Ga naar inhoud

De reden voor NWO


Carver

Aanbevolen berichten

Leek me wel interessant om een inventarisatie te doen. Wat denk jij dat de reden is voor de wereldwijde machtsgreep?

Zelf denk ik toch aan een dreigend tekort van met name olie, waar laten we wel wezen toch onze huidige welvaart op is gebaseerd en waar niet voor niets nog steeds oorlogen om ontstaan.

Een andere reden die ik zie is dat de onzichtbare hand van de elite de laatste 20 jaar steeds zichtbaarder is geworden door alle leugens die verspreid worden. Maar misschien is dat niet de reden voor een NWO maar alleen een effect van het uitrollen van de plannen. Er zullen dan altijd mensen zijn die het spel door hebben en met internet kun je toch ook weer dingen te weten komen die je anders niet zou zien. 
Gezien het feit dat veel plannen voor wat nu gebeurt al voor 9/11 waren bedacht denk ik dat de elite het zichtbaarder worden van hun plannen als iets beschouwen dat onvermijdelijk is en waar dus rookgordijnen omheen moeten.

Wat zou nog meer een reden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft olie is dit nog wel een interessant artikel: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/wanneer-is-de-olie-op/

Er zijn nog heus wel olievoorraden alleen als voorwaarde om die te kunnen ontginnen moet de olieprijs hoog genoeg liggen. Alleen dan heeft het zin. De huidige economie blokkeert het ontginnen van die voorraden dus. Pas bij heel sterk opdrijven van de prijzen kan daarmee begonnen worden.

En dan heb je ook nog olie die meer energie kost om het te winnen, dan dat het ooit zal opleveren. Dus daar heb je ook niets aan.

Het Noordpoolgebied zit vol olie die nu niet kan worden gewonnen omdat de olieprijs te laag is.

Naast olie als brandstof wordt het ook gebruik voor de productie van talloze kunststoffen en is het de bouwsteen van veel synthetische medicijnen. Dus als olie op raakt heeft de huidige economie echt een heel groot probleem. Vandaar ook waarschijnlijk de roep voor een circulaire economie.

aangepast door Carver
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Carver zei:

Wat betreft olie is dit nog wel een interessant artikel: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/wanneer-is-de-olie-op/

Er zijn nog heus wel olievoorraden alleen als voorwaarde om die te kunnen ontginnen moet de olieprijs hoog genoeg liggen. Alleen dan heeft het zin. De huidige economie blokkeert het ontginnen van die voorraden dus. Pas bij heel sterk opdrijven van de prijzen kan daarmee begonnen worden.

En dan heb je ook nog olie die meer energie kost om het te winnen, dan dat het ooit zal opleveren. Dus daar heb je ook niets aan.

Het Noordpoolgebied zit vol olie die nu niet kan worden gewonnen omdat de olieprijs te laag is.

Naast olie als brandstof wordt het ook gebruik voor de productie van talloze kunststoffen en is het de bouwsteen van veel synthetische medicijnen. Dus als olie op raakt heeft de huidige economie echt een heel groot probleem. Vandaar ook waarschijnlijk de roep voor een circulaire 

Een CO2 budget moet je niet zien als een budget om de CO2 uitstoot te beperken maar een budget hoeveel olie je mag gebruiken. Het klimaatverandering verhaal is alleen maar een smoes om je op olie rantsoen te kunnen zetten.

De olieprijs zal denk ik ook nog eens de komende jaren flink opgedreven worden zodat nu niet winbare voorraden wel economisch winbaar worden. Dat zal als gevolg hebben dat het huidige niveau van welvaart beschikbaar zal zijn voor een kleinere groep mensen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Carver zei:

Een CO2 budget moet je niet zien als een budget om de CO2 uitstoot te beperken maar een budget hoeveel olie je mag gebruiken. Het klimaatverandering verhaal is alleen maar een smoes om je op olie rantsoen te kunnen zetten.

De olieprijs zal denk ik ook nog eens de komende jaren flink opgedreven worden zodat nu niet winbare voorraden wel economisch winbaar worden. Dat zal als gevolg hebben dat het huidige niveau van welvaart beschikbaar zal zijn voor een kleinere groep mensen.

Er zijn in de loop der jaren alle talloze manieren bedacht en gedemonstreerd om andere energievormen te gebruiken. Je hebt helemaal geen olie nodig om een auto te kunnen laten rijden.

Maar, al die mensen die alternatieve vormen van energie hebben bedacht of ontdekt zijn systematisch al dan niet letterlijk uit de weg geruimd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Sherlock zei:

Er zijn in de loop der jaren alle talloze manieren bedacht en gedemonstreerd om andere energievormen te gebruiken. Je hebt helemaal geen olie nodig om een auto te kunnen laten rijden.

Maar, al die mensen die alternatieve vormen van energie hebben bedacht of ontdekt zijn systematisch al dan niet letterlijk uit de weg geruimd.

Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad onder veel kritische denkers de gedachte: dat er andere manieren zijn om een auto te laten rijden / dat er alternatieven zijn voor fossiele brandstoffen.
Maar volgens mij is dat een illusie en als we een dag zonder fossiele brandstoffen zouden zitten, dan zou de wereld te klein zijn.

Ik ken de alternatieven ook wel hoor: de auto van Tesla die via een antenne energie uit de lucht zou halen (ben ik niet van overtuigd), de Nuon solar wagens die op zonnepanelen werken, de auto die op water rijdt van Stan Meyer.
Laten we die laatste er eens bij pakken. Je kunt op Youtube nog wel beeldmateriaal vinden over deze auto. Wat het in feite was: een auto die op waterstof rijdt, waarbij de waterstof onboard via elektrolyse van water middels electriciteit werd geproduceerd. Vervolgens werd de waterstof direct gebruikt als brandstof. Hoewel dit knap is, is het in feite gewoon een auto op waterstof. Het verhaal dat Meyer omgelegd is lijkt dan ook een hoax te zijn.
Is waterstof dan de oplossing? Nee want waterstof is niet meer dan een opslagmedium van energie. Je stopt elektriciteit in water en dan krijg je waterstof. De energie daarin kun je dan als brandstof gebruiken. Maar om te beginnen heb je electriciteit nodig. Die kan komen van kolen, gas, waterkracht, zonnepanelen of windmolens. Die laatste twee bronnen zijn niet constant in hun energielevering en dus niet geschikt. Bovendien zijn ze niet efficient en zullen ze fossiele brandstoffen nooit kunnen gaan vervangen daardoor. En al zou dat wel kunnen, dan nog zit je met het probleem dat er niet genoeg metalen beschikbaar zijn om alle onderdelen te maken die nodig zijn voor alle zonnepanelen, windmolens en electrische auto's.

Ik hoor graag nog over andere uitvinders die een realistische en werkbare oplossing hebben bedacht, maar ik ben van mening dat dit misschien nog wel de meest succesvolle brainwashing is: mensen zien niet het werkelijke probleem waar de wereld mee te maken heeft. Namelijk een groot tekort aan energiebronnen zoals op kortste termijn winbare olie. Het is ooit aangekondigd maar omdat er op dit moment nog steeds genoeg olie is, lijkt iedereen te denken dat het idee van olie die ooit opraakt maar onzin was. Ik denk dat het juist nog steeds het allergrootste probleem is. Vergeet ajb niet dat onze welvaart volledig gebaseerd is op fossiele brandstoffen en dat we die welvaart anders nooit gehad zouden hebben. En de VS hebben in de afgelopen 2 decennia niet voor niets talloze landen in het Midden-Oosten de oorlog verklaard.
Het probleem ligt zo voor de hand, dat niemand ziet dat dit de werkelijke reden is voor alle ellende. Hidden in plain sight zoals een Amerikaan zou zeggen.
Maurice Strong heeft ook niet voor niets gezegd dat het hun taak zou moeten zijn om de het industriele Westen te ontmantelen.

Zijn mini kerncentrales dan de oplossing? Ja misschien voor een deel van de energiebehoefte wel. Het schijnt dat de risico's veel kleiner zijn.
Alsnog voor de aandrijving van een auto, vraag ik me af of het een oplossing is. Waarschijnlijk kom je dan namelijk weer in de knoei met de voorraad edele metalen die nodig zijn voor de elektrische aandrijflijn.

10 jaar geleden las ik nog wel artikelen van de TU waarin door professoren werd gewaarschuwd voor het opraken van de olie en dat we daar kostbaar mee om zouden moeten gaan omdat ook kunststoffen en medicijnen olie nodig hebben. Destijds was de toon ook dat we dan dus op 'duurzame' energiebronnen moesten omschakelen om die reden. Maar de laatste paar jaar hoor je vooral de demonisering van olie en dat we het niet nodig zouden hebben omdat we nu zonnepanelen en windmolens hebben. Wat een grap. Complete brainwash dus. De oplettende mensen kunnen nu zien dat het onzin was, nu de kolencentrales weer intensiever worden gebruikt en we in de problemen komen door gebrek aan gas. Hoewel ook daar heel wat vloeibaar gas voor in de plaats klaar staat in de Europoort. En ook de kolenvoorraden zijn flink opgeschroefd. De huidige energiecrisis is dan volgens mij ook vooral een schijnvertoning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...