Ga naar inhoud

De impact van de BRICS CBDC op de goudprijs: Kans?


Joshua

Aanbevolen berichten

 

 

De BRICS-landen overwegen de introductie van een gold-backed CBDC, een digitale valuta gedekt door goudreserves. Hoewel er angstige voorspellingen circuleren over de invloed dat het gaat hebben op de goudprijs, kijk ik er iets positiever naar. Ik geloof dat deze gold-backed CBDC de vraag naar fysiek goud kan vergroten en daardoor mogelijk de goudprijs kan verhogen. Het wordt een spannende tijd en mischien zit ik er wel helemaal naast. We gaan het zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb er geen vertrouwen in. BRICS doet vermoeden dat er een normale concurrentie ontstaat. Dat ze de CBDC gaan gebruiken lijkt aan te geven dat ze onder 1 hoedje spelen met de slechten op aarde. Die CBDC is misschien wel het machtigste wapen om mensen aan overheden te onderwerpen. 

Het gaat over het investeren in goud en het effect van de CBDC op de goudprijs. Fysiek goud. Niet in het macht instrument van de CBDC. De CBDC zelf zie ik als een nachtmerrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

maar wie plukt daar de vruchten dan van?

Mischien de mensen die investeren in goud. Idk.  als je goud bezit en de waarde daarvan gaat omhoog...  De rijken pakken altijd de grote getallen, die hebben meer dus kunnen er meer geld tegenaan gooien. 

Velen hadden best wat geld kunnen maken als je naar de historische goudprijs kijkt.

 

Goudprijs per gram (afgelopen 20 jaar):

IMG_20230711_031037.jpg

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2023 om 02:56, Joshua zei:

De BRICS-landen overwegen de introductie van een gold-backed CBDC, een digitale valuta gedekt door goudreserves. Hoewel er angstige voorspellingen circuleren over de invloed dat het gaat hebben op de goudprijs, kijk ik er iets positiever naar. Ik geloof dat deze gold-backed CBDC de vraag naar fysiek goud kan vergroten en daardoor mogelijk de goudprijs kan verhogen. Het wordt een spannende tijd en mischien zit ik er wel helemaal naast. We gaan het zien.

Ik denk dat je gelijk hebt. Wat die nieuwe valuta vooral gaat bereiken is dat mensen door beginnen te krijgen dat het geld zoals wij dat nu hebben helemaal niets waard is. Als ze de inflatie nog wat meer weten aan te wakkeren, dan kan je over een paar jaar de muren behangen met je bankbiljetten.

Daarom zullen veel mensen een soort veilige haven zoeken voor hun spaargeld. Dat kan dan zijn cryptovaluta zoals bitcoin of goud en zilver.

Ik heb geen geld, maar als ik moest kiezen dan zou ik gaan voor fysiek zilver en goud. Als dan de nood echt aan de man komt ben je spekkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de CBDC kun je straks niks meer. Al heb je dan goud of zilver, dan heeft het alleen waarde als je het tegen de digitale valuta kunt inwisselen, tenzij je buiten de overheden om zwart gaat handelen. Ook dan wordt je wereld een stuk kleiner en je mogelijkheden zeer beperkt. De enige manier om een redelijk bestaan te kunnen leiden is toch meedoen met de CBDC. 
 

Het beste is om je te bekeren tot God en de pijn te aanvaarden. Die paar jaar ellende weegt niet op tegen de eeuwigheid die je te wachten staat als je door de knieën gaat voor het kwaad. K zeg niet dat de CBDC het teken van het beest is maar ik hou er wel rekening mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zonder de CBDC kun je straks niks meer

Mischien duurt dat nog wel 10 jaar of langer. Het WEF streeft naar 2030 met 'you will own nothing and be happy'. Als dit inderdaad echt gaat gebeuren vóór 2030, dan moeten er nog flink wat rampen plaatsvinden denk ik. Zonder het langzaam introduceren van eerst de social credit score lijkt me dit een best lastig doel om in zo'n korte tijd te behalen. Ik denk dat ze meer tijd nodig hebben... of alles stort in elkaar. Nog een plandemie of grote oorlog? De corona plandemie gaat niet werken, dus de volgende zou een stuk agressiever moeten zijn.

5 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Het beste is om je te bekeren tot God en de pijn te aanvaarden. Die paar jaar ellende weegt niet op tegen de eeuwigheid die je te wachten staat als je door de knieën gaat voor het kwaad. K zeg niet dat de CBDC het teken van het beest is maar ik hou er wel rekening mee. 

Ik geloof zelf dat de CBDC (ooit) het grootste onderdeel gaat vormen van het teken van het beest. In de tussentijd dat dit plan wordt uitgerold kun je je wel verzetten met goud tegen een eventuele inflatie door goud te hebben ipv een hoop papier geld en getalletjes op een scherm. (Voor spaar geld dat je toch niet gebruikt). En mischien zelfs nog wat extra bijverdienen op die manier. Dan ben je voor de eerste paar jaar gedekt 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er handig mee bent en een beetje commercieel bent dan zul je jezelf tijdelijk kunnen redden. Zelf ben ik helemaal niet commercieel en totaal niet vindingrijk met geld verdienen. Ik ga meteen nat als die CBDC er komt. 
 

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het zomaar nog niet in kannen en kruiken is met die CBDC. Of het het teken van het beest zal zijn...... wellicht. De profetieën zijn totdat ze vervuld worden altijd vaag en niet te ontcijferen. We zullen zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...