Ga naar inhoud

De wereld in 2030


Joshua

Aanbevolen berichten

Ik denk dat als we er dan nog zijn leven in een wereld die totaal onherkenbaar zal zijn.

Ik denk niet dat er voldoende mensen wakker zullen zijn om de dingen die gaan komen tegen te houden. 

De krachten die in de achtergrond aan het werk zijn, zijn zo enorm dat ze ons gewoon uitlachen.

In 2030 leven wij in een soort maatschappij zoals China nu is. Alles is dan gebaseerd op de vrijheden die een overheid zal toestaan aan de burgers. Een social creditsysteem, gekoppeld aan de digitale valuta van de centrale banken.

Als je dit bericht schrijft in 2030 mag je zeker twee maanden lang geen treinkaartje kopen en mag je gaan fietsen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Ik denk dat als we er dan nog zijn leven in een wereld die totaal onherkenbaar zal zijn.

Ik denk niet dat er voldoende mensen wakker zullen zijn om de dingen die gaan komen tegen te houden. 

De krachten die in de achtergrond aan het werk zijn, zijn zo enorm dat ze ons gewoon uitlachen.

In 2030 leven wij in een soort maatschappij zoals China nu is. Alles is dan gebaseerd op de vrijheden die een overheid zal toestaan aan de burgers. Een social creditsysteem, gekoppeld aan de digitale valuta van de centrale banken.

Als je dit bericht schrijft in 2030 mag je zeker twee maanden lang geen treinkaartje kopen en mag je gaan fietsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Armer en minder vrijheid is in ieder geval het doel. Tegen die tijd zullen de meeste mensen denk ik wel door hebben dat ze onder controle staan van de allerrijksten op aarde. En de vraag is dan ook hoe lang men dit dan vol gaat houden. Het lijkt mij geen hele lange toekomst hebben.

Maar helaas op dit moment lijkt het te gaan lukken om het die kant op te laten gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 20-8-2022 om 08:14, Carver zei:

Armer en minder vrijheid is in ieder geval het doel. Tegen die tijd zullen de meeste mensen denk ik wel door hebben dat ze onder controle staan van de allerrijksten op aarde. En de vraag is dan ook hoe lang men dit dan vol gaat houden. Het lijkt mij geen hele lange toekomst hebben.

Maar helaas op dit moment lijkt het te gaan lukken om het die kant op te laten gaan.

Voorlopig gaat het heel voorspoedig voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Kate zei:

Ja, het is wel opbeurend, maar niet echt realistisch denk ik:

De man zegt dit:

Die gaan er beide niet komen. De samenleving is enorm gepolariseerd en dat zal wellicht nog wel even blijven. Maar er komt inmiddels zoveel aan het licht en dan gaan mensen inzien: ‘Jongens, het klopt echt niet.’ En zo valt er elke keer weer een stukje van het kaartenhuis om. Uiteindelijk gaat die hele agenda er niet doorheen komen. Dat zal wel met horten en stoten gaan en voor onrust zorgen. Maar dat alles is nodig. Na deze periode wordt het een prachtige tijd.

Het lijkt mij meer een geval van wishful thinking dan dat het ergens op is gebaseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...