Ga naar inhoud

Ergens voor sterven...


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

3 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Nou, ik zou niet voor mijn land willen sterven, net zomin als dat ik voor mijn land leef. Het enige waar ik voor zou willen sterven is mijn geloof. Niet omdat ik er zin in heb maar omdat ik nooit de vijand zou willen dienen

Ik had het over geliefden... Er voor leven is elke dag opnieuw alle elementen trotseren. Ervoor sterven moet je maar 1x doen.

Voor mijn land zou ik ook nooit sterven, hoewel die bovenstaanden erbij horen natuurlijk. En of ik voor mijn geloof zou sterven? Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan wel zeggen dat ik het teken zal weigeren, maar een geliefde zien honger lijden zal toch van een andere orde zijn. Het is dan wel heel moeilijk.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Komt op mij een beetje theatraal over.  Ik bedoel het niet beledigend maar ik denk dat liefde een aanvulling moet zijn.  

Het is geen geheim dat ik een dramaqueen kan zijn. Maar toch ervaar ik dat leven moeilijker is dan sterven. Fysiek dan.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Antoon zei:

Je bent niet alleen, ikzelf beschouw het als een zegen dat ik de uren waarin ik mij niet lekker voel op kan vullen met studie uit de schrift

Ik vind het soms een beetje een vloek met een zegen. We doen al die kennis op, maar ze toegepast krijgen in het dagelijkse leven is dan weer een ander dingetje... 🙂 Grmbl...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven is voor mij ook geen feest. Toch probeer ik er nuchter naar te kijken. Je helpt jezelf er niet mee door theatraal in het leven te staan. Toen ik jonger was had ik die neiging ook maar het maakte me impulsief en onverstandig. Nu lukt het veel beter om het verstand boven gevoel te zetten en daar ook naar te handelen. De bijbel is hier een erg goede leidraad. Uiteraard zijn gevoelens echt, maar relativeren is erg belangrijk. Je gevoel kan morgen in een zelfde soort situatie anders zijn dan vandaag. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fundamenteel zei:

Ik vind het soms een beetje een vloek met een zegen. We doen al die kennis op, maar ze toegepast krijgen in het dagelijkse leven is dan weer een ander dingetje... 🙂 Grmbl...

Ik denk dat het al een zegen is als je het op waarde weet te schatten. Ik pas mijn kennis verre van feilloos toe. Met andere woorden: ik zondig nog steeds. Toch hecht ik grote waarde aan de bijbel en heb ik de wens om een beter mens te worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...