook een beetje helderziend op een bepaalde manier.

Zij is ervan overtuigd door de dingen die ze dagelijks ziet op televisie dat wij vlak bij het einde der tijden zitten. Daar is ze niet van af te brengen en ze zegt dat ze dat 'gewoon weet'.

Heeft zij gelijk en is het eind van de wereld zoals wij die kennen nabij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles vervult zich stelselmatig in een oplopende sequentie zonder enige willekeur. Het is Hij die gelijk krijgt.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sherlock zei:

Het lijkt alsof alles in de wereld nu in een stroomversnelling gaat. Alsof er een grote strijd is losgebarsten tussen licht en duister, waarbij de laatste op dit moment aan de winnende hand lijkt.

Ik heb een hoogbejaarde moeder die al aardig richting 100 gaat. Zij is haar hele leven een christen geweest en is ook een beetje helderziend op een bepaalde manier.

Zij is ervan overtuigd door de dingen die ze dagelijks ziet op televisie dat wij vlak bij het einde der tijden zitten. Daar is ze niet van af te brengen en ze zegt dat ze dat 'gewoon weet'.

Ik vind het wel bijzonder dat je moeder hoogbejaard is en richting de 100 gaat in samenhang met dat zij haar hele leven een christen is geweest. Om een hoogbejaarde leeftijd te bereiken moet je over gezonde genen beschikken en een gezonde levensstijl hebben. Goedgunst van de Schepper kan daarnaast ook een rol spelen.

Je concludeert dat je moeder in samenhang met dat ze haar hele leven een christen is geweest ook een beetje helderziend is op een bepaalde manier. Bijbels gezien hoeft er niets mis te zijn dat je moeder een beetje helderziend is op een bepaalde manier en ze zegt dat ze 'gewoon weet' dat de dingen die ze dagelijks op televisie ziet te maken hebben met het einde der tijden.

Filippenzen 1:9-11 HSV – Gebed van Paulus
9  En dit bid ik dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis (G1922) en alle fijngevoeligheid (G144),
10  opdat u kunt onderscheiden wat wezenlijk is, opdat u oprecht bent en zonder aanstoot te geven tot de dag van Christus,
11  vervuld met vruchten van gerechtigheid, die door Jezus Christus zijn, tot heerlijkheid en lof van God.

Het Griekse grondwoord in Filippenzen 1:9 voor kennis is epignōsis G1922; het betekent nauwkeurige en correcte kennis.

Het Griekse grondwoord in Filippenzen 1:9 voor fijngevoeligheid is aisthēsis (G144); het betekent waarneming, cognitie en onderscheidingsvermogen. 
 

5 uur geleden, Sherlock zei:

Heeft zij gelijk en is het eind van de wereld zoals wij die kennen nabij?

Het kan inderdaad realiteit zijn dat het einde nabij is van de goede oude wereld zoals we die voorheen gekend hebben. 

Klauw Schwab benadrukte: "Mensen veronderstellen dat we terug gaan naar de goede oude wereld die we hadden en dat alles weer normaal zal zijn, zoals we normaal gewend waren in de oude stijl; dit is fictie en zal niet gebeuren."


De politiek is één groot wereldtoneel. Hoewel men spreekt van democratie, wordt de ontvouwing van een dictatuur i.v.m. de Nieuwe Wereldorde steeds duidelijker.

Bijbels gezien ben ik ervan overtuigd dat de radicalisering van een globalistische dictatuur m.b.t. de Nieuwe Wereldorde waarbij burgers onder een grote lijdensdruk staan én misleidt worden nabij is; het sluit m.i. aan op Openbaring 13. De komst van een globalistische regering is in lijn met Openbaring 13:7.

Openbaring 13:7, 11-18 
7  En het beest (G'2342) werd macht gegeven om oorlog te voeren tegen de heiligen en om hen te overwinnen, en hem werd macht gegeven over elke stam, taal en volk.

11  En ik zag een ander beest opkomen, uit de aarde, en het had twee hoorns, als die van het Lam, maar het sprak als de draak.
12  En het oefent al de macht van het eerste beest voor zijn ogen uit, en het maakt dat de aarde en zij die er wonen het eerste beest aanbidden, waarvan de dodelijke wond genezen was.
13  En het doet grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel laat neerkomen op de aarde, voor de ogen van de mensen.
14  En het misleidt hen die op de aarde wonen door middel van de tekenen (G4592) die het gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tegen hen die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest dat de wond van het zwaard had en weer levend werd.
15  En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16  En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17  en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.
18  Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, laat hij het getal van het beest berekenen, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.

Het Griekse grondwoord voor beest is thērion (G'2342en heeft een metaforische betekenis van: een brutale, beestachtige man, woest, wild.

Het Griekse grondwoord voor tekenen is sēmeion (G4592) en kan betrekking hebben op:
•  Ongewone gebeurtenissen,
•  De gewone gang van de natuur overstijgend,
•  Tekenen die opmerkelijke gebeurtenissen voorspellen die spoedig zullen plaatsvinden.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Sherlock zei:

Ik had gehoopt op een wat meer concreet antwoord.

Uw oma herkende wereld in de Bijbel. Dus wij krijgen geen gelijk als christen, Hij krijgt gelijk. De profetieën over de laatste dagen en de vier ruiters volgen zich allemaal synchronisch op zonder enige willekeur. Het is zelfs een patroon dat alle eerdere en latere profeten naar 1 groter geheel eleveren. Hem leren kennen en Zijn onderwijs op vandaag vertalen is serieuze business dat terechte aandacht opwekt.

Lees Tessalonicenzen, Timotheüs, 2 Petrus, 1 2 3 Johannes. De Openbaringen van Johannes den apostel zijn wat zwaar om mee te beginnen. 😄 Maar het zou leuk voor je kunnen zijn bekend te worden met de teksten waar uw oma steun en kracht in vond? 

Edit: Evangelisch: Mattheus 24, Lukas 21, Markus 13, 

aangepast door Fundamenteel
  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoorden, maar ik ben op zoek naar iemand iets meer concreet. Iedere keer komen er bijbelteksten terug, dat is prima, maar dat is niet wat ik zoek.

Wat ik zoek zijn antwoorden zoals: Ik denk ook dat wij in een eindtijd zitten en ik denk dat er dit of dat zal gebeuren en dan het liefst ook nog met een soort tijdsaanduiding, of ik geloof niet dat wij in een eindtijd zitten omdat enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Sherlock zei:

Dank voor jullie antwoorden, maar ik ben op zoek naar iemand iets meer concreet. Iedere keer komen er bijbelteksten terug, dat is prima, maar dat is niet wat ik zoek.

Wat ik zoek zijn antwoorden zoals: Ik denk ook dat wij in een eindtijd zitten en ik denk dat er dit of dat zal gebeuren en dan het liefst ook nog met een soort tijdsaanduiding, of ik geloof niet dat wij in een eindtijd zitten omdat enz.

Ik geloof dat wij dicht als niet in,.de eindtijd leven.

Liefde begint de westerse wereld te verlaten en begint steeds meer plaats te maken voor lust, matrialisme en egoïsme. Als ik kritisch naar de samenleving kijk, dan denk ik soms welleens van: met zo'n samenleving moet ik oud worden. That will be a lonely road eventually. Waarom? Ik zie dat de samenleving in rap tempo in elkaar stort en krankzinnig word. Zie: drag queen shows voor kinderen en etc.

Ik verwacht dan ook dat het niet lang meer zal duren totdat mensen het teken van het beest krijgen. Dit is denk ik in de vorm van een soort rfid chip maar dan moderner met meer functies, die wij nog niet kennen. Het hoofddoel blijft wel: ermee betalen.

Om mensen nu all te chippen met de huidige chips lijkt me niet zo handig. Maar als er nieuwe chips ontstaan die vanalles kunnen (alle bloedwaardes meten en etc ipv van alleen de suiker), dan is het heel makkelijk om mensen over de streep te trekken en aan dit betaalsysteem te koppelen.

Er word gesproken over een chip waarmee je kunt betalen in diens rechterhand of voorhoofd. Maar waarom voorhoofd? Mischien voor mensen die geen handen hebben? Of is het voor mensen met hersenafwijkingen zoals MS of insomnia, om hen te behandelen. Met als hoofddoel: betalen met de chip?

Moet je eens nagaan als zo'n chip mensen met insomnia kunnen genezen, of depressie. Of verlamde mensen aan een computer koppelen. Dan heb je gigantisch veel mensen die het teken van het beest zullen nemen.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Flieko zei:

Liefde begint de westerse wereld te verlaten

Ik denk dat je hier de kern van de zaak hebt. Het satanisme is bezig de hele wereld te veroveren en één ding past daar niet in en dat is liefde.

Dit is dan tegelijk ook het meest machtige wapen dat je tegenover dat satanisme kunt stellen en daardoor misschien ook het antwoord.

Als de wereld nu massaal voor liefde zou kiezen, dan verdwijnt het satanisme als sneeuw voor de zon.

Zou dat geen mooie oplossing zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sherlock zei:

Dank voor jullie antwoorden, maar ik ben op zoek naar iemand iets meer concreet. Iedere keer komen er bijbelteksten terug, dat is prima, maar dat is niet wat ik zoek.

Wat ik zoek zijn antwoorden zoals: Ik denk ook dat wij in een eindtijd zitten en ik denk dat er dit of dat zal gebeuren en dan het liefst ook nog met een soort tijdsaanduiding, of ik geloof niet dat wij in een eindtijd zitten omdat enz.

Het kind met badwater weg gooien dus? De eindtijd is bijbels geïnspireerd, hoe kan je die dan aan de kant plaatsen in je research?

Maar ja ik geloof dat we nabij het einde van deze generatie leven en het teken van het beest zeer nabij is. Je kan daar geen tijd op kleven.

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Fundamenteel zei:

Het kind met badwater weg gooien dus? De eindtijd is bijbels geïnspireerd, hoe kan je die dan aan de kant plaatsen in je research?

Maar ja ik geloof dat we nabij het einde van deze generatie leven en het teken van het beest zeer nabij is. Je kan daar geen tijd op kleven.

Nee, maar er zijn ook mensen die moe worden van alsmaar die bijbel overal bijhalen. 

Mensen willen ook wel eens gewoon ergens over praten zonder iedere keer dat eeuwige geloof erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Sherlock zei:

Nee, maar er zijn ook mensen die moe worden van alsmaar die bijbel overal bijhalen. 

Mensen willen ook wel eens gewoon ergens over praten zonder iedere keer dat eeuwige geloof erbij.

Maar u haalde uw christelijke grootmoeder er zélf bij? Zie je dan in dat je zelf die richting stuurde en je dan beter een beetje dankbaar bent als iemand u naar de teksten verwijst? We zijn niet helderziend wanneer we onze Bijbel weten samen te vatten he. 😉

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Maar u haalde uw christelijke grootmoeder er zélf bij? Zie je dan in dat je zelf die richting stuurde en je dan beter een beetje dankbaar bent als iemand u naar de teksten verwijst?

Ik was wel verrast door dat bericht met een Christelijke grootmoeder en de mogelijke richting van de topic m.b.t. gaven van de Heilige Geest en Bijbelteksten. Maar kennelijk worden Bijbelteksten hier niet in dank afgenomen door de starter van deze topic.

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terugkomend op mijn reactie over liefde:

Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Zonder God is dit niet mogelijk. Zonder God zijn wij niet instaat om de wereld te verbeteren.

Dus nee, vanuit ons zelf kunnen wij deze samenleving niet redden met liefde. Maar met God kunnen wij zelfs onze vijanden lief hebben en van daaruit komt verlossing en vrede. 

Petrus vroeg aan Jezus: 'Hoe vaak moeten we vergeven? Moeten we zeven keer vergeven? ' Jezus zegt dan: 'Nee, zeventig maal zeven keer. ' Zeven is in Bijbelse begrippen het volledige getal.

Als mensen met elkaar om blijven gaan op de manier hoe het nu gaat. Dan staat ons een lelijke toekomst te wachten.

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Watchman_Ricky zei:

Ik was wel verrast door dat bericht met een Christelijke grootmoeder en de mogelijke richting van de topic m.b.t. gaven van de Heilige Geest en Bijbelteksten. Maar kennelijk worden Bijbelteksten hier niet in dank afgenomen door de starter van deze topic.

Daar heb ik zo mijn redenen voor.

Ik ben een groot fan van de bekende filosoof Alan Watts.  

Alan W. Watts was een Engels filosoof, schrijver, spreker, anglicaans priester, hoogleraar en beoefenaar van de vergelijkende godsdienstwetenschappen

In de volgende video legt hij uit waar de bijbel vandaan komt en hoe het kan dat bijna iedereen er naast zit voor wat betreft Jezus. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Fundamenteel zei:

De eindtijd is bijbels geïnspireerd, hoe kan je die dan aan de kant plaatsen in je research?

Maar ja ik geloof dat we nabij het einde van deze generatie leven en het teken van het beest zeer nabij is. 

Openbaring 13:7, 15-18
15)  En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16)  En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17)  en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.
18)  Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, laat hij het getal van het beest berekenen, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.

Het merkteken van het beest is 666, zoals aangeven in Openbaring 13:18. Het merkteken van het beest met het getal 666 is aan heel wat dingen te koppelen die we regelmatig tegenkomen in deze eindtijd.


In het logo van het Wereld Economisch Forum zit het merkteken van het beest '666' verborgen.

46aP2QbqUqBqwzwxM6L1P6uLNceBDDCMCnrugBVS


Achter 'Build Back Better' is het merkteken van het beest '666' verborgen.

FTgbesmaAAEukr_.jpg

 

Tussen Big Pharma en Microsoft is een samenwerkingsverband dat de 'ID2020 Alliantie' wordt genoemd, met als doel vaccinaties en implanteerbare microchips aan elkaar te koppelen voor het creëren van Digitale ID's.

EUARgOAWoAERWtT.jpg


We gaan steeds meer richting een QR-maatschappij. De QR-code en het nummer van het beest 🔗.

QR-Code-Symbology-Design.png


Het inchecken met de QR-code is reeds een bekende gewoonte in Australië. 

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Ik was wel verrast door dat bericht met een Christelijke grootmoeder en de mogelijke richting van de topic m.b.t. gaven van de Heilige Geest en Bijbelteksten. Maar kennelijk worden Bijbelteksten hier niet in dank afgenomen door de starter van deze topic.

Neen er bekend mee zijn is helderziendheid volgens mensen die de Schrift niet lazen. 🙂

Alle kaas van complotconspiracies komt uit de Bijbel, maar wanneer mensen hun eigen daar niet aan kunnen toevoegen, verliezen ze interesse. Daarom de zelfverloochening.

Bijbel lezen - tv zien =/= helderziendheid. De Bijbel verbiedt die praktijken zelfs. We krijgen zaken door via de HG maar daarmee mogen we zeker niet dweepen als helderziende.

aangepast door Fundamenteel
Beschaven

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Flieko zei:

Even terugkomend op mijn reactie over liefde:

Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Zonder God is dit niet mogelijk. Zonder God zijn wij niet instaat om de wereld te verbeteren.

Dus nee, vanuit ons zelf kunnen wij deze samenleving niet redden met liefde. Maar met God kunnen wij zelfs onze vijanden lief hebben en van daaruit komt verlossing en vrede. 

Petrus vroeg aan Jezus: 'Hoe vaak moeten we vergeven? Moeten we zeven keer vergeven? ' Jezus zegt dan: 'Nee, zeventig maal zeven keer. ' Zeven is in Bijbelse begrippen het volledige getal.

Als mensen met elkaar om blijven gaan op de manier hoe het nu gaat. Dan staat ons een lelijke toekomst te wachten.

Liefde is iemand beledigen als de waarheid hem kwetst.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Sherlock zei:

Daar heb ik zo mijn redenen voor.

Ik ben een groot fan van de bekende filosoof Alan Watts.  

Alan W. Watts was een Engels filosoof, schrijver, spreker, anglicaans priester, hoogleraar en beoefenaar van de vergelijkende godsdienstwetenschappen

In de volgende video legt hij uit waar de bijbel vandaan komt en hoe het kan dat bijna iedereen er naast zit voor wat betreft Jezus. 

Hoe zou je er tegenover staan zonder youtube en tv maar puur op eigen observaties? 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Fundamenteel zei:
11 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Ik was wel verrast door dat bericht met een Christelijke grootmoeder en de mogelijke richting van de topic m.b.t. gaven van de Heilige Geest en Bijbelteksten. Maar kennelijk worden Bijbelteksten hier niet in dank afgenomen door de starter van deze topic.

Neen er bekend mee zijn is helderziendheid volgens mensen die de Schrift niet lazen. 🙂

Alle kaas van complotconspiracies komt uit de Bijbel, maar wanneer mensen hun eigen daar niet aan kunnen toevoegen, verliezen ze interesse. Daarom de zelfverloochening.

Bijbel lezen - tv zien =/= helderziendheid. De Bijbel verbiedt die praktijken zelfs. We krijgen zaken door via de HG maar daarmee mogen we zeker niet dweepen als helderziende.

Met mijn bovengenoemde bericht heb ik willen aangeven dat de richting van de topic zou kunnen gaan over het discussiëren over gaven van de Heilige Geest én Bijbel teksten; ofwel gaven van de Heilige Geest in de context van de Bijbel. Maar de topic-starter blijkt niet echt interesse te hebben in Bijbelteksten, maar geeft in tegendeel aan moe te (kunnen) worden van Bijbelteksten.


 

3 uur geleden, Fundamenteel zei:
Op 24-7-2022 om 15:21, Watchman_Ricky zei:

Je concludeert dat je moeder in samenhang met dat ze haar hele leven een christen is geweest ook een beetje helderziend is op een bepaalde manier. Bijbels gezien hoeft er niets mis te zijn dat je moeder een beetje helderziend is op een bepaalde manier en ze zegt dat ze 'gewoon weet' dat de dingen die ze dagelijks op televisie ziet te maken hebben met het einde der tijden.

Filippenzen 1:9-11 HSV – Gebed van Paulus
9  En dit bid ik dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis (G1922) en alle fijngevoeligheid (G144),
10  opdat u kunt onderscheiden wat wezenlijk is, opdat u oprecht bent en zonder aanstoot te geven tot de dag van Christus,
11  vervuld met vruchten van gerechtigheid, die door Jezus Christus zijn, tot heerlijkheid en lof van God.

Het Griekse grondwoord in Filippenzen 1:9 voor kennis is epignōsis G1922; het betekent nauwkeurige en correcte kennis.

Het Griekse grondwoord in Filippenzen 1:9 voor fijngevoeligheid is aisthēsis (G144); het betekent waarneming, cognitie en onderscheidingsvermogen. 

Bijbel lezen - tv zien =/= helderziendheid. De Bijbel verbiedt die praktijken zelfs. We krijgen zaken door via de HG maar daarmee mogen we zeker niet dweepen als helderziende.

Vreemd dat je Bijbel lezen in samenhang met TV kijken associeert met helderziendheid én dat je het als een soort praktijk beschouwt.

Het kan ook zijn dat @Sherlock zijn moeder een serieuze godvrezende Christen is geweest, maar dat @Sherlock haar verkeerd heeft begrepen omtrent geestelijk inzicht in tekenen van de eindtijd, in de zin dat hij het associeerde met helderziendheid en dat als onschuldig zag.

Let wel op @Fundamenteel, dat @Sherlock ook heeft aangegeven dat zijn moeder een beetje helderziend is op een bepaalde manier.  @Sherlock heeft daarbij niet specifiek aangegeven op welke manier; hem daarvoor verwijten zou m.i. dan ook niet gepast zijn. Ik heb mijn best gedaan om het Bijbels te motiveren, maar dit lijkt niet in dank te worden afgenomen.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Met mijn bovengenoemde bericht heb ik willen aangeven dat de richting van de topic zou kunnen gaan over het discussiëren over gaven van de Heilige Geest én Bijbel teksten;

Dit is geen geloofsforum, dus er zijn hier ook mensen die moe worden van alsmaar bijbelteksten waar ze totaal niets mee hebben. Ieder zijn plezier, maar verwacht niet dat een ander denkt zoals jij dat graag ziet.

 

3 uur geleden, Fundamenteel zei:

Hoe zou je er tegenover staan zonder youtube en tv maar puur op eigen observaties? 

Net zoals dat wordt verwoord door Alan Watss, dat wij eigenlijk allemaal God zijn en dat Jezus dat ook zo heeft bedoeld. 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen zien als de eindtijd, is het feit dat de aliens die ons ooit hebben gemaakt goed hebben gekeken naar hetgeen ze hebben gemaakt en tot de conclusie zijn gekomen dat hun experiment geheel is mislukt.

Dat ze daar misschien binnenkort maar een eind aan moeten maken, voordat diezelfde mens straks het halve heelal gaat vernietigen.

ufo.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen experiment maar agenda met een target, waarna het eens behaald is op reset wordt geduwd. AI als singulariteit is wellicht het einde van alle menselijkheid. Algoritmes brengen een heel nieuwe wereld aan mogelijkheden, letterlijk.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Watchman_Ricky zei:

Vreemd dat je Bijbel lezen in samenhang met TV kijken associeert met helderziendheid én dat je het als een soort praktijk beschouwt.

Het kan ook zijn dat @Sherlock zijn moeder een serieuze godvrezende Christen is geweest, maar dat @Sherlock haar verkeerd heeft begrepen omtrent geestelijk inzicht in tekenen van de eindtijd, in de zin dat hij het associeerde met helderziendheid en dat als onschuldig zag.

Let wel op @Fundamenteel, dat @Sherlock ook heeft aangegeven dat zijn moeder een beetje helderziend is op een bepaalde manier.  @Sherlock heeft daarbij niet specifiek aangegeven op welke manier; hem daarvoor verwijten zou m.i. dan ook niet gepast zijn. Ik heb mijn best gedaan om het Bijbels te motiveren, maar dit lijkt niet in dank te worden afgenomen.

Hi broeder, er zijn veel mensen helderziend, maar dat is allemaal door de HG en zonder de drie eenheid hebben wij niet met de Heilige Geest maar andere geest te maken. Het topic was eigenlijk wel een open invitatie tot bijbelcitaten om de wereld van vandaag daar op te weerspiegelen. Hoe kunnen we over de eindtijd spreken zonder de signalen die de eindtijd inluiden aandacht te geven? Dan worden er aliens bij betrokken, maar zouden we moeten zwijgen over de bodemloze put?

Mensen vergeten dat het agenda ons al duizendtal jaren geleden geopenbaard is, maar Jezus zei ook:

Johannes 5:39 Onderzoekt de Schriften; want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben; en die zijn het, die van Mij getuigen. (...) 47 Maar zo gij zijn Schriften niet gelooft, hoe zult gij Mijn woorden geloven?

 

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:
2 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Met mijn bovengenoemde bericht heb ik willen aangeven dat de richting van de topic zou kunnen gaan over het discussiëren over gaven van de Heilige Geest én Bijbel teksten; ofwel gaven van de Heilige Geest in de context van de Bijbel.

Dit is geen geloofsforum, dus er zijn hier ook mensen die moe worden van alsmaar bijbelteksten waar ze totaal niets mee hebben. Ieder zijn plezier, maar verwacht niet dat een ander denkt zoals jij dat graag ziet.

Je kan wel verwijten dat dit geen geloofsforum is, maar filosofie, religie, en spiritualiteit hebben namelijk ook een plek op dit forum, in het subforum "Filosofie en Spiritualiteit". Zoals @Fundamenteel reeds aangaf, heb jij zelf deze topic gestart over je Christelijke moeder, en het is bovendien in subforum over "Filosofie en Spiritualiteit".

For the preaching of the cross is to them that perish foolishness; but unto us which are saved it is the power of God 🔗 1 Corinthians 1:18 KJV.
Het Christelijk geloof ofwel "de prediking van het kruis" is dwaasheid voor hen die verloren gaan, maar voor degenen die behouden worden is het de kracht van God.

Spiritualiteit los van de Bijbel komt neer op ideologie.

Democratie heeft een Bijbelse morele grondslag.
The Biblical Moral Foundation Of Democracy 🔗

De grondlegging van "Democratisch America" was door Christenen.

Totalitarisme is seculier. Communisme en fascisme zijn seculiere ideologieën die antidemocratisch zijn en miljoenen tot slavernij hebben gebracht en vermoord. Zoals het er hedendaags uitziet met de dominantie van het WEF dat tot in het Kabinet van Rutte is doorgedrongen ziet het er niet hoopgevend uit voor de democratie in Nederland, maar dreigt het in de toekomst nog erger te worden dan nu reeds het geval is.

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Je kan wel verwijten dat dit geen geloofsforum is, maar filosofie, religie, en spiritualiteit hebben namelijk ook een plek op dit forum, in het subforum "Filosofie en Spiritualiteit". Zoals @Fundamenteel reeds aangaf, heb jij zelf deze topic gestart over je Christelijke moeder, en het is bovendien in subforum over "Filosofie en Spiritualiteit".

For the preaching of the cross is to them that perish foolishness; but unto us which are saved it is the power of God 🔗 1 Corinthians 1:18 KJV.
Het Christelijk geloof ofwel "de prediking van het kruis" is dwaasheid voor hen die verloren gaan, maar voor degenen die behouden worden is het de kracht van God.

Spiritualiteit los van de Bijbel komt neer op ideologie.

Democratie heeft een Bijbelse morele grondslag.
The Biblical Moral Foundation Of Democracy 🔗

De grondlegging van "Democratisch America" was door Christenen.

Totalitarisme is seculier. Communisme en fascisme zijn seculiere ideologieën die antidemocratisch zijn en miljoenen tot slavernij hebben gebracht en vermoord. Zoals het er hedendaags uitziet met de dominantie van het WEF dat tot in het Kabinet van Rutte is doorgedrongen ziet het er niet hoopgevend uit voor de democratie in Nederland, maar dreigt het in de toekomst nog erger te worden dan nu reeds het geval is.

Je hebt gelijk en daarom kan je hier gelukkig ook alles plaatsen wat je wilt. Maar, dat wil niet zeggen dat iedereen de hele tijd behoefte heeft aan bijbelteksten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...