Ga naar inhoud

Moet Johan Derksen wel of niet worden vervolgd?


Sherlock

Aanbevolen berichten

We hebben een tijdje geleden gezien hoe Johan Derksen in een televisieprogramma stelde dat Thierry Baudet geliquideerd moest worden. Waarschijnlijk schrok hij daar zelf ook wel wat van, want direct daarop probeerde hij het goed te praten door te zeggen dat hij niet zo had bedoeld.

Feit is dat hij het wel heeft gezegd en Baudet heeft aangifte gedaan.

Derksen is nu op het politiebureau gehoord, hetgeen hij niet echt prettig vond, en nu is het afwachten wat de Officier van Justitie gaat besluiten.

Wat denken jullie, moet Derksen worden vervolgd of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat hij vervolgd moet worden puur en alleen om een voorbeeld te creeëren tegen mensen die hetzelfde willen zeggen. Als afschrik middel. Dus ik zou zeggen: een zware straf.

Dus puur voor maatschappelijk gewin. Hij zal er zelf niets nuttigs uithalen.

Johan zou het wel niet zo bedoeld hebben maar het zou fijn zijn als hij beter nadenkt voordat hij wat zegt, vooral omdat hij dit soort dingen op TV zegt.

Maar waar trekken we de lijn? Het woord wappie wordt dagelijks (op negatieve toon) gebruikt op TV. Wanneer wordt dat eens aangepakt? Ik vrees nooit.

Als Johan Derksen zoiets had gezegd over een tegenhanger van Baudet dan was hij niet meer welkom op TV. Laat dat even inzinken.

 

aangepast door Flieko
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Flieko zei:

Ik vind dat hij vervolgd moet worden puur en alleen om een voorbeeld te creeëren tegen mensen die hetzelfde willen zeggen. Als afschrik middel. Dus ik zou zeggen: een zware straf.

Dus puur voor maatschappelijk gewin. Hij zal er zelf niets nuttigs uithalen.

Johan zou het wel niet zo bedoeld hebben maar het zou fijn zijn als hij beter nadenkt voordat hij wat zegt, vooral omdat hij dit soort dingen op TV zegt.

Maar waar trekken we de lijn? Het woord wappie wordt dagelijks (op negatieve toon) gebruikt op TV. Wanneer wordt dat eens aangepakt? Ik vrees nooit.

Als Johan Derksen zoiets had gezegd over een tegenhanger van Baudet dan was hij niet meer welkom op TV. Laat dat even inzinken.

Ja, het is een heel dunne lijn. De vrijheid van meningsuiting is zo ongeveer één van de belangrijkste dingen die ze nog niet hebben weg gehaald.

Maar, aan de andere kant: het dreigen met fysiek geweld, om iemand te vermoorden, te liquideren, is toch echt wel een grens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...