Ga naar inhoud

voer voor psychologen


Antoon

Aanbevolen berichten

Wat  mij opvalt is dat kennissen en vrienden bang worden voor mij en beslist niet over het vaccin willen praten, dan denk ik even aan Nietzche, onder

"Wie in het openbaar grote dingen nastreeft en uiteindelijk heimelijk inziet dat hij te zwak is om ze te bereiken, heeft gewoonlijk ook onvoldoende kracht om in het openbaar afstand te doen van zijn doelen en wordt dan onvermijdelijk een huichelaar."

 

Steeds openbaar hetvaccin gepromoot en ook in de arm, dan wakker geworden, maar geen lef om het te bekennen of toe te geven en je wordt ook een huichelaar, iets voor psychologen of mensenkenners onder ons

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Antoon zei:

Wat  mij opvalt is dat kennissen en vrienden bang worden voor mij en beslist niet over het vaccin willen praten, dan denk ik even aan Nietzche, onder

"Wie in het openbaar grote dingen nastreeft en uiteindelijk heimelijk inziet dat hij te zwak is om ze te bereiken, heeft gewoonlijk ook onvoldoende kracht om in het openbaar afstand te doen van zijn doelen en wordt dan onvermijdelijk een huichelaar."

Steeds openbaar hetvaccin gepromoot en ook in de arm, dan wakker geworden, maar geen lef om het te bekennen of toe te geven en je wordt ook een huichelaar, iets voor psychologen of mensenkenners onder ons

Het zal voor heel veel mensen in onze verwende maatschappij lastig zijn om te erkennen dat de wereld niet een soort van vrolijk lala land waarin alles maar kan en dat het niet vanzelfsprekend is dat we een relatief luxe leven hebben. 

De overtuiging van de meeste mensen tegenwoordig is dat het normaal is zoals we nu leven en dat we daar gewoon recht op hebben.

Maar het is helemaal niet zo vanzelfsprekend en in andere delen van de wereld kunnen mensen je daar alles over vertellen. Maar daar liggen de meesten ook niet wakker van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Antoon zei:

Wat  mij opvalt is dat kennissen en vrienden bang worden voor mij en beslist niet over het vaccin willen praten, dan denk ik even aan Nietzche, onder

"Wie in het openbaar grote dingen nastreeft en uiteindelijk heimelijk inziet dat hij te zwak is om ze te bereiken, heeft gewoonlijk ook onvoldoende kracht om in het openbaar afstand te doen van zijn doelen en wordt dan onvermijdelijk een huichelaar."

Steeds openbaar hetvaccin gepromoot en ook in de arm, dan wakker geworden, maar geen lef om het te bekennen of toe te geven en je wordt ook een huichelaar, iets voor psychologen of mensenkenners onder ons

Ik denk dat één van de moeilijkste dingen voor mensen is om toe te geven dat het nemen van die vaccins een grote vergissing. Zolang ze nog aan het verhaaltje blijven vasthouden hoeven ze tegenover zichzelf niet te bekennen hoe dom ze zijn geweest, maar wat nog veel erger is, de mogelijke gevolgen van het nemen van die spuit.

Ik heb dezelfde ervaring: als ik bepaalde mensen tegen kom, dan steken die al voorbaat de handen afwerend in de lucht van: Ik wil het niet horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
5 minuten geleden, Antoon zei:

Men verwijt mij dat ik onbeleefde zoniet brutale vragen stel als ik bij kennissen informeer of ze gevaccineerd zijn, en bij de classieke grielpspuit kan je er wel openlijk over praten

Ja, dat is een goeie, je mag wel vragen of iemand zijn nieuwe auto het goed doet, ook naar de gezondheid, maar vooral niet naar.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flieko zei:

Ik vermijd dat soort vragen liever

Ik had vorige week een ontmoeting met ex vrouw uit Australië in Bergen. Zij was met haar nieuwe man en beiden zijn uiteraard volledig gevaccineerd omdat ze anders het land niet uit mochten. Ze weten dat ik helemaal tegen ben en nooit die prik zal nemen.

We hebben een paar uur gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat, maar allemaal hebben we vakkundig het onderwerp 'vaccineren' vermeden. Weet eigenlijk niet of dat nu bewust of onbewust is gedaan, maar gezien jouw opmerking hierboven misschien toch wel bewust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...