Ga naar inhoud

Tweelingzielen


vince86

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, vince86 zei:

Zijn er mensen die ervaring hebben met tweelingzielen die samen een kind krijgen?

Hi Vince,

Welkom,

Ik heb even opgezocht wat tweelingziel zo ongeveer betekent en dan kom ik dit tegen:

 

Heb je ooit iemand ontmoet, waarbij het voelde alsof je die persoon al heel lang kende, alhoewel je deze persoon nog nooit eerder had ontmoet?

Heb je ooit een "klik" gehad met een ander waarbij je hun zinnen kon afmaken of als het ware hun gedachten kon lezen?


Dan is er een grote kans dat je deze mensen al vele, vele levens hebt gekend en dat ze deel uitmaken van je zielsgroep. Dus, wat is een zielsgroep? Een verzameling eeuwige wezens van bewustzijn die ons helpen om onze levenslessen te leren. Velen daarvan zijn bij ons geweest tijdens vorige reïncarnaties en zijn een belangrijk deel van de tijd bij ons geweest in de etherische sferen.

Wanneer we "aan de andere kant" zijn, maken we afspraken met onze zielsgroepen om elkaar op een bepaald punt in ons aards leven te ontmoeten. (kan ook op een andere plaats zijn waar we geincarneerd zijn, dat hoeft niet perse de aarde te zijn). Voordat we geboren worden, kiezen wij welke ervaringen we tijdens deze incarnatie willen meemaken en maken dan zielscontracten met mensen die ons onderweg daarbij zullen helpen.

Ik geloof wel in dit concept, het voelt voor mij logisch aan, vele andere zullen er niet in geloven, meestal vanwege hun geloof.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar jij hebt misschien wel iets ervaren denk ik zo maar.

Het lijkt mij wel heel erg bijzonder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel 😁 Heb me er aardig in verdiept de afgelopen jaren, het is ook heel bijzonder om het te mogen ervaren. Kan alleen nergens vinden dat een tweelingziel een kind krijgen/hebben samen. Omdat het al bijzonder is om elkaar te ontmoeten, laat staan een kind samen hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2023 om 11:21, vince86 zei:

Dank je wel 😁 Heb me er aardig in verdiept de afgelopen jaren, het is ook heel bijzonder om het te mogen ervaren. Kan alleen nergens vinden dat een tweelingziel een kind krijgen/hebben samen. Omdat het al bijzonder is om elkaar te ontmoeten, laat staan een kind samen hebben

Ik heb even wat rond gesnuffeld en heb wel wat gevonden,

Dat gaat over Twin Flames die samen een kind krijgen. Nu weet ik eerlijk gezegd niet het verschil tussen Twin Flames en Twin Souls, of misschien is het wel hetzelfde.

In ieder hier een artikel, misschien heb je er wat aan. Het is Engels, maar je kunt het altijd even laten vertalen via Google.

https://twinflameunion717.com/twin-flames-having-kids-together/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel 😁 top! Ga het straks gelijk lezen.topper 😊

Op 26-4-2023 om 16:55, Sherlock zei:

Ik heb even wat rond gesnuffeld en heb wel wat gevonden,

Dat gaat over Twin Flames die samen een kind krijgen. Nu weet ik eerlijk gezegd niet het verschil tussen Twin Flames en Twin Souls, of misschien is het wel hetzelfde.

In ieder hier een artikel, misschien heb je er wat aan. Het is Engels, maar je kunt het altijd even laten vertalen via Google.

https://twinflameunion717.com/twin-flames-having-kids-together

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweelingzielen is vriendschap i.p.v. romantische liefde. Ik heb de tweeling nooit begrepen in die astrologische context als in laten we samen kindjes maken. En het heeft ook geen plaats in de mythologie op die manier, althans ik ken er geen. Wel de jaloezie van de goden over de tweelingzielen zoals Pan/Azazel i.v.m. Castor en Pollux. Maar die deed dat voor de lol en verpeste daarmee vriendschap voor Aphrodite (die tweeslachtig is/hermafrodiet/tweeling in 1 dus) en daarmee in Pans controle viel en ze geobsedeerd raakte met lust.  Isis kent ook dit verhaal maar ik ben even vergeten hoe die tweelingen heten in de Egyptische mythologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Pan/Azazel forceerde is de herkomst van dat wat wij vandaag de dag de zondebok noemen. De tweelingen werden individueel geslacht waarbij Castro de keuze kreeg tussen een eeuwig leven of zijn onsterfelijkheid te delen met Pollux. Castor deed het laatste en beschaamde daarmee de Olympiërs die enkel het eeuwige leven omarmden. Als beloning kwamen zowel Castor Als Pollux allebei in één sterrenbeeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2023 om 09:53, Sherlock zei:

Dat is nogal een krasse uitspraak. Hoe kom je aan die wijsheid?

Zoals ik al zei.

Op 28-4-2023 om 23:42, BergtGijUt zei:

heeft ook geen plaats in de mythologie op die manier, althans ik ken er geen

Dus deel het mij zou ik zeggen. Mijn uitspraak is dus niet gebaseerd op kennis of wijsheid maar uit de simpele notie dat ik het nooit gevonden heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en verder staat Aphrodite/Venus/Lucifer/Isis/Astarte/Shukra (die interessant genoeg geen sterrenbeeld maar een planeet is) symbool voor romantische liefde... ik nam aan dat dat duidelijk was. Gemini gaat over broederschap. Dus vandaar. Dus wat is het krasse eigenlijk? Ik kan wel fantasie gebruiken daar niet van maar ik kan geen ander verhaal vertellen dan wat ons gegeven is, toch?

aangepast door BergtGijUt
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, BergtGijUt zei:

en verder staat Aphrodite/Venus/Lucifer/Isis/Astarte/Shukra (die interessant genoeg geen sterrenbeeld maar een planeet is) symbool voor romantische liefde... ik nam aan dat dat duidelijk was. Gemini gaat over broederschap. Dus vandaar. Dus wat is het krasse eigenlijk? Ik kan wel fantasie gebruiken daar niet van maar ik kan geen ander verhaal vertellen dan wat ons gegeven is, toch?

Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat omdat je het nergens bent tegengekomen in de mythologie het derhalve niet bestaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sherlock zei:

Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat omdat je het nergens bent tegengekomen in de mythologie het derhalve niet bestaat? 

Nee. Ik zeg dat ik open sta voor andere informatie, want ik zelf heb het niet gevonden. Dus nogmaals deel informatie a.u.b. Ik heb nergens gezegd dat het niet bestaat, ik heb gezegd dat ik het niet ken. Dit is mijn laatste reactie totdat je informatie deelt i.p.v. ad hominem zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2023 om 23:42, BergtGijUt zei:

Tweelingzielen is vriendschap i.p.v. romantische liefde

Jij schreef bovenstaande. Jij schreef niet: Ik weet het niet. Jij schreef het als een stellige overtuiging. Vandaar mij vraag hoe je dat zo stellig wist.

8 uur geleden, BergtGijUt zei:

i.p.v. ad hominem zoekt

Wat betekent dit in het Nederlands?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Argumentum ad hominem, ook in verkorte vorm als ad hominem, is een poging om, al dan niet middels een drogreden, een opponent in diskrediet te brengen. Als voetbalterm: op de man spelen. Het is een oneigenlijke tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, niet op de bewering zelf.

Dat is dan een vreemde opmerking. Hoe kan je iemand in diskrediet brengen als je een vraag stelt over hetgeen deze persoon schrijft?

Op 28-4-2023 om 23:42, BergtGijUt zei:

Tweelingzielen is vriendschap i.p.v. romantische liefde

Dit lijkt mij toch een duidelijke stelling. Als je dat stelt, dan kan je ook verwachten dat iemand daar vragen over gaat stellen.

Of mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets beoordeeld als kras kun je dat onderbouwen. Je vind tweelingen dus romantisch of vind dat het één niet lost staat van het ander en je hebt daar je redenen voor. Die redenen deel je niet waardoor het enkel bij kras blijft en ik stellig bij literatuur blijf (wel samengevat door mij, maar geen onzin). Ik kan dus niet inhoudelijk reageren op waarom het wel of niet kras is want er is een waardeoordeel, kras, die niet onderbouwd wordt. Het enige van wat ik uit je verhaal opmaak is dat het is kras want het hoeft niet zo te zijn.

Blauw is blauw. Of is blauw ook magenta en maak ik een stelling door te zeggen dat blauw blauw is?

 

4 uur geleden, Sherlock zei:

Hoe kan je iemand in diskrediet brengen als je een vraag stelt over hetgeen deze persoon schrijft?

https://archive.org/details/principia-discordia-paladin-press
https://archive.org/details/publicrelationse00bernrich
https://archive.org/details/OccultismInAGlobalPerspectiveHenrikBogdanGordanDjurdjevic2013


Door vragen te stellen die de inhoud verhullen. CALLISTI?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2023 om 00:27, BergtGijUt zei:

Wat Pan/Azazel forceerde is de herkomst van dat wat wij vandaag de dag de zondebok noemen. De tweelingen werden individueel geslacht waarbij Castro de keuze kreeg tussen een eeuwig leven of zijn onsterfelijkheid te delen met Pollux. Castor deed het laatste en beschaamde daarmee de Olympiërs die enkel het eeuwige leven omarmden. Als beloning kwamen zowel Castor Als Pollux allebei in één sterrenbeeld.

Interessante informatie waarvoor dank.

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2023 om 09:18, De Teruggetrokkene zei:

Iedereen kiest zelf zijn woorden en jij mag je daar gewoon bij neerleggen

Dat is ook prima maar ondertussen blijft de inhoud onbesproken. Niemand heeft op de inhoud van wat ik deel gereageerd niemand spreekt het tegen. Dat heeft verder weinig van doen met wat wel of niet verkeerd is. Tevens zet ik mijzelf niet boven de ander, ik vraag om informatie zodat ik kan reflecteren. Als mij vraag tot reflectie mezelf boven een ander zetten is dan snap ik het niet meer. 

Kortom; Ik heb niet gezegd dat het verkeerd is. Dat maak jij er van. Ik heb gezegd dat een inhoudelijk argument nuttig is. Ik leg me er dus bij neer. Niemand hoeft te vinden wat ik vind. Maar wat ik vind heeft er weinig mee te maken; ik weet geen andere informatie, ik vraag om andere informatie.

aangepast door BergtGijUt
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, BergtGijUt zei:

Dat is ook prima maar ondertussen blijft de inhoud onbesproken. Niemand heeft op de inhoud van wat ik deel gereageerd niemand spreekt het tegen. Dat heeft verder weinig van doen met wat wel of niet verkeerd is. Tevens zet ik mijzelf niet boven de ander, ik vraag om informatie zodat ik kan reflecteren. Als mij vraag tot reflectie mezelf boven een ander zetten is dan snap ik het niet meer. 

Kortom; Ik heb niet gezegd dat het verkeerd is. Dat maak jij er van. Ik heb gezegd dat een inhoudelijk argument nuttig is. Ik leg me er dus bij neer. Niemand hoeft te vinden wat ik vind. Maar wat ik vind heeft er weinig mee te maken; ik weet geen andere informatie, ik vraag om andere informatie.

Nou, je weet nu handig mijn kritiek te verdraaien tot woorden waarmee jij iets kunt.  Je vermengt zelfs het woord “verkeerd” wat ik bedoelde over je gedrag. Nu breng je dat in verband met het onderwerp.  Ik heb me alleen over je gedrag uitgesproken.  Als je zo aan het spelen en draaien bent met woorden dan krijg je veel ruis op de lijn. 
 

Zelf deed ik dit vroeger ook. Ik ben aan het leren om mezelf nederiger op te stellen en mezelf niet te belangrijk te maken.  Gaat niet vanzelf en ik maak er ook nog fouten mee. Toch werpt het vruchten af. Mijn ego is gekrompen en ik vind mezelf aardiger. Volgens mij ben je een intelligente kerel en durf je jezelf onder de loep te nemen.  Dan is het mogelijk om meer rust en minder strijdvaardigheid te krijgen. Dat heeft veel invloed op je omgang met mensen.  

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn duidelijk geen tweelingzielen, ookal bestaat er niet zoiets als tweelingzielen. Soms zit je veel op één lijn met iemand en soms niet. Sommige mensen triggeren onbewust slechte ervaringen omdat ze of kwa uiterlijk of gedrag op iemand uit je verleden lijken. Case closed.

DeafeningLimpAstrangiacoral-max-1mb.gif

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...