Ga naar inhoud

Zilverwater/ colloidaal zilver


AME

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zelf lijdt ik al meer dan 10 jaar aan de darmziekte Collitus Ulcerosa. In deze 10 jaar heb ik diverse zaken geprobeerd om de ziekte onder controle te krijgen of zelfs te genezen. Na een 2 jaar heb ik het SCD dieet (specific carbohydrate diet) gevolgd. Hier heb ik mij destijds 1 jaar streng aangehouden. Hierdoor heb ik veel verlichting ervaren van de ziekte. Vervolgens ging ik af en toe buiten het dieet eten. Op zich ging dit ook nog goed. De afgelopen jaren loop ik weer erg te worstelen met de ziekte en het bijbehorende medicijn gebruik. Het SCD dieet hielp ook niet meer. Echter ben ik via de volgende site: colloidaalzilver.nl in aanraking gekomen met zilver water en heb ik gezocht op internet wat dit zou kunnen doen tegen de ziekte.

Op basis van o.a. getuigenis op een aantal engels talige websites: https://www.thesilveredge.com/sitearticles/colloidal-silver-for-colitis-and-other-inflammatory-bowel-diseases.shtml, heb ik voor mijzelf besloten om zilver water te gaan proberen.

Inmiddels gebruik ik nu zilver water voor zo'n 2 maanden en het gaat nu stukken beter met mij. Helaas ben ik nog niet van de medicatie af, maar hoop deze binnenkort wel te kunnen gaan afbouwen.

Hebben jullie ervaring met zilverwater? Zo ja, welke ervaringen hebben jullie hiermee?

Groet AME

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Er is best wel wat info te vinden op internet over zilverwater (vooral engels talig), uiteindelijk moet men zelf een beslissing maken om het wel of niet te proberen.

Voor mij werkt het nu en ik hoop dat het blijft werken. De toekomst zal het laten zien.

Gisteren had ik nog een ervaring van iemand gevonden die al 2 jaar buikklachten vrij is. https://www.ihaveuc.com/perhaps-a-solution/

Geweldig om dat soort dingen te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ben wel geneigd te geloven dat het daadwerkelijk geneeskrachtig is. Het bestaat al lang. K heb wel eens gelezen dat de Rockefeller club de hele geneeskunde begin vorige eeuw naar hun eigen hand heeft gezet. De oude kennis van geneeskunde daarvoor is min of meer verloren gegaan. Artsen leren eigenlijk alleen wat Rockefeller heeft bedacht. T is moeilijk voor te stellen dat dit werkelijkheid is, maar ik sluit het zeker niet uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor mij werkt het.

Wat je schrijft over Rockefeller, dat heb ik ook ergens eerder gelezen of gezien. Ik geloof dat daar wel een kern van waarheid inzit. Onze dokters verkopen alleen maar medicijnen vanuit de Farma industrie. Alternatieven zal je zelf moeten onderzoeken of moeten horen via via.

Heel veel natuurlijke middelen worden onderdrukt. Ik sta nog maar aan het begin van welke natuurlijke middelen welke kwalen zouden kunnen genezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 60 a 70 procent van de medicijnen in een apotheek te vervangen zijn door natuurlijke middelen die werken  zonder bijkomende complicaties, ik had het met mijn huisarts daarover die ontkende het niet.

Self gebruik ik lijnzaad en zemelen iedere dag met daarnaast veel drinken , het resultaat is verbluffend

aangepast door Antoon
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn chronische darmproblemen opgelost met veel cista bladeren en mangosteen schil poeder. Had wel heel veel nodig, elke dag voor 3 weken. Dus niet zo'n slap aftreksel. Gewoon meteen de atoombom erop gooien💥. maar het resultaat is het meer dan waard. Ik denk dat met een goed dieet en geduld mijn gezondheid eindelijk verder kan herstellen nu de darmen zijn gefixed en niet alles er meer uit gooien. Kwestie van geduld. We gaan het zien.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Heb het vandaag besteld terwijl mijn interesse voor zilverwater reeds 2 decennia eerder werd gewekt.  Bij mij moet het een paar keren langsgekomen zijn en de tijd der kritische belichting hebben doorstaan.  Ik vind het wel belangrijk dat ik het een en ander heb opgezocht vooraleer ik me eraan waag, daarna - precies zoals @Joshua het zegt: we gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, AlMiMa zei:

Heb het vandaag besteld terwijl mijn interesse voor zilverwater reeds 2 decennia eerder werd gewekt.  Bij mij moet het een paar keren langsgekomen zijn en de tijd der kritische belichting hebben doorstaan.  Ik vind het wel belangrijk dat ik het een en ander heb opgezocht vooraleer ik me eraan waag, daarna - precies zoals @Joshua het zegt: we gaan het zien.

Dit wordt straks ook het alternatief voor antibiotica, Veel bacteriën zijn al resistent waardoor het medicijn niet meer werkt. Dat probleem doet zich niet voor bij colloïdaal zilverwater.

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het ook zelf maken op een eenvoudige manier.  De kosten van een simpel setje zijn ongeveer gelijk aan een fles die je koopt. Ik heb gemerkt dat het zeker werkt, hoewel antibiotica echt wel sterker is. Ik denk dat er best veel situaties zijn waar je blij mag zijn dat je antibiotica kunt krijgen. Ik ben achterdochtig over de farmacie maar het is niet louter bedrog wat daar vandaan komt. Antibiotica is zoiets en nog veel andere middelen. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Ik weet dat je het zelf kan maken maar ik wil zeker ook kunnen vergelijken met een gekocht staal zal ik maar zeggen want als ik moet wachten tot ik het zelf heb gemaakt , zijn we makkelijk weeral een jaartje verder en dat is precies wat ik wil vermijden.  Ik ga ongetwijfeld het pad van de DIY op, mijn stijl zowaar.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat zou ik ook wel zelf willen doen. De kosten voor het materiaal zijn ongeveer gelijk aan 1 liter zilverwater. 
 

Laatst had ik griepklachten. Toen heb ik elke dag een klein beetje zilverwater gedronken. Ik heb veel geslapen maar had geen koorts en was ook niet erg ziek. Dus tegen griep lijkt het ook te werken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand tijd om de eigen persoonlijke wijze om colloïdaal zilverwater te maken kort te beschrijven?
Waar hebben jullie het materiaal gekocht en het zilver?  Tevreden? 

Is er een verschil tussen colloïdaal en ionisch?

Klopt het dat de ppm er niet echt toe doet als je relatief de juiste verdunning berekent? 
Bv. 100ppm verdunnen naar 15ppm => 100ml (15ppm) = 15ml (100ppm) + 85ml gedestilleerd water

Nieuwe inzichten na experimenteren/ervaring?  DO's & DON'T's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, AlMiMa zei:

Heeft iemand tijd om de eigen persoonlijke wijze om colloïdaal zilverwater te maken kort te beschrijven?
Waar hebben jullie het materiaal gekocht en het zilver?  Tevreden? 

Is er een verschil tussen colloïdaal en ionisch?

Klopt het dat de ppm er niet echt toe doet als je relatief de juiste verdunning berekent? 
Bv. 100ppm verdunnen naar 15ppm => 100ml (15ppm) = 15ml (100ppm) + 85ml gedestilleerd water

Nieuwe inzichten na experimenteren/ervaring?  DO's & DON'T's?

Volgens mij is het gewoon een kwestie van tijd en hoeveelheid icm stroom die ppm bepalen. Ik heb gezien dat je meters hebt die de ppm's kunnen meten. Lijkt me in het begin wel handig omdat je anders geen idee hebt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat kant en klaar kopen, ook in dierenwinkels.

 

Spuit je het op een vrouwelijke plant, wordt deze hermafrodiet en geeft dat stuifmeel je vrouwelijk zaad, mits ze een andere vrouw of zichzelf bestuift.

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Je kan dat kant en klaar kopen, ook in dierenwinkels.

Spuit je het op een vrouwelijke plant, wordt deze hermafrodiet en geeft dat stuifmeel je vrouwelijk zaad, mits ze een andere vrouw of zichzelf bestuift.

Klopt, maar een liter kost €55.  Zelf maken is aantrekkelijk.  Daar gaat het nu even over 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht het overlaatst een pak goedkoper. Hopelijk is het goed van kwaliteit.  Het zit in een glazen fles, dat vind ik al een goed teken.  Deze versie moet verdund worden zoals ik in een eerdere post al zei, of eerder me afvroeg of het correct is zo:
100ppm verdunnen naar 15ppm => 100ml (15ppm) = 15ml (100ppm) + 85ml gedestilleerd water
 
image.png.e47961eff6b21ed3baf7887fad3b7b07.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AlMiMa zei:

Ik kocht het overlaatst een pak goedkoper. Hopelijk is het goed van kwaliteit.  Het zit in een glazen fles, dat vind ik al een goed teken.  Deze versie moet verdund worden zoals ik in een eerdere post al zei, of eerder me afvroeg of het correct is zo:
100ppm verdunnen naar 15ppm => 100ml (15ppm) = 15ml (100ppm) + 85ml gedestilleerd water
 
image.png.e47961eff6b21ed3baf7887fad3b7b07.png

Hee, dat is interessant. Wat ik heb ik 20ppm. Wat je wel even in het achterhoofd moet houden is dat het spul beperkt houdbaar is. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2023 om 23:08, Balthasar Boma zei:

Dit wordt straks ook het alternatief voor antibiotica, Veel bacteriën zijn al resistent waardoor het medicijn niet meer werkt. Dat probleem doet zich niet voor bij colloïdaal zilverwater.

Antibiotica is veel sterker dan zilverwater. Wees maar blij dat het er is want zilverwater gaat je waarschijnlijk niet helpen bij een zware longontsteking. 
 

Dat bacteriën resistent worden voor antibiotica hoor ik al 20 jaar. Toch is het desondanks nog steeds zeer effectief. Vorig jaar heb ik nog een kuurtje gehad omdat ik wondroos had. Goed ziek van geweest. Ik vraag me af of zilverwater hier geholpen zou hebben. Laatst heb ik wel met zilverwater een griep onderdrukt. Tenminste, dat vermoed ik. 

aangepast door De Teruggetrokkene
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2023 om 12:51, De Teruggetrokkene zei:

Klopt, maar een liter kost €55.  Zelf maken is aantrekkelijk.  Daar gaat het nu even over 

Batterij van 12 volt, geleider in water en een zilveren muntje?

Wat dan een DIY is voor: https://www.ebay.ca/itm/202927059455

Je hebt daar nooit veel van nodig hoor, less is more en zeker niet opdrinken of oproken.

aangepast door Fundamenteel
  • Haha 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.  Dat helpt me zeker al op weg.  Maar een muntje? ik dacht eerder aan sterling silver of zo...  Dat vraagt nog om onderzocht te worden.
Neen, ik zal het zeker niet oproken, hahaha.
Wat je daar in een vorige post zei over het toepassen op planten, dat ze door middel van zilverwater hermafrodiet worden?  Worden de zaadjes dan voortaan altijd vrouwelijke?  Dus zo komen er meer vrouwtjes onder de planten?  Vreemd fenomeen want als dat zo zou zijn, lijkt het er op dat de natuur het mannetje kan uitrangeren!?  Ik begrijp het belang voor het telen maar of het goed is voor de natuur zelf?  Wel interessant.  Gelukkig maar dat dat bij mensen geen effect heeft dan hahahahaah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...