Ga naar inhoud

Zonnepanelen


Aanbevolen berichten

Ik denk wel eens na over zonnepanelen. Je kunt nu nog energie terugleveren. Ik vraag me af hoe dat terugleveren werkt. Er draait continu een generator die stroom opwekt. Die generator moet ook heel stabiel draaien om de 50 - 60 Hz te kunnen waarborgen. Daar worden gas en kolen voor gebruikt. Als er via zonnepanelen energie terug geleverd wordt, betekent dat dan dat de generator minder energie gaat gebruiken omdat de zonnepanelen het netwerk ontlasten? Hoe krijgen ze dat in de praktijk voor elkaar. Je krijgt dan toch grote schommelingen op het netwerk. Als er een wolk voor de zon schuift, dan wordt het terugleveren ineens heel veel minder. Ik vraag me af of dit technisch allemaal wel mogelijk is. Worden we met die zonnepanelen ook niet enorm misleid. 
 

Ik zou best zonnepanelen willen maar dan wel met een flinke batterij, zodat je de energie kunt opslaan. Die batterijen zijn duur en zal na 10 jaar ook versleten zijn. Zonnepanelen zullen op termijn ook een keer vervangen moeten worden. Ik ben eigenlijk maar een kleinverbruiker en denk niet dat ik zo'n investering ooit terug zal verdienen. Nu is t nog wel interessant omdat je nog geld krijgt voor het terugleveren. In 2025 is dat voorbij. Dan zou je de energie meteen moeten verbruiken op het moment dat je het opwekt, anders ben je het gewoon kwijt. Of zie ik dit verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Mensen met zonnepanelen voelen zich bedonderd 

  • Afdrukken
woensdag, 18 januari 2023 10:49 
 
Hits: 2862 
genaaid door de overheidDe afgelopen jaren zijn er heel veel zonnepanelen verkocht onder het motto: 'Men helpt het milieu en het kan voordelig zijn'. 

Maar, nu klinken er geluiden als: 'Elk voordeeltje dat de consument kan krijgen wordt afgepakt door de (r)overheid'. 



Alles is er de afgelopen jaren aan gedaan om mensen ervan te overtuigen dat het een goede zaak is om zonnepanelen te nemen. 

Ieder huishouden met zonnepanelen wordt dan energieleverancier en kan geld verdienen door stroom terug te leveren aan het net. 

Wat ze zelf leveren mogen ze verrekenen met het eigen verbruik en voor wat ze meer leveren krijgen ze een terugleveringsvergoeding. 

Het verrekenen van de teruglevering met het eigen gebruik noemen ze salderen. 

Echter, de overheid wil vanaf 2025 die salderingsregeling afbouwen. Dat betekent simpelweg dat je zonnepanelen ieder jaar minder zullen opleveren. Voor een goede uitleg verwijzen wij naar deze website. 

Over de reden dat de overheid die salderingsregeling wil afschaffen lees je verschillende dingen. 

Zoals deze: 

Omdat zonnepanelen steeds goedkoper worden, stijgt het rendement op zonnestroom-installaties. Volgens de overheid is de regeling hierdoor voor een groot deel overbodig te worden en heeft z'n werk gedaan: het gebruik van duurzame energie is gestimuleerd. 

Volgens de consumentenbond: 

De overheid wil de salderingsregeling afbouwen vanwege de kosten. 

Dat laatste komt waarschijnlijk meer in de richting, want als mensen straks niet meer (alles) kunnen salderen krijgen ze een rekening voor stroomverbruik en daar zit uiteraard weer een flink stuk belasting op. 

Kortom, de overheid haalt het voordeel bij de burger weg en steekt dat in eigen zak. 

De Telegraaf heeft een onderzoek gehouden onder haar lezers en daaruit blijkt dat 82 procent tegen het afschaffen van de salderingsregel is. 

Hier een aantal van de commentaren: 

„Waarom moet ik voor stroom betalen wanneer ik het geleverd krijg en krijg ik er niets voor als ik stroom teruglever? Ik vind het een krankzinnige situatie.” 

„Ze maken je eerst lekker en dan draaien ze je nek om” 

„Het is schandalig dat elk voordeeltje wat de consument kan krijgen, wordt afgepakt door de (r)overheid.” 

„Als je niet mag salderen heb je dus niets aan die dure panelen bij bewolkt weer en in de periode dat de zon lager aan de hemel staat”. 

Bij het NOS journaal kwamen ze met de slimme suggestie dat mensen dan maar grote batterijen moeten aanschaffen die ze dan kunnen vullen zodat ze op die manier ‘s nachts hun elektrische auto kunnen opladen. 

Voor mensen met diepe zakken zal dit misschien een mooie oplossing zijn, maar voor een doorsnee burger geen haalbare kaart. 

Deze heeft genoeg kopzorgen om rond te komen en dacht met zonnepanelen eindelijk iets te hebben wat de hoge energiekosten een beetje zou drukken. 

In plaats daarvan gaat het consumenten voordeel straks gewoon weer richting Den Haag. 

De burger blijft achter met de rekening en misschien de irritante gedachte dat ook zij hun steentje hebben bijgedragen aan de 2030 Agenda.
Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl

Nieuwsbrief

Sponsors

netforum

zeoliet.gif

water7.gif

Onderwerpen

AgendaAnunnaki, onze godenArcheologieBewustzijnBinnenlandBlijvend ActueelBuitenlandChemtrailsETFinancieelGalactic FederationGezondheidGraancirkelsHet ComplotInnovatieInternetLezersbrievenMens en DierNatuur en MilieuNesaraOccultParanormaalPropagandaSite MededelingenStralingTv, Film en BoekUFOUniversumVrije EnergieWereldWetenschap  
 Open in nieuw venster

Promotie

schulze4.jpg
 

bomenkap.png

Poll

Willen wij ook een potten en pannen actie zoals in Denemarken?
ja, zoals in artikel 
nee 
Kansloos in Nederland 
 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, De Teruggetrokkene zei:
 

Mensen met zonnepanelen voelen zich bedonderd 

  • Afdrukken
woensdag, 18 januari 2023 10:49 
 
Hits: 2862 
genaaid door de overheidDe afgelopen jaren zijn er heel veel zonnepanelen verkocht onder het motto: 'Men helpt het milieu en het kan voordelig zijn'. 

Maar, nu klinken er geluiden als: 'Elk voordeeltje dat de consument kan krijgen wordt afgepakt door de (r)overheid'. 



Alles is er de afgelopen jaren aan gedaan om mensen ervan te overtuigen dat het een goede zaak is om zonnepanelen te nemen. 

Ieder huishouden met zonnepanelen wordt dan energieleverancier en kan geld verdienen door stroom terug te leveren aan het net. 

Wat ze zelf leveren mogen ze verrekenen met het eigen verbruik en voor wat ze meer leveren krijgen ze een terugleveringsvergoeding. 

Het verrekenen van de teruglevering met het eigen gebruik noemen ze salderen. 

Echter, de overheid wil vanaf 2025 die salderingsregeling afbouwen. Dat betekent simpelweg dat je zonnepanelen ieder jaar minder zullen opleveren. Voor een goede uitleg verwijzen wij naar deze website. 

Over de reden dat de overheid die salderingsregeling wil afschaffen lees je verschillende dingen. 

Zoals deze: 

Omdat zonnepanelen steeds goedkoper worden, stijgt het rendement op zonnestroom-installaties. Volgens de overheid is de regeling hierdoor voor een groot deel overbodig te worden en heeft z'n werk gedaan: het gebruik van duurzame energie is gestimuleerd. 

Volgens de consumentenbond: 

De overheid wil de salderingsregeling afbouwen vanwege de kosten. 

Dat laatste komt waarschijnlijk meer in de richting, want als mensen straks niet meer (alles) kunnen salderen krijgen ze een rekening voor stroomverbruik en daar zit uiteraard weer een flink stuk belasting op. 

Kortom, de overheid haalt het voordeel bij de burger weg en steekt dat in eigen zak. 

De Telegraaf heeft een onderzoek gehouden onder haar lezers en daaruit blijkt dat 82 procent tegen het afschaffen van de salderingsregel is. 

Hier een aantal van de commentaren: 

„Waarom moet ik voor stroom betalen wanneer ik het geleverd krijg en krijg ik er niets voor als ik stroom teruglever? Ik vind het een krankzinnige situatie.” 

„Ze maken je eerst lekker en dan draaien ze je nek om” 

„Het is schandalig dat elk voordeeltje wat de consument kan krijgen, wordt afgepakt door de (r)overheid.” 

„Als je niet mag salderen heb je dus niets aan die dure panelen bij bewolkt weer en in de periode dat de zon lager aan de hemel staat”. 

Bij het NOS journaal kwamen ze met de slimme suggestie dat mensen dan maar grote batterijen moeten aanschaffen die ze dan kunnen vullen zodat ze op die manier ‘s nachts hun elektrische auto kunnen opladen. 

Voor mensen met diepe zakken zal dit misschien een mooie oplossing zijn, maar voor een doorsnee burger geen haalbare kaart. 

Deze heeft genoeg kopzorgen om rond te komen en dacht met zonnepanelen eindelijk iets te hebben wat de hoge energiekosten een beetje zou drukken. 

In plaats daarvan gaat het consumenten voordeel straks gewoon weer richting Den Haag. 

De burger blijft achter met de rekening en misschien de irritante gedachte dat ook zij hun steentje hebben bijgedragen aan de 2030 Agenda.
Bezoek ook eens gezondheidswebwinkel Orjana.nl

Nieuwsbrief

 
 

Sponsors

netforum

zeoliet.gif

water7.gif

Onderwerpen

AgendaAnunnaki, onze godenArcheologieBewustzijnBinnenlandBlijvend ActueelBuitenlandChemtrailsETFinancieelGalactic FederationGezondheidGraancirkelsHet ComplotInnovatieInternetLezersbrievenMens en DierNatuur en MilieuNesaraOccultParanormaalPropagandaSite MededelingenStralingTv, Film en BoekUFOUniversumVrije EnergieWereldWetenschap  
 Open in nieuw venster

Promotie

schulze4.jpg
 

bomenkap.png

Poll

Willen wij ook een potten en pannen actie zoals in Denemarken?
ja, zoals in artikel 
nee 
Kansloos in Nederland 
 
 

Ik voel dat ook wel een beetje met mijn zonnepanelen. Denk je dat je een beetje goed zit met al die stijgende kosten, wordt je toch weer gepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik voel dat ook wel een beetje met mijn zonnepanelen. Denk je dat je een beetje goed zit met al die stijgende kosten, wordt je toch weer gepakt.

Weet je wat wel werkt bij mij? Heel bewust omgaan met je energieverbruik. Nu kan ik het makkelijk zeggen want overdag verbruik ik niks. De ketel zet ik uit met een wifi schakelaar. Ik heb 4 Infraroodpanelen waar ik ook wifi schakelaars op heb gemaakt. Alles is met je telefoon in te stellen en ze schakelen zelf weer uit. In Januari zit ik nog onder de €100 met mijn energie. Voorheen zat ik er met lagere energieprijzen boven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 12-1-2023 om 18:20, De Teruggetrokkene zei:

Je krijgt dan toch grote schommelingen op het netwerk. Als er een wolk voor de zon schuift, dan wordt het terugleveren ineens heel veel minder. Ik vraag me af of dit technisch allemaal wel mogelijk is.

Ik heb geen idee hoe ze die schommelingen opvangen🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was ooit ook geïnteresseerd in zonnepanelen. Maar nu dat de saldering regeling verdwijnt heb je er naar mijn idee alleen iets aan als je de energie ergens in kan opslaan tot dat je het nodig hebt. Zonder saldering krijg je bijvoorbeeld maar 1 cent per Kw/H terug voor de energie die jij levert en als je energie nodig hebt betaal je dan 30 cent Kw/H voor de energie die je verbruikt. Dan zou je het in een batterij moeten opslaan, wat alleen te betalen is voor de rijken onder ons en niet voor Jan Modaal met een gezin.

Wat ik wel interessant vindt zijn de alternatieve wijzen waarop energie kan worden opgewekt. Echter weet ik niet aan de filmpjes te zien of dit echt is of dat men ons aan het neppen is. Niburu heeft hier ook over geschreven.

Zoals deze: De oude wereldorde (8 delen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 19-9-2023 om 14:02, De Teruggetrokkene zei:

Op YouTube word je met filmpjes over vrije energie bedrogen. Ik geloof nog steeds dat vrije energie mogelijk kan zijn en experimenteer er ook mee. Tot nu toe zonder succes maar ik geef het niet meteen op. 

Oke, interessant. Hou ons op de hoogte als je de oplossing hebt gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik ben geen academicus hoor. Wel technisch, maar geen knappe kop. Ik doe het hobbymatig. Deze week heb ik een magneetmotortje geprobeerd te maken mbv mijn 3d printer. Helaas zonder resultaat. 

Oke, toch blijft het interessant wat je doet. En leuk om te horen dat je zelf iets probeert te maken. Uiteindelijk als wij vrije energie willen gebruiken zal het toch bij mensen zoals jij vandaan moeten komen. Omdat de reguliere wereld dit soort technologieën tegen werkt.

aangepast door AME
woord vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 23-9-2023 om 12:53, AME zei:

Oke, toch blijft het interessant wat je doet. En leuk om te horen dat je zelf iets probeert te maken. Uiteindelijk als wij vrije energie willen gebruiken zal het toch bij mensen zoals jij vandaan moeten komen. Omdat de reguliere wereld dit soort technologieën tegen werkt.

Mmm, ik denk dat er ook veel theoretische kennis nodig is om zoiets werkend te krijgen. Magnetisme is best ingewikkeld als je er mee aan de gang gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Mmm, ik denk dat er ook veel theoretische kennis nodig is om zoiets werkend te krijgen. Magnetisme is best ingewikkeld als je er mee aan de gang gaat. 

Je gebruikt dan beter magnetisme door een windmolentje. Magneten positief en negatief over koper laten roteren. Niet ingewikkeld, gewoon simpel houden. Die energie kan je dan opslaan in een autobatterij ofzo. Maar wil je echt rendement, dan raad ik stoom aan. Dat door een generator stuwen en je hebt massaal opbrengst.

Wat beter is ->

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Met een autobatterij kun je niet zoveel energie opslaan hoor. Wil jij een wasmachine laten draaien op 2000W dan heb je een behoorlijke batterij nodig, die ook nog eens slijt. Het klinkt allemaal prachtig maar in dd praktijk ben je het goedkoopst uit met stroom van het net. 

Ja maar met magnetisme kan je sowieso geen wasmachine draaien vrees ik. Dat is 12 volt tenzij je het groot aanpakt. Ik zou dat gebruiken voor verlichting dan. Wat wel haalbaar is met LED.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Joshua zei:

Die accu's gaan toch ook maar een paar jaar mee? Dan moet je ze vervangen. 

Ik ken iemand die zonnestroom opslaat in auto accu's. Tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk

Neen daarvoor heb je een Tesla Powerwall ofzo nodig. Maar je kan dat allemaal zelf maken. Een flow batterij gaat veel langer mee en de inhoud is makkelijk vervangbaar. Met een goede flow batterij draai je uw wasmachine, stofzuiger en tv en meer tegelijk.

20220316-otten-batt-web.jpg

Bedenk ook dat je meer dan 1 auto accu kan plaatsen  om ook aan kilowatts te kunnen stockeren. Het is allemaal makkelijk te pimpen.

Auto accu's als equivalent van een powerwall:

Die batterijen in de film zijn wel van lithium en geen standaard auto batterij, maar de capaciteit is hetzelfde. Samen gestapeld hebben ze een capaciteit van bijna 200 kwh gestuurd door 230 volt.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Fundamenteel zei:

Neen daarvoor heb je een Tesla Powerwall ofzo nodig. Maar je kan dat allemaal zelf maken. Een flow batterij gaat veel langer mee en de inhoud is makkelijk vervangbaar. Met een goede flow batterij draai je uw wasmachine, stofzuiger en tv en meer tegelijk.

20220316-otten-batt-web.jpg

Bedenk ook dat je meer dan 1 auto accu kan plaatsen  om ook aan kilowatts te kunnen stockeren. Het is allemaal makkelijk te pimpen.

Auto accu's als equivalent van een powerwall:

Die batterijen in de film zijn wel van lithium en geen standaard auto batterij, maar de capaciteit is hetzelfde. Samen gestapeld hebben ze een capaciteit van bijna 200 kwh gestuurd door 230 volt.

Prachtig, maar het kost kat en kogel. Is toch financieel gezien oninteressant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Prachtig, maar het kost kat en kogel. Is toch financieel gezien oninteressant?

Als je echt volledig off grid kunt gaan, dan lijkt me dat meer dan financieel interessant.

Als je kunt verbruiken zonder maandfactuur kan je veel crypto sparen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is leuk, maar volgens mij betaal je dan uiteindelijk echt vele malen meer. Je bent dan wel onafhankelijk voor een aantal jaar of langer, maar met een hoge prijs. Daar komen dan nog de hoge kosten bij voor het onderhoud van alle apparatuur. Een leuk hobby project voor een miljonair, wanneer je alle crypto's hebt gespaard😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Joshua zei:

Het idee is leuk, maar volgens mij betaal je dan uiteindelijk echt vele malen meer. Je bent dan wel onafhankelijk voor een aantal jaar of langer, maar met een hoge prijs. Daar komen dan nog de hoge kosten bij voor het onderhoud van alle apparatuur. Een leuk hobby project voor een miljonair, wanneer je alle crypto's hebt gespaard😉

Ik denk dat als je circa 500 kwh per maand verbuikt, je dat er wel uithaalt.

Als rijwoning of app, is zo'n installatie weliswaar overkill. Maar voor grote ondernemingen ben ik liever niet afhankelijk van zaken waar overheden macht en chantage mee uitoefenen.

Bedenk ook dat je met energie BTC kunt minen. Dus als je energie over hebt en btc minet = geld.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...