Ga naar inhoud

Geloof


De Teruggetrokkene

Aanbevolen berichten

Iedereen gelooft wel ergens in. Sommige mensen geloven in complottheorieën. Anderen geloven in de wereld die ze via de media voorgeschoteld krijgen. Er zijn ook mensen die een bepaalde religie aanhangen. Het typische van geloof is dat je iets tegengestelds kunt geloven dan een ander en dat je elkaar meestal niet kunt overtuigen van de verschillende soorten geloof. Het nieuws laat het vaak goed zien. Tijdens corona waren veel mensen overtuigd van het gevaar en de noodzaak van vaccinatie. De groep die in een complot geloofde werden Wappie genoemd. In de ogen van de complotdenkers waren de pro vaccin gelovers juist Wappie. Beide groepen beweerden bewijs te hebben voor hun gelijk. Het geloof wat je ook aanhangt (b)lijkt een enorme invloed op je leven te hebben. 
 

hoe kijken jullie tegen deze bijzondere werkelijkheid aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De werkelijkheid bestaat niet.wat voor de enge gevaarlijk is ,😁is voor de andere gewoon een boos iemand waar je een gesprek mee kunt aangaan,en zo ken ik nog wel effe doorgaan.maar beroepsverbod en onteigening gaat gelukkig voor bijna iedereen te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Iedereen gelooft wel ergens in. Sommige mensen geloven in complottheorieën. Anderen geloven in de wereld die ze via de media voorgeschoteld krijgen. Er zijn ook mensen die een bepaalde religie aanhangen. Het typische van geloof is dat je iets tegengestelds kunt geloven dan een ander en dat je elkaar meestal niet kunt overtuigen van de verschillende soorten geloof. Het nieuws laat het vaak goed zien. Tijdens corona waren veel mensen overtuigd van het gevaar en de noodzaak van vaccinatie. De groep die in een complot geloofde werden Wappie genoemd. In de ogen van de complotdenkers waren de pro vaccin gelovers juist Wappie. Beide groepen beweerden bewijs te hebben voor hun gelijk. Het geloof wat je ook aanhangt (b)lijkt een enorme invloed op je leven te hebben. 
 

hoe kijken jullie tegen deze bijzondere werkelijkheid aan?

Het geloven in het algemeen is voor mij een kracht die mensen totaal kan programmeren. Als jij echt gelooft dat je wereldkampioen hardlopen kunt worden, dan zal je lichaam en je geest daarop reageren. Je gaat steeds beter en steeds sneller lopen omdat jij gelooft dat je op deze manier kampioen zult worden.

Kijk naar een voetbalwedstrijd waarbij een team met 4-0 achter komt te staan. Het geloof dat ze kunnen winnen is verdwenen ze lopen als natte dweilen over het veld.

Als jij gelooft dat je ziek bent, dan zal je lichaam daar ook op reageren. Wanneer twee mensen achter elkaar tegen jou zeggen: Wat zie je er bleek uit. Dan zal jij je gegarandeerd slecht gaan voelen omdat je gelooft dat je wat mankeert.

Het geloof in iets is een hele sterke kracht die wonderen kan verrichten, maar het werkt natuurlijk ook de andere kant op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geloofd dat de verkiezingsuitslag bij  BB in goede handen is kan je rustig slapen, ik geloof dan weer dat deze stemmen bij Forum in beter beheer zouden zijn, het is maar ook wat je levenservaring is, en de wens is de vader van de gedachte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sherlock zei:

Als jij echt gelooft dat je wereldkampioen hardlopen kunt worden, dan zal je lichaam en je geest daarop reageren. Je gaat steeds beter en steeds sneller lopen omdat jij gelooft dat je op deze manier kampioen zult worden.

Kun jij me dan uitleggen waarom dat rapper sjors niet is gelukt? Hij geloofde dat hij overal de beste in was maar heel Nederland lachte hem uit. De dingen die hij dacht te kunnen doen gingen van kwaad tot erger. Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen het hebben van een valse overtuiging of gewoon weten dat je ergens goed in bent en daar je best voor gaat doen om dat te verbeteren. Fouten te accepteren en je best doen om naar oplossingen te zoeken voor een beter resultaat.

Ik geloofde eerder dat mijn antwoorden van waarde waren. Maar het blijkt dat ik gewoon een arrogante, onstabiele en zeer irritante betweter ben die de sfeer verziekt op online fora.

Na hoogmoed komt de val.

 

CqaSGUsXYAETJeH.jpg

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Flieko zei:

Kun jij me dan uitleggen waarom dat rapper sjors niet is gelukt? Hij geloofde dat hij overal de beste in was maar heel Nederland lachte hem uit. De dingen die hij dacht te kunnen doen gingen van kwaad tot erger. Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen het hebben van een valse overtuiging of gewoon weten dat je ergens goed in bent en daar je best voor gaat doen om dat te verbeteren. Fouten te accepteren en je best doen om naar oplossingen te zoeken voor een beter resultaat.

Ik geloofde eerder dat mijn antwoorden van waarde waren. Maar het blijkt dat ik gewoon een arrogante, onstabiele en zeer irritante betweter ben die de sfeer verziekt op online fora.

Na hoogmoed komt de val.

CqaSGUsXYAETJeH.jpg

Ik begrijp je antwoord niet.

Het is duidelijk dat je ergens door van slag bent, maar het is mij niet duidelijk waardoor.

Ik stel dat het geloof in iets of in jezelf een grote kracht is.

Wat is daar mis mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sherlock zei:

Het is duidelijk dat je ergens door van slag bent, maar het is mij niet duidelijk waardoor.

Klopt dat ben ik ook maar dat heeft niets met jou comment te maken. Sorry Sherlock. Ik had op een betere en fatsoenlijkere manier kunnen reageren.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Flieko zei:

Klopt dat ben ik ook maar dat heeft niets met jou comment te maken. Sorry Sherlock. Ik had op een betere en fatsoenlijkere manier kunnen reageren.

Het schijnt vandaag zo'n dag te zijn dat er een hoop mensen een beetje van slag zijn. Misschien is het iets in de atmosfeer, of misschien wel in het collectieve bewustzijn.

Niet zo vreemd natuurlijk met al die satanische krachten in de achtergrond.

Of misschien staat er wel iets groots te gebeuren en voelen mensen dat aan.

Zoiets als dieren voor een aardbeving of een vulkaanuitbarsting.

Vroeger was alles veel gemakkelijker.

Toen wist je wat wat was en ging je met kerst naar de kerk en daar kreeg je dan als kind een sinaasappel en een boek. Helemaal gelukkig, probeer dat vandaag de dag maar eens voor elkaar te krijgen met de jeugd.

 

aangepast door Sherlock
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Sherlock zei:

Het schijnt vandaag zo'n dag te zijn dat er een hoop mensen een beetje van slag zijn. Misschien is het iets in de atmosfeer, of misschien wel in het collectieve bewustzijn.

Niet zo vreemd natuurlijk met al die satanische krachten in de achtergrond.

Of misschien staat er wel iets groots te gebeuren en voelen mensen dat aan.

Zoiets als dieren voor een aardbeving of een vulkaanuitbarsting.

Vroeger was alles veel gemakkelijker.

Toen wist je wat wat was en ging je met kerst naar de kerk en daar kreeg je dan als kind een sinaasappel en een boek. Helemaal gelukkig, probeer dat vandaag de dag maar eens voor elkaar te krijgen met de jeugd.

Inderdaad! Ik kreeg vroeger ook een boek in de kerk. Dat van die sinaasappel ben ik vergeten. 
 

Ik ben de laatste weken ook mezelf niet. Ik voel me een beetje neerslachtig. Kan ook niet goed duiden waar het vandaan komt. 
 

Of het vroeger makkelijker was, dat weet ik niet. Misschien was het vroeger wat minder gecompliceerd omdat er gewoon minder smaken waren. 
 

Nou ja, wat ik wel heel positief vind is dat er hier nog respect is voor elkaar. Mooi om te zien dat jullie het gewoon met praten weer recht breien. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Inderdaad! Ik kreeg vroeger ook een boek in de kerk. Dat van die sinaasappel ben ik vergeten. 
 

Ik ben de laatste weken ook mezelf niet. Ik voel me een beetje neerslachtig. Kan ook niet goed duiden waar het vandaan komt. 
 

Of het vroeger makkelijker was, dat weet ik niet. Misschien was het vroeger wat minder gecompliceerd omdat er gewoon minder smaken waren. 
 

Nou ja, wat ik wel heel positief vind is dat er hier nog respect is voor elkaar. Mooi om te zien dat jullie het gewoon met praten weer recht breien. 

Ik denk dat het leven vroeger gemakkelijker was, simpelweg omdat je systeem op een dag minder impulsen kreeg te verwerken.

Als ik nu kijk hoeveel informatie/desinformatie/propaganda ik in één dag om mijn oren krijg geslingerd, dan is dat eigenlijk een duizelingwekkende hoeveelheid. 

Dit komt dan hoofdzakelijk via internet en andere media zoals televisie en kranten.

Nog niet zo gek lang geleden was er geen internet en iets verder terug in de tijd ook geen televisie. Je systeem had dan ook alle tijd en gelegenheid om de beperkte informatie die het kreeg te verwerken.

Nu bevindt je systeem zich in een soort mallemolen want al die verschillende impulsen hebben ook een emotioneel effect.

Misschien hebben wij als mensheid wel te maken met een soort permanente overload van het systeem en voelen velen zich alleen al daarom niet helemaal lekker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sherlock zei:

Ik denk dat het leven vroeger gemakkelijker was, simpelweg omdat je systeem op een dag minder impulsen kreeg te verwerken.

Als ik nu kijk hoeveel informatie/desinformatie/propaganda ik in één dag om mijn oren krijg geslingerd, dan is dat eigenlijk een duizelingwekkende hoeveelheid. 

Dit komt dan hoofdzakelijk via internet en andere media zoals televisie en kranten.

Nog niet zo gek lang geleden was er geen internet en iets verder terug in de tijd ook geen televisie. Je systeem had dan ook alle tijd en gelegenheid om de beperkte informatie die het kreeg te verwerken.

Nu bevindt je systeem zich in een soort mallemolen want al die verschillende impulsen hebben ook een emotioneel effect.

Misschien hebben wij als mensheid wel te maken met een soort permanente overload van het systeem en voelen velen zich alleen al daarom niet helemaal lekker.

Zit zeker iets in. Ik vermijd zelf de overvloed aan impulsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zoveel narigheid dat het ook moeilijk is om positief te blijven. De laatste tijd volg ik even helemaal geen nieuws meer. Dat ik er positiever van geworden ben, kan ik niet zeggen. Mijn ogen sluiten voor de werkelijkheid wil ik ook niet. Dan kom je helemaal in een schijnwereld terecht. Ik leef op het platteland en daar zijn veel dingen gewoon nog normaal. Dat geeft mij ook een fijn gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wij worden neerslachtig als we onze focus op aardse zaken richten en niet op de goede afloop. Ik geloof dat de natuurlijke orde zich zal herstellen. Wat we nu allemaal meemaken is een herhaling van wat al duizenden jaren speelt. Bedenk de Nephilim. Wereldmachten proberen de mens te veranderen op wat goed voor hen uitkomt en denken zich boven de natuur te kunnen plaatsen.

Dat wij voor een komende hongersnood staan is geen toeval maar een gedirigeerde genocide van degene die zich nu als redders opstellen.

Solus Christus.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

"Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt,
de duidelijke demonstratie van werkelijkheden
die echter niet worden gezien".
Hebreeën 11:1

En het Grootste Complot is het "Complot Tegen God".

Gesmeed in de tijd van Eden, uitgevoerd in Eden en het duurt nog tot op de dag van vandaag.

Ik geloof dus in complotten en ik geloof in de Almachtige God JHWH en Zijn Zoon Jezus.

Het barst sinds Eden trouwens van de complotten.

In alle verschillende dimensies (zoals in de Hemel, op Aarde , het Universum, . . . en daar waar engelen (die van God en die van de engel Satan)  nog meer aanwezig zijn.

"Want onze strijd is niet tegen bloed en vlees,
maar tegen de regeringen, tegen de autoriteiten,
tegen de wereldheersers van deze duisternis,
tegen de goddeloze geestenkrachten
in de hemelse gewesten".
Efeziërs 6:12

***

"En er brak oorlog uit in de hemel:
Michaël (niet Jezus) en zijn engelen streden tegen de draak,
en de draak (Satan) en zijn engelen streden,
maar hij zegevierde niet,
en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel.

Neergeslingerd werd daarom de grote draak,
de oorspronkelijke slang, die Duivel en Satan wordt genoemd,
die de gehele bewoonde aarde misleidt;
neergeslingerd werd hij naar de aarde,
en zijn engelen werden met hem neergeslingerd".
Openbaring 12:7-9

Dat laatste moet nog gebeuren. Volgens mij tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2024 om 09:21, RAM zei:

"Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt,
de duidelijke demonstratie van werkelijkheden
die echter niet worden gezien".
Hebreeën 11:1

En het Grootste Complot is het "Complot Tegen God".

Gesmeed in de tijd van Eden, uitgevoerd in Eden en het duurt nog tot op de dag van vandaag.

Ik geloof dus in complotten en ik geloof in de Almachtige God JHWH en Zijn Zoon Jezus.

Het barst sinds Eden trouwens van de complotten.

In alle verschillende dimensies (zoals in de Hemel, op Aarde , het Universum, . . . en daar waar engelen (die van God en die van de engel Satan)  nog meer aanwezig zijn.

"Want onze strijd is niet tegen bloed en vlees,
maar tegen de regeringen, tegen de autoriteiten,
tegen de wereldheersers van deze duisternis,
tegen de goddeloze geestenkrachten
in de hemelse gewesten".
Efeziërs 6:12

***

"En er brak oorlog uit in de hemel:
Michaël (niet Jezus) en zijn engelen streden tegen de draak,
en de draak (Satan) en zijn engelen streden,
maar hij zegevierde niet,
en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel.

Neergeslingerd werd daarom de grote draak,
de oorspronkelijke slang, die Duivel en Satan wordt genoemd,
die de gehele bewoonde aarde misleidt;
neergeslingerd werd hij naar de aarde,
en zijn engelen werden met hem neergeslingerd".
Openbaring 12:7-9

Dat laatste moet nog gebeuren. Volgens mij tenminste.

Over dat laatste bestaat ook weer meningsverschil helaas. Veel stukken in de bijbel zijn op diverse manieren te interpreteren. Ik denk dat jouw interpretatie is te plakken aan de komende antichrist. De duivel wordt neergeworpen en gaat rond als een briesende leeuw, wetende dat hij weinig tijd heeft. Zelf weet ik niet precies wat de juiste interpretatie is. Ben geneigd hetzelfde te denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...