Ga naar inhoud

Gemalen krekels in voedsel


De Teruggetrokkene

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Op 24-1-2023 om 18:54, De Teruggetrokkene zei:

Gisteren heb ik op BLKBX gezien dat er vanaf nu veel producten kunnen komen waar krekelmeel in verwerkt zit. Het hoeft niet groot op de verpakking te staan. Bij de ingrediënten kan het onder allerlei namen vermeld worden. Weer iets wat door onze strot wordt geduwd. 

Tot nu toe nog niks tegengekomen.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Op het gebied van voedsel is naar mijn mening erg veel om boos over te zijn - gemalen krekels daarentegen staat voor mij persoonlijk wel heel erg onderaan dat lijstje. Ik ben dit oprecht nog niet eerder tegengekomen, dus ik vraag mij af waar dit vandaan komt. In ons eten zit zo ontzettend veel troep om het goedkoop te produceren wat slecht is voor ons lijf. 

Niet elke e-nummer is slecht, maar er zijn er echt een flink aantal dat echt gelinkt is aan behoorlijke nare kwalen wat je in erg veel producten tegenkomt. Klein voorbeeldje: vleeswaren. in vrijwel alle (Biologisch niet meegerekend) voorverpakte vleeswaren zit natriumnitriet (E250) in. Dit is echt geen fijne, en in meerder landen al verboden. Een paar Scandinavische landen, als ik het mij goed herinner.

Maar ook een willekeurige kipsate salade, zitten vol met bestanddelen die niet echt fijn zijn voor je lichaam. Alleen het suikerstukje - het staat er 4 keer in onder een ander naampje: glucosestroop, suiker, gelucose-fructosestroop en dextrose.

Maar ook troep als benzoëzuur (E210), natriumbenzoaat (E211) wat echt gelinkt is aan nare ziektes. En dan laat ik 'niet-natuurlijke' bijproducten (gemodificeerd zetmeel, voedingszuren, conserveermiddelen, verdikkingsmiddelen etc.) nog buiten beschouwing.

Kijk, ik persoonlijk vind het ook niet een heel fijn idee, om krekel meel oid verwerkt te zien. Maar aan de andere kant is het puur natuurlijk en zou ik liever zoiets hebben dan bovenstaande. Ik vind het nogal gek dat ik op dit soort platforms zo veel hoor over insecten maar weinig over chemische troep wat al decennia in onze voedselketens zitten. Kan iemand mij dat uitleggen?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Istochnietnormaaldit zei:

Ik vind het nogal gek dat ik op dit soort platforms zo veel hoor over insecten maar weinig over chemische troep wat al decennia in onze voedselketens zitten.

Welkom op het forum! Daar hebben we in het verleden ook wel over gesproken hoor. Dit topic ging toevallig over krekels.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Istochnietnormaaldit zei:

Op het gebied van voedsel is naar mijn mening erg veel om boos over te zijn - gemalen krekels daarentegen staat voor mij persoonlijk wel heel erg onderaan dat lijstje. Ik ben dit oprecht nog niet eerder tegengekomen, dus ik vraag mij af waar dit vandaan komt. In ons eten zit zo ontzettend veel troep om het goedkoop te produceren wat slecht is voor ons lijf. 

Niet elke e-nummer is slecht, maar er zijn er echt een flink aantal dat echt gelinkt is aan behoorlijke nare kwalen wat je in erg veel producten tegenkomt. Klein voorbeeldje: vleeswaren. in vrijwel alle (Biologisch niet meegerekend) voorverpakte vleeswaren zit natriumnitriet (E250) in. Dit is echt geen fijne, en in meerder landen al verboden. Een paar Scandinavische landen, als ik het mij goed herinner.

Maar ook een willekeurige kipsate salade, zitten vol met bestanddelen die niet echt fijn zijn voor je lichaam. Alleen het suikerstukje - het staat er 4 keer in onder een ander naampje: glucosestroop, suiker, gelucose-fructosestroop en dextrose.

Maar ook troep als benzoëzuur (E210), natriumbenzoaat (E211) wat echt gelinkt is aan nare ziektes. En dan laat ik 'niet-natuurlijke' bijproducten (gemodificeerd zetmeel, voedingszuren, conserveermiddelen, verdikkingsmiddelen etc.) nog buiten beschouwing.

Kijk, ik persoonlijk vind het ook niet een heel fijn idee, om krekel meel oid verwerkt te zien. Maar aan de andere kant is het puur natuurlijk en zou ik liever zoiets hebben dan bovenstaande. Ik vind het nogal gek dat ik op dit soort platforms zo veel hoor over insecten maar weinig over chemische troep wat al decennia in onze voedselketens zitten. Kan iemand mij dat uitleggen?

Welkom,

Ja, die E nummers zijn veelal funest voor je gezondheid.

Er wordt via de alternatieve nieuwskanalen al heel lang gewaarschuwd voor die E nummer.

Het schijnt zelfs dat de dame die als eerste dit alles aan het licht bracht daardoor niet meer leeft:

https://niburu.co/het-complot/9960-klokkenluider-corinne-gouget-gezelfmoord

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

E nummers zijn vast niet heel gezond maar het zal niet makkelijk zijn om E vrij te eten. Ik ben er nog nooit ziek van geworden. Met natuurlijk voedsel moet je ook oppassen. Paling, varken, mosselen, vleermuizen en weet ik wat nog meer. Er zijn legio mensen die dit natuurlijk voedsel eten. Allemaal smerige beesten vol parasieten. Wanneer doe je het goed.... Ik ben nu een verse pastasaus aan het maken met rundergehakt. Dat rundergehakt zal ook niet al te gezond zijn, vrees ik. K denk dat je alleen echt gezond kan eten als je precies weet wat er allemaal in je voedsel terecht is gekomen. Ik denk dat 100 jaar geleden het voedsel wel gezonder was maar mensen hadden vaak maar net genoeg of te weinig. Warmden prakkies op over meerdere dagen. Kregen misschien 1 dag vitamines binnen en 3 dagen niet. De mensen worden ook ouder dan voorheen. Dan zou je toch zeggen dat het voedsel toch niet heel slecht kan zijn. Ik wil niet beweren dat ik niet geloof dat er troep in ons eten zit, maar ik denk dat het het zo weinig is dat de meeste mensen niet ziek zullen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermijdt die e nummers niet. Ik probeer wel gewoon gezond te eten zodat ik alles binnen krijg, (whole foods) dan kan daarnaast best wel gesnackt worden vind ik. Op aluminium bevattende e nummers na dan. Die hoef ik niet. En die vega troep ook niet. Of bijvoorbeeld die nep aardappelpuree van maggie... Dat is geen eten en heeft geen voedingswaarde. Gewoon lekker zelf maken zou ik zeggen, van echte aardappelen. Die pakjes waar niets inzit behalve verdikkingsmiddelen om het op een volwaardige maaltijd te laten lijken terwijl er zowat niets inzit zijn goed voor de vuilnisbak. Maarja datzelfde geld voor cornflakes (zit geen voeding in) en ga zo maar door.

Je kunt niet verwachten de motor harder te laten lopen als je er brandstof loze zooi uit een mooie verpakking in blijft gooien. Flut aardappelpuree van maggie😅 

Ik begrijp dat sommige ingredienten oa de darm flore kunnen verstoren... Maarja wat moet je dan? Op een houtje bijten? Mij niet gezien. 

Er is een groter probleem en dat is dat de gemiddelde persoon totaal niet genoeg nutrien per dag binnenkrijgt. Kalium bijv. is vrij makkelijk, mits je normaal eet. Maar toch komen de meeste mensen nog nieteens aan 1500mg per dag. Dit is daarom ook één van de hoofdoorzaken waarom zoveel mensen een hoge bloeddruk hebben. De zout/kalium ratio is niet goed in een westers dieet. Ook mist het een hoop andere nutriënten en ook zijn deze vaak enorm uit balans door toevoeging van kunstmatige vitamines. Het heeft een agonistisch en antagonistische werking op elkaar. 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...